Inlägg från: emolau |Visa alla inlägg
  • emolau

Första barnet september 2015

Är det någon mer av er som har en öm punkt på magen? 

Jag har känt av en punkt ca 5cm över naveln till vänster i flera veckor nu, men inte varje dag. Ömheten har ändå vart under kontroll och jag har mest känt av det om jag själv tar på magen eller om bebisen sparkar just där. Men idag har jag haft så sjukt ont utan att ens nudda och bebisen har varit lugn. Känns som att magen håller på att spricka på just den punkten typ. BM sa att det kan va bebis som ligger och trycker på ett ställe, men tycker det är konstigt att det ska göra så himla ont. Han sparkar ju som en galning dygnet runt typ på andra sidan magen och där har jag ju aldrig ont. 

• emolau
    Lillajag87 skrev 2015-07-27 07:36:31 följande:

Jag har/haft likadant! Har en punkt precis ovan naveln där det ibland svider, sticker och gör ont. Har kollat många gånger om jag har blåmärke för har lyckats ådragit mig det på andra ställen på magen då man ibland glömmer bort den stora magen och stöter i saker :) men hittar ingen. 
    Har själv först trott att det kommer från ett närliggande ärr som jag har på min mage efter en operation men icke, det gör inge ont alls över ärret. Funderar på om det kan vara någon nerv som bebisen kommer åt med sparkar eller när han kutar ut ryggen? Tror iaf inte att det är något farligt, är nog som det ska :)

Nej jag tror inte heller det är farligt. Men grymt irriterande att en liten punkt kan göra så ont! Ansträngde mig ganska mycket igår så ska ta det lite lugnare idag och se om det blir bättre. Känns inte som att bm kan göra nåt åt det heller.. 
  • emolau

Missat några dagar här nu. Men på tal om alkohol. Sambon fick sluta för några veckor sen då jag behövde åka in för jag hade så sjukt ont i magen på natten. Tror jag va i typ v 31. Han kom då på när vi satte oss i bilen att han hade druckit öl på kvällen så det var bara för mig att köra själv de två milen till förlossningen. Som tur va gick det bra trots att jag hade sjukt ont, men dagen jag ska föda tänker jag inte köra in mig själv till förlossningen så nu är det noll alkohol här hemma :)

• emolau

Vi fotade och kladdade på magen vid 85% förra veckan :) Kul att ha som minne! 

• emolau
    Mooomin skrev 2015-08-18 16:54:39 följande:

Hörrni, en fundering..

Det står i alla möjliga listor o tips ang vad som kan vara bra att packa med i bb-väskan.. Amningsbh, står det ofta och vänner/bekanta tipsar oxå om att införskaffa en. Men hur ska man kunna göra det NU, innan mjölken kommit och man vet vilken stl brösten kommer att gå upp till?

Jag köpte utan byglar som ser ut som en träningsbh typ på Lindex. Storlek M passa perfekt just nu så jag köpte L så jag har nåt att växa i haha. Sen när man vet hur de blir så tänker jag köpa vanlig amningsbh. Men tyckte det var enkelt med s-xl storlek istället för kupstorlek när man inte har en aning nu innan.
  • emolau

Bra att ni börjar diskutera igångsättning just idag. Har haft klåda i över en vecka och fick svar från bm idag att jag har hepatos. Värde 35 på gallsyreprov och gränsen för risk går vid 40. Så på måndag ska jag till spec för att diskutera ev igångsättning, bf på tisdag 8/9. Men tror inte min kropp är redo då jag inte har några förvärkar eller nån känning av att det närmar sig förlossning. Orolig att det ska dra ut på tiden och bli en skit förlossning om kroppen inte är redo för det. Finns nästan bara dåliga upplevelser att läsa om på internet, som jag har förbjudit mig själv att läsa mer om nu.

Hoppas det sätter igång av sig själv i helgen istället! Trött på alla vändor in till sjukhuset!

• emolau

I tisdags kom äntligen vår lille Frans till världen. 51cm och 3375g. Förlossningen gick bra och snabbt. Endast lustgas som hjälp. Kan skriva ihop nåt senare kanske men nu ska jag fortsätta stirra på sötnosen som jag redan gjort de senaste fyra dagarna ;)

Ang klädstorlek. Han har storlek 50 nu och det är lite stort så det kan han nog ha nån vecka iaf hoppas jag :)

• emolau

Tips!! Har ni ingen nässug så skaffa! Imorse vakna vår lille med tätt näsa och massa slem i halsen som han inte orka få upp. Fick lite smått panik innan jag kom på att vi hade köpt en sug. Blir svårt att amma om han inte kan andas ur näsan :/

Snart kommer BVC på hembesök. Ska bli spännande :)

• emolau

Jag fick ont i lederna i fingrar och tår någon vecka innan bf. Det är vätska som samlas tror jag. Försvann direkt efter förlossningen iaf :)

• emolau

Väcker ni era bebisar för att mata på natten? Frans sover hela natten om inte jag väcker honom men känner mig så dum när han sover så gott.

Svar på tråden Första barnet september 2015