Inlägg från: Anonym (erfaren kvinna.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (erfaren kvinna.)

Min fru vill, men inget händer

Ni är småbarnsföräldrar, den tiden i livet finns det så mycket som kräver ens uppmärksamhet, det är så lätt då att glömma att vårda kärleken, och det är viktigt.
    Det är ju ni som är basen i era liv och tillsammans skapar ni ett bättre liv för era barn än var för sig så ja, det sexuella är viktigt.
    Det låter som om din fru som så många andra stressade småbarnsmammor med för lite tid och för mycket ansvar prioriterar ner sexlivet, det får vara tills allt är perfekt om ens då.
    Jag tror det är oerhört vanligt, jag vet att det här låter lite torftigt, men jag tror på att tidsbestämma, när ni ska ha sex, i förväg och gärna se till innan att hetsa upp varandra lite, med några förstulna smekningar, en viskning i örat, eller ett sexigt sms, och så ser ni till att också ta er tiden för varandra, inga avhopp. 
    Ni behöver inte nödvändigtvis ha penetrerande sex om det känns helt fel, men ni ska vara tillsammans och prata, leka, smeka och njuta av varandra. 
    Att förvänta dig att hon ska galen av åtrå slita av dig brallorna är nog i nuläget att begära lite för mycket.
    Det är mitt tips och jag önskar er lycka till. 

Jag tror att kvinnor har precis lika stark sexlust som männen, men att den kanske ser lite annorlunda ut.
    Som jag förstått det så är mäns sexlust något väldigt fysiskt och som sker i dom nedre regionerna.
    Medan kvinnans sexlust startar i hjärnan, börja där, med lek, fantasi, sensualism, leksaker, rollspel, små mininoveller av erotisk karaktär.
    Mindre fokus på könsorgan och mer på det mentala, då kommer kvinnorna igång.
    Då kan kvinnor mycket väl gå omkring uppkåtade och längta i dagar. 
    Se på den stora hypen runt 50 shades of grey, den fick igång kvinnor.
    För den fokuserar på mind over body. 

Ett vanligt knull, in och ut är sådär lagom upphetsande liksom, bättre kan ni. 

Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:53:35 följande:
    Därför det är en lösning på problemet som en del män säger sig ha. Nämligen att de får för lite sex.

Dessutom är det den överlägset vanligaste lösningen på det här problemet, både om man ser geografiskt och historiskt. Jag skulle säga att klassiska religiösa parförhållanden där par ingår giftermål unga fungerar ungefär så när de alls fungerar sexuellt. I alla fall i majoriteten av fallen. 
    Du menar att dom fungerar för mannen på kvinnans bekostnad, så att mannen slipper anstränga sig för att väcka kvinnans lust.
    ja, jag kan förstå att för en mansgris ter sig det som en bra lösning.
    inte en chans att jag skulle ställt upp på det för det om något dödar lust att ställa upp mot sin vilja.
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 13:20:44 följande:
    Hon har naturligtvis tappat sin attraktion för honom. Som du säger, om hon var kåt på honom så skulle hon ju knulla med honom.

Om hon blir singel så kommer hon ju att ligga med män om och om igen där hon är kåt och villig.

Däremot behöver inte någon av de sakerna du radar upp vara sant. 

Kvinnor går igång på personlighet och de har en väldigt episodisk sexualitet. Samma man, med samma utseende, kan väcka helt olika lust i kvinnan beroende hur hon ser honom och vad han visat av sig själv för henne.

Under en tidig fas i förhållandet så ökar intimiteten mellan en man och en kvinna och man känner att den andre förstår en och man kan dela med sig av vad som helst. Det känns naturligt och äkta. 

Det är dock ett misstag. Kvinnors lust är omvänt proportionell mot intimitet på vissa sätt, och när mannen är extremt familjär för henne, kommer hon att tappa drivet för att ligga med honom, och när hon ändå gör det för att han inte ska märka något så dör hennes sexlust för honom mer och mer för varje gång de ligger utan att hon riktigt är på. Efter en tid så kommer förr eller senare hennes lust av vara nästan noll, FÖR HONOM. Hennes sexualitet har inte försvunnit, men hon vill inte knulla med just den här mannen. Eventuellt börjar hon nu mena att det beror på att han inte investerar nog, vilket är totalt osant, men smart om man vill ha mer investering som kvinna, och eftersom han inte förändrats och fortfarande vill ha henne lika mycket, så tror han att mer investering, mer intimitet, mer dammsugning, större hus, snyggare trädgård osv ska hjälpa. Samtidigt så längtar hans fru nu efter nåt KK hon minns från innan de träffades som inte investerade ett jota i henne utan bara knullade henne om och om igen, eventuellt letar hon upp honom på facebook eller fantiserar om honom och så vidare. Eftersom hon inte kanhjäkpa att hon fungerar såhär och inser att det hotar hennes livsstil så döljer hon det för sig själv och sin man och skäms eventuellt för det. Men lust växer oftast bara sånt och kontrasten mellan den lusten och olusten till sin nu totalt dominesticerade man blir så skriande stor att det hela tillslut brister och hon vill ut ur förhållandet. Väl ute ur det kommer hon att knulla okända män i strid ström, män som inte dammsuger en enda gång hemma hos henne.

Det finns inget vettigt att göra av det där som man, utan att inse att kvinnors sexualitet är rätt vansinnig, men det är de enda som finns. Så det bästa blir att investera i sig själv som du är inne på, att skaffa sig en het kropp och så mycket status som möjligt och bli bra på att plocka upp de här kåta kvinnorna när de kommer ur sina förhållanden och dryper av lust.
    Vilket snömos, det märks att du inte har mycket kunskap om hur kvinnor fungerar, 
    Inte många rätt där inte. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 23:56:44 följande:
    Kan vara det bästa jag nånsin skrivit. Helt perfekt. Jag är mycket nöjd.
    Jag beklagar. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 13:06:13 följande:
    Du behöver komma ut mer. 

Kvinnor knullar extremt mycket efter de bryter upp. Den krisen du talar om är ofta inte kvinnans utan mannens.

Såhär ser det typiskt ut (ok igen, oftast, men inte alltid förstås). Kvinnan tröttnar långsamt på sin man, både socialt och sexuellt, men hon tragglar på i förhållandet eftersom det innebär andra positiva saker för henne. Men hon tänder inte på honom, eventuellt slutar hon i princip ha sex med honom, eller så har hon sex men tycker det är dötråkigt. Samtidigt attraheras hon av andra män som hon träffar/har träffat tidigare, eftersom hennes sexualitet inte alls stannat, den är bara i dvala eftersom hennes egen man nu fysiskt hindrar henne från att ha det sexet hon vill ha. Efter månader eller år, eller ibland decennier av det här, så har hon fått nog, så då bryter hon upp.

Nu upplever kvinnan en frihetstid, kanske också en mindre kris, men framför att en enorm frihet från oket som var hennes man, så nu vill hon pröva vingarna, och det här leder till en massa sex med olika män väldigt ofta. Det här ör en period i livet som kvinnor oftast har mest sex med mest antal män faktiskt.
    Dina teorier är helt i det blå och stämmer inte, du har fel. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:48:02 följande:
    Jo, så är det. Speciellt är det så att en kvinnas episodiska sexualitet kan beskrivas på samma sätt. 

Det är vettigt att knulla fyra gånger om dagen på alla platser man kan hitta när man ska dra in en ny man i ett förhållande och få honom att knyta an.

Det är mindre vettigt att spendera sådär mycket tid och kraft på sex när man är nyförlöst.

Kvinnor har inte satt sig ned och tänkt ut det där rent kognitivt, men de fungerar så rent instinktivt. Om man pekar ut det för dem dock så blir de gnälliga, kinkiga och tycker världen är grå, dom små liven.
    Du är så jäkla driven av ditt kvinnohat, ditt sista stycke osar om det.
    Du hittar på saker för att svartmåla som du sedan försöker få människor att tro på. 
    Du gör inget vidare bra jobb med det.
    Kort sagt du har ingen aning om vad du snackar om.
    Jag förstår att du inte är ute efter att få medhåll, du är ute efter att vräka ur dig din bitterhet och ilska mot kvinnor. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:58:44 följande:
    Ja, mycket av det där är sant.

Notera dock att det inte har med p-piller eller faktiska omständigheter att göra. Kvinnan reagerar instinktivt på förhållandena, hon kan inte modifiera för att hon äter p-piller eller några av de andra sakerna som leder till att hon vill ha/vill inte ha sex.

Män fungerar likadant, men vi har mer orubbliga sexuella triggers.

En man får svårt att gå igång när han tittar på en 70 årig kvinna med en massa rynkor och slapp hud där allt hänger. Och han kommer ha extremt svårt att trigga sig själv sexuellt.

Om kvinnan är 23 och superhet är det inte svårt alls.

Du ser, vi är inte annorlunda i den biten, men grejen är att du som man (i en specifik kvinnas ögon) kan gå från motsvarigheten mellan en kvinna som är 23 årig modell till 70 åring med hängbröst och lila hår, på mindre än 15 minuter, eftersom kvinnans sexualitet är episodisk och har triggers baserade på social kontext.

Alldeles speciellt kan du göra den resan inom ett förhållande under loppet av fem år, även om mannen själv rent objektivt inte ändrats, så har kvinnans syn på honom ändrats, och nu vill hon inte ha sex med honom mer. Precis som du inte är speciellt lockad av en 70 årig tant. Processen är inte irreversibel för män, men den är nästan det, om man ska ändra något är risken att man sliter itu förhållandet, för det kommer att krävas en helt annan maktförskjutning i förhållandet.
    pssst, kvinnor är inte homogena,vi tänder och reagerar inte alla på exakt likadant sätt.
    även om du hade föredragit det.
    Du förstår dig inte på kvinnor så därför försöker du förenkla till en nivå där du kan få ett grepp om vad en kvinna är.
    Tyvärr så enkelt är det inte, vill du lära känna kvinnor, vilket jag betvivlar att du vill, då får du också lov att lära känna en kvinna.
    Börja där om du vill försöka förstå.
    Celines Essence skrev 2014-12-29 15:34:43 följande:
    I inlägg 52 och 63 skriver du om att knulla medvetslösa kvinnor. Jag kan strax citera dem om du så önskar.

Jag anser att det är viktigt att prata om sex hela tiden. Både när det är bra och dåligt och det är en generell åsikt. Jag refererar ej till mig själv i det inlägg jag skrev till dig.
    Jag håller med dig, att kommunicera är grunden till ett bra sexliv. 
    Det tror jag dom flesta som har ett lite mer avancerat sexliv än in och ut under täcket på lördagkvällen håller med oss om.

Men det verkar inte vara så intressant med ett bra och givande sexliv, där båda parter njuter för vår vän här, han verkar mest intresserad av att tömma och glömma.
    Och det är klart i det läget duger vilken kvinna eller för den delen hål som helst.
    En hink med ljummen havregrynsgröt gör tricket, eller en medvetslös kvinna, hon behöver inte göra mer än ställa upp som något att onanera i iallafall.
    Så varför ska hon vara vid medvetande, det går så bra att köra in den ändå, så verkar vår vän resonera.
    Ganska osmakligt och jag hoppas ingen kvinna tar i en sån man med tång ens. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:51:47 följande:
    Du uppfattar precis rätt.

Kvinnans sexualitet försvinner inte, men hennes attraktion för just den specifika mannen som hon lever med försvinner.

Eftersom det hotar hennes tillvaro totalt, så hamnar hon i en svår situation. Att säga sanningen, att hon ser tio män på en tur på stan som hon hellre vill knulla än sin man, som hon blir nästan avtänd av är ju omöjligt.

För att kunna fungera ändå har naturen gjort kvinnan blind för sin egen sexualitet, vilket gör att hon inte riktigt ljuger när hon berättar för sin man varför hon inte vill ha sex, hon är helt enkelt halvt omedveten om hur det är.

Men situationen är explosiv, för om rätt man, tex en extremt attraktiv manlig kollega, uppvaktar en kvinna i den här situationen så väcks allt det där inne i henne på en gång och med stor kraft. Ofta är det nog för att dra kvinnan ur hennes relation, ibland är hon otrogen ibland inte, men resultatet är ändå detsamma.

