• ungmensliten

    Gör slut med flickvännen för att hon är PK?

    Hej!


    För några dagar sedan kollade jag och min flickvän på debatt. Eller nja, jag gick väl bara förbi tv:n, och fick då se detta:



    Som den rationella människa jag är blir jag något road, och kan till och med ha skrattat lite. Jag rekonstruerar nu dialogen som följde:
    -Varför skrattar du?
    -Jadu, man kan ju nästan ana vilka han syftar på
    ¨-Vilka i helvete skulle det vara då?(ganska arg)
    -Nä, det var inget. Förlåt för att jag skrattade
    -Säg varför du skrattar(rosenrasande)
    -Lägg av, jag anspelade bara på att vissa, framförallt kvinnor, kanske inte riktigt står för vad de säger(något förbryllad över hennes ilska)

    Sedan blev hon ju riktigt arg, och började skrika om ditten och datten. Så, vad tycker ni, kan man stå ut med en sådan person? Är alla tjejer sådana? För övrigt är hon 17 och jag 34.

  • Svar på tråden Gör slut med flickvännen för att hon är PK?
  • Anonym (Mumin)

    Om du ska göra slut kan bara du svara på. Har dina känslor för henne ändrats? Vill du vara med henne mer än du vill vara utan henne? Älskar du henne trors att ni inte är överens på den här punkten?

    Du verkar ha en del fördomar om hur kvinnor/tjejer är. Alla tjejer är såklart inte "sådana" (oavsett vad du menar med det) och att det skulle vara någon skillnad på män och kvinnor när det kommer till att stå för vad de säger är bara skitsnack. Men om du vill ha en mindre känslosam kvinna som inte skriker och får utbrott kanske du bör söka dig till en vuxen kvinna och inte en tonåring.

  • Gert

    Stig Larsson har ju rätt.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • ungmensliten

    Egentligen skulle tråden inte hamna om flickvännen, utan huruvida alla tjejer lider av dessa tankefel. I sådana fall är det ju ingen ide att dumpa den nuvarande, om alla är av samma skrot och korn

  • Anonym (Dubbelt)

    Du är dubbelt så gammal. Så, gör slut med din låtsasflickvän och skaffa dig istället en låtsasfru i din egen ålder. Eller lev med katt!

Svar på tråden Gör slut med flickvännen för att hon är PK?