Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

Första barnet september 2015

Knäck skrev 2015-06-20 23:43:58 följande:

En annan sak jag ogillar med den här nya kroppen är att vara hungrig och sprängfylld samtidigt. Det skulle vara gott med kvällsmat samtidigt som jag känner mig proppmätt som om jag ätit en hel gris. Det är liksom fullt i magen nu. Äter man sent får man dessutom halsbränna halva natten.

Men jag är inte bitter eller vad man brukar säga när man är sjukt bitter.....

Jag vet! Ständigt proppmätt, även när jag är hungrig. Och barnmorskan säger att det är nu jag behöver börja äta extra mellanmål för bebisens skull, och jag som är hungrig så sällan. Tur att jag la på mig lite hull där i början när croissanter hjälpte så himla bra mot illamåendet.
  • Misscaswell

Jag sover helt okej. Ibland bestämmer bebisen att det är obekvämt när jag ligger på den ena eller den andra sidan, och då sparkas den tills jag vänder på mig :) Men oftast är det inga problem.

• Misscaswell
    blomblad skrev 2015-06-25 20:20:55 följande:

Vilka fina nest ni gör!! Jag har sytt en babywrap idag! Kan tyvärr inte lägga upp bild?? Men blev nöjd :) det är tredje jag syr men det är ju en lite konstig känsla att den här ska jag behålla till MIN bebis, inte ge bort... får se om jag försöker mig på något mer till liten!

Hur är det med er annars? Själv kan jag hålla illamåendet i schack. Börjar få ordentligt ont i ryggen dock.

Får man fråga hur ni har det med sexlivet? Jag har svårt med det här hur jag ser ut.. har ju växt mest runt höfter, rumpa o lår. Förutom magen då. Känner mig inte sexig för fem öre. Sambon tycker det är lite jobbigt att magen börjar bli stor, det är så påtagligt att det ÄR en bebis där. Han vet att han inte skadar bebisen av sex men tycker ändå det är lite konstigt. Han är så gullig som säger varje dag att jag är fin och vacker men tänder ju liksom inte på bebis magen direkt. Kan knappt ta på brösten för dom läcker så. Måste ta de försiktigare och bara vissa ställningar som funkar. Ja, inte är det som vanligt inte. Inte så ofta heller längre :/

Sexlivet är so-so. Han har tyckt redan från början att det känns konstigt att ligga när det är en bebis där inne. Jag är ju sugen som vanligt, så vi försöker mötas halvvägs liksom. Men ja, han är också väldigt gullig och bekräftande, och det är jag glad för :)

Hände konstig sak idag. Sen jag började kunna känna fosterrörelser har bebisen ibland legat långt ner och sparkat/tryckt på urinblåsan, vilket kan kännas väldigt obehagligt - särskilt om jag är det minsta kissnödig. Men idag hade den liksom lagt sig tillrätta där nere och sparkade hårt, gång på gång, på blåsan. Och det gjorde ont! Så ont att jag tappade andan ibland. Försökte "lyfta" magen med händerna, men bebisen slutade inte förrän jag kom hem och la mig på sidan i sängen. Någon annan som har upplevt något liknande? Blir lite orolig för att jag kan ha urinvägsinfektion och det är därför det gör så ont.

Är som sagt i USA, New Orleans just nu, och amerikanerna är väldigt gulliga. Titt som tätt kommer främlingar fram och gratulerar oss, och flera gånger har jag fått snabbare service eller någon extra "treat" på restauranger pga magen.
  • Misscaswell
    Knäck skrev 2015-06-28 11:16:54 följande:

Känner ni att det känns overkligt att det är så lite tid kvar? 9 veckor till BF för mig, bebisen är 1,6 kg tung, det är liksom ett riktigt barn nu.. Jag kan sitta länge och bara försöka förstå att det är mig det händer, mitt liv, att det är just nu... Blir alldeles snurrig

Skönt att äntligen såhär i vecka 31 börja känna lite längtan också. Eller framför allt nyfikenhet. Vem är det? Hur ser hen ut? Hur kommer det kännas?

Hur är det för er andra som mått dåligt under graviditeten och inte känt nån större glädje? Hoppas vi alla kommer må bättre och bättre.. <3

Åh, jag känner igen det! Det är ofattbart det som händer, samtidigt som jag känner en starkare och starkare längtan efter att träffa den lilla skrutten.
  • Misscaswell
    Knäck skrev 2015-06-28 22:01:14 följande:

Tror samma hände mig igår. Kändes som att bli nypt i urinblåsan typ, inte alls trevligt. Jag tror bara det är bebisen som roar sig eftersom det hjälper att ändra läge .

