• Anonym (Tjej 29)
    Äldre 20 Dec 00:35
    28102 visningar
    34 svar
    34
    28102

    Hur ofta ska man höras och ses?

    Jag dejtar en kille sen några veckor tillbaka. Tycker att det känns bra men det har blivit så att vi setts ca en gång i veckan och hörs var tredje dag eller nåt åt det hållet. För min del går det alldeles för långsamt och jag undrar om han är så särskilt intresserad av mig överhuvudtaget. Vi hörs ungefär lika ofta och jag vill inte höra av mig oftare än honom eftersom jag inte vill vara för "på".

    Vad tror ni om detta? Är det normalt att det går så långsamt eller håller det här på att rinna ut i sanden? Han har i alla fall sagt att han inte dejtar andra så den biten känner jag att jag kan lita på. Jag dejtar heller inte andra.

  • Svar på tråden Hur ofta ska man höras och ses?
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:11
    #3
    LeaveMeAlone skrev 2014-12-20 00:59:35 följande:

    Hade det varit jag hade jag nog känt som du, att han nog inte är så intresserad. Jag hade avvaktat lite i kontakten.


    Ja, det är lite så jag känner. När vi ses så känns allting bra men det går så segt fram. Känner att jag vill ta ett steg tillbaka så han får visa sitt intresse om han nu är intresserad.
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:12
    #4
    Threezool skrev 2014-12-20 01:02:35 följande:

    Kan även vara att han inte vill vara för på för att skrämma bort dig, killar får ju lätt en "stalker"-stämpel på sig om de är för på och kan anses vara skum.


    Har aldrig sett det så. Hur ska man veta hur det ligger till? Känner inte att det är läge att fråga.
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 13:06
    #7
    PelleX skrev 2014-12-20 03:34:06 följande:

    Om du är för mycket på så (vad sker)

    Antingen gillar han det (ok) eller så drar han sig undan (ok på ett sätt för då då är han inget att satsa på). Varför kan ni inte träffas varje dag?


    Jag känner mig inte bekväm med att vara för på. Tycker att kontakten ska flyta på naturligt, annars får det vara. 
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 14:20
    #9
    PelleX skrev 2014-12-20 14:14:47 följande:

    Man vet ju inte vilka signaler man sänder och hur dom uppfattas. Det som skapar problemer är missföstånd. Det är ju väldigt ovanligt att man inte har mer kontakt med en person som man dejtar och du önskar ju mer kontakt. Det hade vart illa om han sitter och tänker likadant. Eller så har han en orsak som du kan acceptera om du känner till den.


    Ok så jag har i alla fall inte fel i min känsla att det känns konstigt att vi hörs så sällan..

    Vill ge honom utrymme att bestämma sin egen takt här men om det inte går framåt så kommer jag nog avsluta dejtandet själv. 
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 22:46
    #10

    Jag känner att kontakten är för gles för att jag ska våga satsa på det här på riktigt. Jag kommer avsluta det här efter nyår om det inte blir bättre tills dess.

  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 23:05
    #12
    Anonym (Svårt) skrev 2014-12-20 22:58:49 följande:

    Låter nästan som de vore mig o min dejt!! Vi hörs varje dag i för sig men kanske bara 1-4 sms om dagen... O känner också osäkerhet från hans sida men när vi väl ses känns de bra! Jag vill också de ska hända mer, i för sig vill han vi ska blanda in barnen... Ska man??

    Känner som du händer det inte så mycket mer så bryter jag, för jag går mest o är osäker just nu o de är

    Påfrestande bara det!! Jag vill satsa för se vad som kan leda till... Så tyvärr inget råd till dig, försök se vad som händer när ni ses nästa gång... Eller försök prata med honom... Tänkte jag skulle göra det när vi får till det och ses!!


    Men 1-4 sms om dagen är betydligt bättre än min dejt som ringer efter typ 3-4 dagar efter att man har setts och så ses man typ en gång i veckan. Det är svårt att bygga något på det. 

    Men din dejt vill ju att ni ska blanda in barnen. Hur länge har ni träffats? Hur skulle relationen se ut ut du fick bestämma?
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 23:37
    #14
    Anonym (Svårt) skrev 2014-12-20 23:22:41 följande:

    Visst är det bättre med höras varje dag, hade nog inte klarat det riktigt med höras var 3-4 dag..

    Har ni pratat känslor med varandra? Vet du vad han känner för dig?

    Jag har dejtat min i 2 månader o vill se vart de leder mellan oss... Men vi inte setts på 3 veckor nu pga barnen.. Har också! Men nu skulle vi få ihop en i mellan dagarna men han ha barnen, de va då han sa du få gärna träffa dom.. Var inte alls beredd!! För jag har inte haft tankar på blanda in barnen.. Men jag är beredd på träffa hans barn, men bara om han är seriös med det vi har!! Vilket vore konstigt annars ????

    Vi pratat inte mycket känslor men han säger att han gillar mig!!


    Jag trivs inte med att höras så sällan, det är därför jag överväger att gå vidare snart. 

    Vi har inte pratat känslor, känns alldeles för tidigt. Vi har bara träffats 6 ggr. 

    Men jag tycker att din kille verkar seriös då han vill att du ska träffa hans barn. Förstår inte vad det är du känner dig tveksam inför?
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 00:10
    #18
    Sensitiveguy skrev 2014-12-20 23:43:31 följande:

    1-2 gånger per vecka.


    Hur menar du?
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 00:31
    #21
    Anonym (-) skrev 2014-12-21 00:26:09 följande:

    Har dejtade ett antal innan jag träffade min man. De det aldrig blev nöjd med hade jag utdragen kontakt med, som sy beskriver, men när jag träffade rätt började vi höras varje dag efter första kyssen. Det var bara så, vi ville ju prata med varandra, det kändes rätt.


    Hur länge ska man försöka med en sådan person?
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 11:48
    #24
    Anonym (Tycker) skrev 2014-12-21 11:15:21 följande:

    Tycker du kan dejta andra parallellt med den här killen TS. Bara dejta alltså, inget mer. Den ena killen behöver ju inte utesluta den andre menar jag, du har ju inget att förlora på det.

    Finns liksom ingen lag som säger att man bara får gå ut med en åt gången.


    Känns fel eftersom jag frågat honom om han dejtar andra och han säger att han inte gör det. Känns falskt att dejta andra själv då..
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 12:39
    #27
    Anonym (Svårt) skrev 2014-12-21 12:03:51 följande:

    Tycker det är fel o dejta fler än en, vadå letar man bättre än den man dejtar?

    Då står jag hellre över..

    Så tjej 29, säg som du känner det till honom?


    Anonym (Svårt) skrev 2014-12-21 12:03:51 följande:

    Tycker det är fel o dejta fler än en, vadå letar man bättre än den man dejtar?

    Då står jag hellre över..

    Så tjej 29, säg som du känner det till honom?


    Nu har vi inte hörs sen vi sågs i onsdags så jag vet inte om han någonsin kommer att ringa mig mer.. 

Svar på tråden Hur ofta ska man höras och ses?