Chester skrev 2015-04-01 20:13:44 följande:
Jag har börjat få så störande kommentarer från folk som själva fått barn, dom säger inte så här ordagrannt men i mina öron låter det som att dom säger rent ut att nu kommer du inte vara snyggast och smalast längre.
Har fått kommentarer i stil med:
"Var beredd på att din gamla platta mage är ett minne blott och kommer vara förstörd med bristningar."
"Ovant det kommer vara att se dig som alltid varit i så bra form vara tjock så länge, jag gick upp 28 kg. Det blir inte lätt när du ska gå ner det, tänk på det."
Och mina stackars bröst blir ju totalmobbade!! Jag har naturliga 70E som aldrig hängt och SJÄLVKLART förstår jag att dom kommer säkert hänga en del när dom redan var så stora innan graviditeten och just nu bara växer och växer. Men jag blir ständigt påmind om detta.
"Känns det inte konstigt att du inte kommer ha perfekta bröst längre?"
"Stackars dig som kommer få dina bröst förstörda med bristningar".
Jag blir så trött på detta! Bara för att dom aldrig någonsin vart i bra form, med eller utan barn, så är det precis som att dom njuter nu av att jag kommer inte vara i toppskick på väldigt länge.
Jag rör mig på mycket mer än de flesta och tänker fortsätta tills kroppen säger stopp, smörjer in min goa bebismage och mjölkpattar varje dag med bio-oil, jag blir så trött på detta att jag blir så himla taggad på att visa dom att bara för att man blir mamma behöver man inte ge upp om sig själv.
Men det är ju inte detta det ska vara fokus på, JAG SKA JU BLI MAMMA!
Så tröttsamt att det är utseendet dom hakar upp sig på.
Berättade detta för en kompis som är så lite utseendefixerad man kan bli och hon sa att det spelar ingen roll vad jag gör eller hur jag ser ut, i hennes ögon är jag och alla andra gravida det vackraste som finns.
Gud vilket långt inlägg detta blev, förlåt. Någon mer som känner som jag?
Men fy, jag blir så himla arg på era bekanta när jag läser vilket sätt de har att kommentera era kroppar och hur de förändras! Vilket jävla sätt!
Också idiotiskt att folk tror att det på något sätt är "tur" att man är i bra form - det är ju något man skapat, genom bra vanor och träning, och om man fortsätter med bra vanor under och efter graviditeten kommer man ju att komma i bra form igen, även om kroppen såklart kanske ser lite annorlunda ut när man skapat ett barn. Men tror att folk som aldrig tränat och kanske sitter med bebiskilona kvar flera år gärna tror att det har med graviditeten att göra - de har aldrig varit vältränade och tror inte att deras brist på form beror på att de faktiskt inte tar hand om sig själva, utan att det på något sätt är "så det blir" när man fått barn.
Jag tränar också mycket och var i bra form när jag blev gravid. Jag tränar liksom du fortfarande och tänker fortsätta så länge kroppen gillar det, men jag har bara fått uppmuntran från dem i min närhet; hur bra det är att träna under graviditet, att man har igen det under förlossning och efteråt, och att många kvinnor kommer tillbaka och är starkare än någonsin när efter att ha fött barn (dock umgås jag dagligen mest med killar, kan det ha med saken att göra?).
Och du, att tänka på sig själv och sin form behöver inte vara att ta fokus från att du ska bli mamma, tvärtom - genom att fokusera på dig själv kommer du ju ge bebis världens bästa, pigga, nöjda, starka och glada mamma!