Skönt att höra att någon känner igen sig!
  • Misscaswell
    Modesty skrev 2015-07-04 22:24:47 följande:

Stor chansning, men är det någon här som bor runt Lerum strax utanför Gbg?

Det gör ju knappast dig gladare eftersom jag nu bor i sthlm, men jag kommer från Floda! Inte ofta man hittar någon från de trakterna :) Hoppas du lyckas lokalisera någon som faktiskt bor kvar också!
  • Misscaswell
    Mijjan skrev 2015-07-05 11:49:53 följande:

Hur har det gått för er i värmen? Som tur är var jag ledig fredag lördag när det var som varmast här och har bott i vattnet. Så det har gått ganska bra.. Var till sjukgymnasten i fredags och det jag hoppades var ett muskelproblem var samma gamla vanliga foglossning. Dock är det mycket bättre nu än förra veckan då jag vaknade av att jag skrek/grät av smärta när jag skulle vända mig på nätterna. Nu är det "ok" att sova bortsett från värmen och att man vaknar varje gång man ska vända sig. Däremot har "foglossningen" flyttat runt på sig så nu har jag jätteont i ena ljumsken istället. Att köra bil och koppla gör göront... Blir inte klok på alla konstiga åkommor med graviditeten. Illamående, ömma bröst, cravings, otymplighet och halsbränna var jag liksom inne på men tycker jag bara har allt annat än det :P Funderar även på att göra ett urinprov till veckan tycker det liksom är obehagligt att kissa... Äntligen lite svalare idag så hoppas att tröttheten släpper lite också. Från att jag hade hur mycket energi som helst för 3 veckor sen känner jag mig som en utpyst ballong just nu :P

Hyfsat. Är på semester nu i städer mest och går ganska mycket. Jag och sambon får helt enkelt köpa att jag är kissnödig superofta och behöver sitta ner och vila ryggen då och då. Värmen är inte mycket värre än när jag inte är gravid, tycker jag. Får diverse humörutbrott lite oftare än vanligt, vilket jag inte gillar riktigt.

Folk tittar mycket när jag badar. Upplever du också det? Mest barn, men vuxna också, tittar på min mage. Bara nyfikenhet kanske? Lite ovant, så mycket har aldrig folk tittat innan när jag tar på mig badkläder :)
  • Misscaswell
    nadiana skrev 2015-07-05 15:10:27 följande:

Värmen är inte mycket värre än när jag inte är gravid. Håller med, folk säger hela tiden "åh det måste vara jobbigt nu i värmen", men jag tyckte det var jobbigt förra sommaren när det var så varmt och jag inte var gravid.

En sak kommer jag på som inte hände förra sommaren: Går gärna omkring i långa, svala klänningar, och när jag sitter ner blir det hemskt svettigt i "vecket" mellan magen och låren. Haha, har så sjukt osexiga besvär just nu. Men det är nog det enda som gör det värre med värmen för att jag är gravid.
  • Misscaswell

Vilka fina magar! Lyckas inte lägga upp bild (ipad), men min mage är rätt lik din i storlek och form, Wooden. Är i v 30+4 nu.

Jag kan känna bebisens konturer så himla tydligt nu för tiden. Ryggen, ben, armar. Blir galen av att ha den så nära utan att få träffa den på riktigt. Någon annan som upplever att det börjar bli svårt att fokusera på annat (typ jobb) än att JAG SKA FÖDA BARN? Jag är på en 2-veckorskurs nu (är doktorand) med bland annat en av världens mest kända forskare inom mitt fält, och den är viktig och min handledare har höga förväntningar på vad jag ska få ut av den, och jag bara längtar efter att den ska vara över så jag får åka hem och göra tillväxt-ul, köpa en badbalja på ikea, börja vänta på förlossningen på riktigt. Jag sitter på seminarier med händerna på magen och umgås med min bebis. Fånigt, men kan inte låta bli.

• Misscaswell
    Mijjan skrev 2015-07-08 19:16:18 följande:

Äntligen hemma efter några smärtsamma och omtumlande dygn på sjukhus... Fick en rejäl propp i ljumsken och har legat inne för behandling och observation. Nu hemma med massa sprutor som ska tas morgon och kväll men vi mår ganska bra. Blir lite nojig om det går en stund utan rörelser men bebis bökar på emellanåt iaf. Själv linkar/vaggar jag verkliged fram av smärta och känner mig extremt höggravid :-P men det är tre "härliga" månader kvar innan förlossning. Någon som läst om dykmetoden? Många verkar så nöjda med den så har tänkt sätta mig in i hur det fungerar. Kanske kan vara nåt

Fina magar annars tjejer!

Oj nej, så jobbigt :( Skönt att du är hemma i alla fall. Jo, nu hoppas vi att de närmsta ca 10 veckorna går undan...
Svar på tråden Första barnet september 2015