IMHO skrev 2015-08-02 23:01:06 följande:
Haha... Min sambo har vant sig och börjat sympatiprutta. Däremot har han svårt att åstadkomma sympatisammandragningar. Nåja, det är ju bra att åtminstone en av oss kan böja sig ner och knyta mina skor.
Hans förväntningar på en god sambo har lyckligtvis varit väldigt flexibla och när han inte fattat mina behov har jag skrivit dem i brevform. Då har han fattat. Ibland blir jag så stressad över att jag inte funkar som vanligt och att han inte förstår vilka anpassningar jag behöver, att jag har svårt att uttrycka det muntligt. :-/
Jag har haft jättesvårt att förstå mig själv (och därmed att få honom att förstå). Oftast känner jag mig ganska som vanligt, rent psykiskt, men jag har märkt att marginalerna är mycket tunnare, liksom. Särskilt med min sambo. Saker som hade gjort mig irriterad i vanliga fall men som jag hade kunnat se rationellt på och skaka av mig rätt snabbt, kanske efter ett odramatiskt litet samtal med sambon, har nu under graviditeten kunnat utlösa raserianfall, gråt, kriser, hela kvällar av ilska. Det hjälper inte att jag ser att jag beter mig knäppt, jag är arg/ledsen ändå. Det här händer ju kanske 1 gång/månad eller nåt, men ändå mycket oftare än innan. Brevform låter som en bra grej, kanske något att testa. Hoppas psyket blir som vanligt igen snart och att inte amningshormonerna är ännu värre...