blomblad skrev 2015-06-25 20:20:55 följande:
Vilka fina nest ni gör!! Jag har sytt en babywrap idag! Kan tyvärr inte lägga upp bild?? Men blev nöjd :) det är tredje jag syr men det är ju en lite konstig känsla att den här ska jag behålla till MIN bebis, inte ge bort... får se om jag försöker mig på något mer till liten!
Hur är det med er annars? Själv kan jag hålla illamåendet i schack. Börjar få ordentligt ont i ryggen dock.
Får man fråga hur ni har det med sexlivet? Jag har svårt med det här hur jag ser ut.. har ju växt mest runt höfter, rumpa o lår. Förutom magen då. Känner mig inte sexig för fem öre. Sambon tycker det är lite jobbigt att magen börjar bli stor, det är så påtagligt att det ÄR en bebis där. Han vet att han inte skadar bebisen av sex men tycker ändå det är lite konstigt. Han är så gullig som säger varje dag att jag är fin och vacker men tänder ju liksom inte på bebis magen direkt. Kan knappt ta på brösten för dom läcker så. Måste ta de försiktigare och bara vissa ställningar som funkar. Ja, inte är det som vanligt inte. Inte så ofta heller längre :/
Sexlivet är so-so. Han har tyckt redan från början att det känns konstigt att ligga när det är en bebis där inne. Jag är ju sugen som vanligt, så vi försöker mötas halvvägs liksom. Men ja, han är också väldigt gullig och bekräftande, och det är jag glad för :)
Hände konstig sak idag. Sen jag började kunna känna fosterrörelser har bebisen ibland legat långt ner och sparkat/tryckt på urinblåsan, vilket kan kännas väldigt obehagligt - särskilt om jag är det minsta kissnödig. Men idag hade den liksom lagt sig tillrätta där nere och sparkade hårt, gång på gång, på blåsan. Och det gjorde ont! Så ont att jag tappade andan ibland. Försökte "lyfta" magen med händerna, men bebisen slutade inte förrän jag kom hem och la mig på sidan i sängen. Någon annan som har upplevt något liknande? Blir lite orolig för att jag kan ha urinvägsinfektion och det är därför det gör så ont.
Är som sagt i USA, New Orleans just nu, och amerikanerna är väldigt gulliga. Titt som tätt kommer främlingar fram och gratulerar oss, och flera gånger har jag fått snabbare service eller någon extra "treat" på restauranger pga magen.