• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    Anton Chigurh skrev 2014-12-30 14:10:22 följande:

Inlägg 206

Varför ignorerar du det !!!

Han kan inte svara
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:30:30 följande:
    Nej, jag har gått igenom dina inlägg och du ställer inga frågor. Förutom sådana som är retoriska och bekräftar dina egna påståenden. Jag talar om öppna frågor, sådana som handlar om att man verkligen försöker förstå den andra parten, där man vill veta och grubbla vidare tillsammans för att eventuellt i slutändan komma fram till något nytt. 

Jag tänker inte acceptera att "män tänker som män". Män, liksom kvinnor, är individer, och tänker väldigt olika sinsemellan. 
    Den heterosexuella dynamiken mellan män och kvinnor innehåller väldigt förutsägbara inslag, så det är rimligt att säg att män tänker som män här. Jag förstår vad han menar.
  • VanDerToffel

Det är ju helt klart att den enda *konkreta* saken som jag helt själv kan göra för att förbättra mitt sexliv är att ta ut skilsmässa (dock finns det ju ingen garanti men saken är i alla fall i egna...händer). Vi lever i ett fritt samhälle och så länge man inte tänker på dom emotionella konstnaderna för barnen etc så kan man ju göra vad man vill.

Jag vet att jag måste ställa "hårt mot hårt" men så länge som min fru antar att jag inte är färdig att verkställa ett ultimatum så är det ju mest tomma tunnor som skallrar. Dom flesta problem i världen kan lösas med algoritmen

1) Identifiera ditt största problem
    2) Lös det
    3) Om du inte är lycklig, hoppa till 1)
    4) Lycka!

Verkställandet är sen en annan sak

• Rosemary
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:08:37 följande:
    Därför det är precis så, jag skulle inte säga det om jag inte var helt övertygad själv.

Kvinnor vet inte hur de fungerar sexuellt, och när de beskriver hur de fungerar så innehåller det just de här svävande sakerna som inte har något med deras underliggande attraktion att göra.

Att kvinnor motiverar saker de redan gjort sexuellt efteråt är ren fakta. Först handlar kvinnor, och det är helt emotionellt drivet, sen hittar de på en vettig förklaring efteråt som är till för att övertyga omgivningen men lika mycket de själva.
    Det du kallar "svävande saker" kan vara väldigt tydligt och konkret för andra människor. Gäller exempelvis för mig själv, Celine, Flaggan, "sexglad kvinna", Andrew med flera här. Jag har inga som helst problem med att förstå eller tro på det de säger. 

Och då kommer du att svara att det beror på att jag är kvinna och att det är en efterhandskonstruktion och att jag inte vet vad jag tycker egentligen. Du behöver inte svara på det här inlägget, alltså, jag vet redan vad du ska säga. 
  • VanDerToffel
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:16:02 följande:
    Kvinnor som inte vill ha sex med sin man, fungerar generellt så, jo.
    Det kan ju hända att jag är naiv men jag skulle vara *mycket* överraskad om min fru skulle vara otrogen. Jag tror på det hon säger att sex inte är så viktigt för henne.
  • Anonym (Det händer)
    Anton Chigurh skrev 2014-12-30 13:39:18 följande:
    Jag tror nog att Celine klarar av att läsa, utan några som helst problem med att ta till sig innebörden av dina inlägg...

Citerat från inlägg nr 52. Ditt...inlägg, Dh

Notera min kursivering, fetmarkering, och framför allt, min understrykning.

Inlägget då:

"Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt."
    Och hur fortsätter den meningen sen? För den tog väl inte slut där?

Tolkat så ska man ju ha sex sen hela tiden och alltid. Då dör man ju av vätskeförlust så det är inget bra.

Så här står de.

"Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid."

När Lagerbäck säger "vi ska hela in i kaklet" så menade han inte att han skulle riva en simbassäng på en fotbollsplan, men att en stark vilja i en viss riktning kunde vinna en match.

Man får tolka bra illvilligt för att inte inse det.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:39:42 följande:
    Fast du fokuserar ju på helt fel saker. Vi hade ofta sex. Jag var ofta kåt.... Och har alltid varit det. Problemet var att min man inte brydde sig om min kropp och att jag ofta kände mig stressad att komma fort.

Jag hade lättare att acceptera "snabbisar" när barnen var små. Då måste man ju ta de tillfällen man får och kanske skynda sig.

För oss låg våra problem lika mycket i sängen som utanför och det handlade om att han fick mig att känna mig underlägsen, ful och tveksam/osäker på många plan. Både i och utanför sängen.

Han var dock bra emot barnen.

Jag skriver om min erfarenhet för att ge en bild av att relationer kan se olika ut och ha olika problem, och att jag som kvinna alltid haft en väldigt naturlig, inifrån kommande, sexdrift. Ett plockade behov att lätta på trycket.
    Jag säger bara att du beskriver helt fel situationer när du fokuserar på en relation som inte är relevant för männen som undrat vad de ska göra här.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:48:06 följande:
    Man vill att den andra ska vilja.[/quote]Bra. Alla män verkar inte bry sig om det.
    Alla är ett väldigt underligt ord i sammanhanget.

Men män bryr sig om det.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:09:54 följande:

Gjorde du det med din exman? Vad kom ni fram till?

Min man ville inte prata om sex. Han tyckte inte att man skulle "prata sönder" sex.Ibland försökte jag berätta om olika orgasm, men då hyschade han åt mig. Så vi kom ingen vart. Han sa att han var nöjd som det var. Jag frågade om jag kunde ändra på mig själv på något sätt, men han hade inget förslag. Ibland bråkade vi om att han inte ville ha sex på kvällen när jag hade lust, och att han inte lät mig vakna riktigt på morgonen när vi hade sex. Ibland skärpte han sig lite ett tag, men snabbt gick det tillbaka till samma sak. Leksaker pratade vi inte om. Jag köpte däremot en sådan där sexkräm så att jag kanske kunde komma igång lite snabbare på morgonen. Kanske hade den lite effekt, så han var snabb med att vilja använda den. Det var ju bra ibland, men helst hade jag velat haft mer tid... Men som jag förstått har vissa män svårt att ha sex länge så jag ville inte pressa honom. Jag ville göra mitt bästa...och så länge jag ändå oftast fick orgasm kändes det okej.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • VanDerToffel
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:36:06 följande:
    Alla är ett väldigt underligt ord i sammanhanget.

Men män bryr sig om det.
    Jo, jag tror nog att av dom män som klagar på att dom får för lite sex i sitt förhållande skulle 99+% vara nöjda om sexet skulle komma från sen egna (villiga) partnern
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer