• paddi84

BF september 2015!

Hej alla :) tittar in i tråden, väntar 4e barnet beräknat någonstans i mitten av september. Har tre pojkar sedan tidigare födda -10, -12 och -12. Har äntligen börjat må lite bättre om jag bortser från förkylningen som däckat mig är i vecka 9+5 idag enl sista mens.

• paddi84

Go kväll, åter dags att sitta/ligga på soffan och må pyton... Har just satt gröt att koka på spisen så jag får må lite bättre innan läggdags ;)

Jag äter också massor av mackor just nu, önskar jag ville ha frukt men bara tanken på så syrarika produkter får det att vända sig i magen på mig... Men eftersom det är min tredje graviditet vet jag att det brukar rätta till sig senare ;) gick upp 10kg med enlingen och ca 15kg med tvillingarna...

• paddi84
    26number1 skrev 2015-02-11 22:07:01 följande:

Hur tänker ni med gravidförsäkring? Har tecknat Länsförsäkringar gravidförsäkring bas, är det värt att betsla 1200kr för Plus?

Jag tänker att det är värt att betala för plus. Nu vill ju ingen någonsin att något ska gå snett med varesig barn eller föräldrar men om något skulle hända är det skönt att ha. Har haft plus båda tidigare grav första fick jag ut pengar mer än jag betalt (allt blev bra i slutändan) andra behövde jag inte använda försäkring men kändes bra att ha iom risken med en tvillinggraviditet. Tänker teckna en nu också efter RUL.
  • paddi84

Av ren nyfikenhet, hur kommer det sig att flera av er redan fått se och fått bilder på livet i magen?

Har själv gjort ett vul där läkaren såg ett hjärta men det var i abortrådgivningssyfte om i fall att det skulle vara tvillingar igen, inget jag har någon bild från. Men var skönt att höra då att hjärtat slog :D

Å idag påbörjade jag vägen för att utreda ev kougalationsdefekt... Blödde massor första förlossningen och är rädd för upprepning så nu väntar jag på provtagning så förlossningen kan vara beredd när det väl är dags... Tänkte det kunde vara bra att börja i tid eftersom det kommer en sommar med tillhörande väntetider...

• paddi84
    sagofröken skrev 2015-02-12 19:02:32 följande:

När kommer ni ha rutinultraljud ("stora" ultraljudet)? Alltså vilken vecka+dag kommer ni vara i? Vi är bortresta första veckan i april så jag kommer ha mitt i vecka 19+3. Min BM menar att man måste gått 18 fulla veckor så innan resan går inte.

Önskar jag visste så jag hade det att se fram mot och räkna ner till ;) men landstinget här ska byta journalsystem så bm kunde inte boka in någon tid så långt fram när jag hade inskrivning tyvärr...
  • paddi84
    lizanilander skrev 2015-02-13 19:53:03 följande:

Blev lite nyfiken ang. din utredning, är det trombocyterna det handlar om?

Vet tyvärr inte riktigt alls vad som kan vara fel om något är fel. Har fött barn i två landsting, först har bara skrivit "kougalationsdefekt?" Sen flyttade jag och andra landstinget de började ta prover för att utreda om det är låg nivå av någon faktor men hann inte klart innan dels barnen föddes och sen gick det inte att göra klart när jag ammade så det sköts på framtiden. Å jag hann flytta igen och bli gravid innan någon utredning blev klar. det jag vet att de fått fram är att jag har en lite förlängd blödningstid och förra fl fick jag inte Eda pga att något värde var för lågt.
  • paddi84

Är det någon mer som går runt med konstant huvudvärk? Kommer troligen av trötthet då det blir lite vila här hemma med tre barn i ganska krävande åldrar... Men vet inte vad jag ska ta mig till, orkar ju inget och kände mig snudd på väldigt nere i morse då jag bara sökte mig tillbaka till sängen jag som älskar att ha fullt upp o hitta på saker med barnen... Vet inte hur jag ska mäkta med arbetsveckan som kommer, förra veckan var jag sjuk mån-tor (förkyld) men nu måste jag jobba känns det som :(

• paddi84

Har inte alls tittat på vagn, använder en baby jogger city select till tvillingarna nu men har även en liggdel som följde med köpet så tänker att det är bra att behålla den vagnen eftersom den fungerar med både bara liggdel eller liggdel o sittdel o ev ståbräda. Tvillingarna kommer vara drygt 2,5år när de får syskon så vill inte räkna med att de orkar gå i alla lägen... Men visst är det kul att kolla vagn :) å just nu tittar jag på Ullared på tv o längtar till att åka dit o handla lite ;) är där en gång per år ungefär då jag växte upp några mil därifrån :)

• paddi84

Urk, börjar bli nervös för att berätta för chefen för vill inte att det sprider sig hos kollegorna riktigt ännu... Tänkte spara det till efter RUL då jag sett att allt är ok tror nämligen jag kan dölja magen till dess eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande tält-kläder ;) men måste nog

Säga till chefen eftersom de vill veta sommarsemesterplanering redan sista februari och vet inte hur jag ska planera... Får jag havandeskapspenning så kan jag ju inte ha sen semester... Någon mer som behövt berätta för chef ännu?

• paddi84
    sandra 1986 skrev 2015-02-17 20:14:18 följande:

Ang de här med chef så år jag så lyckligt lottad att min mamma är min chef ?? Hon vet ju om såklart att jag är gravid och kommer väl kunna styra och ställa ungefär som jag vill. Min senaste graviditet jobbade kah till BF+3, ska försöka med samma den här gången :)

Jag har en brio smile till vår son, är suupernöjd! Men eftersom han bara kommer vara 1,9år så måste jag väl ha en syskonvagn. Jag är alldeles för snål för en bugaboo då vi kommer behöva köpa ny bil och så.. Så jag funderar starkt på en phil&ted...

Visst var ni flera som kände er livmoder just på morgonen? Jag är ju bara i v.10 å känner livmodern som en knöl nere under naveln på morgonen. Ibland börjar jag noja upp mig att jag gått längre, eller så ibland tänker jag tvillingar och blir då livrädd ????

Skönt att ha det så okomplicerat med en chef, hade en väldigt bra chef på förra jobbet som fick veta redan ca v7 eftersom jag trodde jag fick ett missfall... Men denna chef har jag inte samma samarbete och förtroende för....

Apropå vagn har jag provat Phil and Ted, det jag inte gillade med den var att syskonsitsen inte gick att lägga i viloläge... Gillade då britax b-dual bättre där syskonet också kan vila/ligga. Annars är jag verkligen supernöjd med baby jogger city select och kommer fortsätta använda den när syskonet kommer :)
Svar på tråden BF september 2015!