• julii
    Äldre 25 Dec 09:41
    1791 visningar
    5 svar
    5
    1791

    ont vänster sida av magen?!

    Hej på er. En fråga.. har nu i typ 2 dagar haft ont tillochfrån i magen på vänster sida. Strax ovanför höfen kan man säga. Känns som håll till och från. Och gör ont när jag t.ex. vänder mig i sängen. Ibland känns det som att smärtan går bak mot ryggen. Kan de vara ligament smärtor? Är behöver jag vara orolig? Tänket att eftersom det är två så borde det ju börja ta ordentlig plats nu.. är i v.22.

  • Svar på tråden ont vänster sida av magen?!
  • Äldre 25 Dec 10:30
    #1

    Min barnmorska sa till mig att då länge inte smärtan är stark och ihållande är det ingen fara. Hon sa att det kommer kännas en väldig massa nu på olika sätt. Jag väntar också tvillingar o frågade henne för att jag tycker det är svårt att veta vad som är "normal" smärta o inte.

    Eftersom det gör ont när du rör dig verkar det ju ha med ligamenten att göra.

  • julii
    Äldre 25 Dec 10:51
    #2
    Lufti skrev 2014-12-25 10:30:54 följande:

    Min barnmorska sa till mig att då länge inte smärtan är stark och ihållande är det ingen fara. Hon sa att det kommer kännas en väldig massa nu på olika sätt. Jag väntar också tvillingar o frågade henne för att jag tycker det är svårt att veta vad som är "normal" smärta o inte.

    Eftersom det gör ont när du rör dig verkar det ju ha med ligamenten att göra.


    Tycker det kan vara lite ihållande men för det mesta tycker jag att det släpper när jag lägger mig ner eller sitter still. Om jag däremot sitter framåt lutad gör det ont, borde väl vara att det kanske är ligament? !

    Precis som dusäger tycker jag oxå att det är svårt att veta vad som är normalt och inte..
  • Äldre 26 Dec 09:29
    #3

    Jag får också ont om jag lutar mig framåt. Om du är jätteorolig kan du kanske ringa gynakuten? Brukar ju kunna vara lugnande.

    Men med ihållande tolkade jag det som att det inte släpper alls.

  • julii
    Äldre 26 Dec 10:01
    #4
    Lufti skrev 2014-12-26 09:29:32 följande:

    Jag får också ont om jag lutar mig framåt. Om du är jätteorolig kan du kanske ringa gynakuten? Brukar ju kunna vara lugnande.

    Men med ihållande tolkade jag det som att det inte släpper alls.


    Jag ringde gyn igår och trodde att det kunde bero på ligament och foglissning. Kan oxå vara en nerv i kläm men hon trodde inte att det var något att oroa sig över. Det har inte gått överän dock men hoppas att det släpper snart :)

    Hur långt gången är du? :)
  • Äldre 26 Dec 16:30
    #5

    Ja det låter ju som att det är det!

    Jag är i vecka 19.

Svar på tråden ont vänster sida av magen?!