Ungefär så.
    Är du igång och spekulerar igen?
    Du börjar bli lite tjatig med dina hemmasnickrade teorier, som inte stämmer överhuvudtaget.
    Ett litet tips såhär är att kvinnor inte är homogena, vi funkar inte likadant allihop, bara för att det ska bli lättfattligt för dig.
    Du får helt enkelt ta dig tid att lära känna en kvinna innan du har sex med henne om du vill förstå, fast det vill du ju egentligen inte, du vill bara sprida din galla och ditt kvinnoförakt. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:56:24 följande:
    När började du uppleva ett du är frigid?

Är en retorisk fråga beroende på sammanhang.

"Konkret" för dig är att vara "dominant" men samtidigt "lyssnande", hård men mjuk, stark men kan visa svagheter, osv....

Du tror du är konkret för du har en bild i ditt huvud när säger det där, men eftersom män inte har den bilden, så blir det verkligen bara blaha.
    Ja, det är väl ändå inte så svårt att bete sig advekat i den kontext som sitautionen kräver. 
    Menar du att det är att begära för mycket av vuxna män?
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 16:05:37 följande:
    Ja, fast igen.

Ligger du med alla män som kommunicerar med dig?

Grejen är att attraktion är något annat, mer underliggande än du själv förstår. Det är det som gör det så svårgripbart, speceiltl frö dig som kvinna. Så när du försöker fånga det med ord, så går du fel. Du säger saker som du tror är rätt men som egentligen missar målet.

Många kvinnor har sitt absolut bästa sex med KKs där det endast och bara handlar som sex. Och många kvinnor känner sina män utan och innan men är inte speciellt tända på dem.
    Det här är svårt för dig va?
    Att man kommunicerar med den man ligger med, betyder inte att man ligger med alla man kommunicerar med, jeez.

För dom flesta är inte sånt här svårgripbart, för dom flesta funkar det här, det är DU som har problem med det här, projicera inte det på kvinnorna.
    Du vill så förtvivlat gärna förminska kvinnor för att göra det greppbart för dig själv.

Du som tror du vet kvinnors sexualitet, beskriv min, 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 16:08:25 följande:
    Nej, det är inte dugg konkret, det är det mest trötta råd man kan ge, en total stapelvara.
    Inte alls, ett mycket bra råd, värdet av kommunikation vet alla som sysslar med lite mer avancerad sex än inochut-under täcket, ibland med medvetslösa kvinnor.
    kommunikation är där bra sex börjar. 
    Rosemary skrev 2014-12-30 17:08:08 följande:
    Hehe, jag tar och ignorerar honom tills vidare, det är liksom ingen idé att slösa energi på den där sortens debattörer.   
    Du har helt rätt så borde jag också göra, det är bara så svårt att låta hans gallimatias stå oemotsagd.Glad
    Celines Essence skrev 2014-12-30 17:22:10 följande:
    Jo. Jag tänker också att han borde ignoreras. Att jag blir kallad psykopat och empatistörd, är ett väldigt desperat tecken från hans sida...
    Ja, det är riktigt lågt, men också ett tecken på att argumenten är slut. 
    Du förvirrar hans världsbild, då måste det vara fel på dig, för sin egen världsbild och kanske framförallt hans syn på kvinnor som mindre vetande, känslostyrda stackare som inte kan hantera sin sexualitet, den kan han ju omöjligt släppa.
    Det vore alltför otäckt. 
    Jag skulle inte ta så hårt på det där, faktum är att jag skulle inte ta så hårt på något som kommer från det hållet. Glad
    Anonym (Anabolakillen) skrev 2015-01-07 11:04:27 följande:
    Jävla fikus prat!
    TS borde träna och lära sig att bli en riktig man.

Trams prat om jämnlikhet, sitta och diskutera och lyssna på brudjäveln.

Hade TS följt med mig till gymmet hade jag gjort en riktig man av honom, efter ett par månader skulle han vara sjukt massiv, BIG och sedan skulle han kliva över sin tjej.

Sånt gillar tjejer, en riktig man som kliver på rejält!
    Blev det för starkt för dig med all närhet, och intimitet.
    Blev det för jobbigt med all seriositet och att ta det på allvar, så du var bara tvungen att försöka sabba lite.
    Det kan vara svårt när man känner sig ute på gungfly och osäker, men om du tränar på det blir det säkert bra för dig också så småningom.

Bra video by the way. 
    Anonym (Anabolakillen) skrev 2015-01-08 18:33:59 följande:

Jag kommer för helvete att sluta skriva här!!

BRA!
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer