• hjihhih

Min fru vill, men inget händer

Jag förstår inte att vissa män i den här tråden känner sig så svikna av att deras fruar inte vill lika ofta. Alla skulle väl välja att ha lust och sex ofta om det vore något man enkelt kunde välja? Vad är det ni vill egentligen? Få sex som belöning för att ni är bra farsor och gör er del i hushållet? Oavsett om hon vill eller ej? Eller är ni beredda att göra det mer på fruns villkor, dvs börja massera hennes fötter och axlar någon dag innan eller så? Samt prata om känslor när det behövs? Alltså ledsen grabbar, som tjej vill man ju gärna göra sin man glad och ha lust närhelst han har det. Det vore ju helt optimalt. Men det är ju inte riktigt så det funkar, och det värsta man kan göra är att komma med anklagelser och ge sin kvinna dåligt samvete för att hon inte får lust. Då lovar jag att frekvensen minskar till 1 gång per år istället för 1 gång per månad.

• hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 23:19:24 följande:

De överväger att gå ut på internet och börja dejta, och du hjälpte precis till i det beslutet

Really? Om det är på det sättet man löser konflikter i en relation är det väl lika bra att ta ut skilsmässa direkt?
  • hjihhih
    Anonym (Roland) skrev 2014-12-27 23:54:26 följande:

Omöjligheten att hitta en gemensam syn på behovet av sex i ett förhållande är en fullgod orsak till att gå skilda vägar.

Ja absolut. Även om jag tror att såna här problem mer bottnar i känslor av att inte vara nära, behövd, sedd, bekräftad och älskad från båda parter. Snarare än den rent fysiska tillfredsställelsen i sig. Jag menar, den går ju alltid att lösa, eller hur? Onanera, var för sig eller tillsammans. Eller åt varandra. Eller diskutera öppet alternativ där den partner med störst behov kan få utlopp för det på ett säkert sätt som funkar känslomässigt för båda.

Men om det är ett så stort problem att det inte finns någon annan lösning än att separera tycker jag gott att man kan göra det först, innan man börjar smyga med nätdejting.
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 00:36:09 följande:

Du konstaterade ju precis att detta var en olöslig konflikt utan rum för någon typ av kompromiss, eftersom en kvinnas lust är absolut.

Varför behövs en skilsmässa bara för att mannen vill ha sex med kvinna? Är du inte lite väl heteronormativ här?

Vad jag tolkade in i det du skrev var internetdejting i smyg. Apropå att du i ditt svar lät som om du ville säga: kvinnor! Om ni inte vill ha sex så löser vi det med älskarinnor. För mig låter det lite som utpressning, och dessutom oreflekterad sådan eftersom krav och utpressning aldrig har varit framgångsrikt för att skapa bra sex eller närhet. En man som har en sådan attityd skulle jag inte vilja vara gift med. Men om det är fine för damen ifråga så finns det väl inget att säga om saken.
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 00:38:28 följande:

Ok, så det var du som nämnde både orden "skilsmässa" och "smyga". Ingen annan.

Vilket visar vad din syn på de här sakerna är. Du läcker dina fördomar som ett såll.

Och vilka är det då? Du som, helt fördomsfritt, vet allt om mina åsikter. ;)
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 01:03:23 följande:

Så du börjar hela ditt resonemang med ett antagande du just fick skrivet på näsan var fel, och sen fortsätter du resten av argumentationen baserat på detta.

Det är en nästan beundransvärd frånvaro av logik där, måste ha med äggstockarna att göra igen då.

Jaja, du kan ju få leva vidare i din lilla bubbla av svavelosande kvinnoförakt. Jag tror inte att någon här, och i synnerhet inte trådskaparen eller jag själv, är intresserade av dina åsikter om mina äggstockar. ;)
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer