Första barnet september 2015
Bärsele funkar inte riktigt. Han blir mest arg när jag försöker.
Det här med att det är svårt att ta sig för saker tror jag för mig handlar mest om att komma över att allt tar tid och aldrig blir som man tänker. Accepterar man bara det är det ju lugnt. Nu funkar det rätt bra så länge han sover i vagnen, men när han inte sover accepterar han bara att ligga/sitta för sig själv väldigt korta stunder, sen blir det gnäll. Igår var en supermysig dag, han hade ett par långa sovpass då jag hann duscha, sortera ur en garderob, jobba lite, laga mat, etc, och mellan sovpassen (utöver amning och bajsning) var han pigg och glad och låg gärna på golvet och "pratade" en stund. Idag hade han en läkartid i förmiddags, och då går liksom allt ur led: förmiddagsluren blir avbruten, han blir stressad av att bli undersökt, vill ammas igen för att lugna ner sig, behöver bajsa men kan inte riktigt pga stressad, får ont i magen, blir arg, blir övertrött, etc etc. Har just fått honom att somna för första gången idag. En sån här dag funkar det inte riktigt att hitta på en massa aktiviteter, och då får det väl vara så.
Han växer så det knakar i alla fall - 3 cm och nästan ett kg den första månaden.