• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:19:36 följande:

Jag säger inte att du ljuger, jag säger att du inte förstår din sexualitet. 

Hur har det med mitt inlägg att göra? Jag nämnde aldrig ens manlig sexualitet där.

Jag skulle beskriva min sexlust som att jag har en hög och naturlig drift. När jag inte fått orgasm på tre dagar ungefär, känns behovet plockade.(och jag får orgasm i sömnen om jag inte får orgasm på ca en vecka) När jag inte fått orgasm på några dagar går det snabbt att onanera eller ha sex. Behovet av sex varierar lite över månaden och är som högst före mens och under ägglossning.

Om jag är trött minskar sexlusten, men om jag tar en powernap, eller sover, kan jag lättare bli kåt igen.

När jag har sex med en man som jag älskar(Anton) ökar alla känslor. Då njuter jag av all närhet och beröring och kan ta sex till en ny nivå. Då kan jag utveckla njutningen långt över det som enkel onani ger. Samtidigt njuter jag att ge honom njutning.

För att nå hit behöver jag känna mig trygg att få ta den tid det behövs. Jag och Anton pratade mycket om sex innan vi väl hade det. Han lyssnade noga och ställde frågor. Någon av de första gångerna vi hade sex bad jag om att pausa mitt i sexet. Då kramades vi bara ett tag och pratade. Efter en stund var känslorna tillbaka. Så kan man inte göra om man inte är helt trygg. Inför honom känner jag mig älskad oavsett vad som händer. Han är intresserad av vad jag känner och tänker och hur min kropp fungerar och det gör att jag vågar öppna mig helt. Ibland är han dominant mot mig, men även jag kan ta initiativ och leda utan att behöva känna mig dum. Jag rör mig utan att oroa mig att se ful ut. Tvärtom känner jag mig sexig. Det gjorde jag inte med min förre man.

Så. Hur menar du att jag fungerar du som vet bäst?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Rosemary skrev 2014-12-30 16:05:12 följande:

Fint, tycker jag Ett enkelt och konkret råd.

Och många gånger kan det också vara så att man tror att man kommunicerar med varandra men det kan finnas massor av områden som man tassar på tå runt och inte vågar ta upp. Sådant tror jag kan vara väldigt skadligt för förhållanden. 

Absolut!... Och kanske inte jag och min man inte heller vågade prata om de allra viktigaste.
  • Celines Essence
    Anonym (Flaggan) skrev 2014-12-30 16:01:20 följande:

Jag kan ju inte tala för alla andra här, men min man och jag kommunicerar med varann. Det är väl så man lär känna varann?, på riktigt menar jag. Jag tror även att dagens samhälle med allt som tar mycket tid och energi (sociala medier, tillgång till allt via nätet te.x) påverkar förhållanden dåligt i många fall. Man sitter inte ner och umgås på samma sätt som förr, utan sitter med varsin telefon, eller framför tv, dator m.m.

För oss har det hjälpt att plocka undan sånt på kvällen och faktiskt föra en kommunikation med varann

• Anonym (erfaren kvinna.)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:51:47 följande:
    Du uppfattar precis rätt.

Kvinnans sexualitet försvinner inte, men hennes attraktion för just den specifika mannen som hon lever med försvinner.

Eftersom det hotar hennes tillvaro totalt, så hamnar hon i en svår situation. Att säga sanningen, att hon ser tio män på en tur på stan som hon hellre vill knulla än sin man, som hon blir nästan avtänd av är ju omöjligt.

För att kunna fungera ändå har naturen gjort kvinnan blind för sin egen sexualitet, vilket gör att hon inte riktigt ljuger när hon berättar för sin man varför hon inte vill ha sex, hon är helt enkelt halvt omedveten om hur det är.

Men situationen är explosiv, för om rätt man, tex en extremt attraktiv manlig kollega, uppvaktar en kvinna i den här situationen så väcks allt det där inne i henne på en gång och med stor kraft. Ofta är det nog för att dra kvinnan ur hennes relation, ibland är hon otrogen ibland inte, men resultatet är ändå detsamma.

Ungefär så.
    Är du igång och spekulerar igen?
    Du börjar bli lite tjatig med dina hemmasnickrade teorier, som inte stämmer överhuvudtaget.
    Ett litet tips såhär är att kvinnor inte är homogena, vi funkar inte likadant allihop, bara för att det ska bli lättfattligt för dig.
    Du får helt enkelt ta dig tid att lära känna en kvinna innan du har sex med henne om du vill förstå, fast det vill du ju egentligen inte, du vill bara sprida din galla och ditt kvinnoförakt. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:56:24 följande:
    När började du uppleva ett du är frigid?

Är en retorisk fråga beroende på sammanhang.

"Konkret" för dig är att vara "dominant" men samtidigt "lyssnande", hård men mjuk, stark men kan visa svagheter, osv....

Du tror du är konkret för du har en bild i ditt huvud när säger det där, men eftersom män inte har den bilden, så blir det verkligen bara blaha.
    Ja, det är väl ändå inte så svårt att bete sig advekat i den kontext som sitautionen kräver. 
    Menar du att det är att begära för mycket av vuxna män?
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 16:58:45 följande:
    Du börjar bli lite tjatig med dina hemmasnickrade teorier, som inte stämmer överhuvudtaget.
    Ett litet tips såhär är att kvinnor inte är homogena, vi funkar inte likadant allihop, bara för att det ska bli lättfattligt för dig.
    Du får helt enkelt ta dig tid att lära känna en kvinna innan du har sex med henne om du vill förstå, fast det vill du ju egentligen inte, du vill bara sprida din galla och ditt kvinnoförakt. 
  • Rosemary
    Celines Essence skrev 2014-12-30 16:21:48 följande:
    Jag skulle beskriva min sexlust som att jag har en hög och naturlig drift. När jag inte fått orgasm på tre dagar ungefär, känns behovet plockade.(och jag får orgasm i sömnen om jag inte får orgasm på ca en vecka) När jag inte fått orgasm på några dagar går det snabbt att onanera eller ha sex. Behovet av sex varierar lite över månaden och är som högst före mens och under ägglossning.

Om jag är trött minskar sexlusten, men om jag tar en powernap, eller sover, kan jag lättare bli kåt igen.

När jag har sex med en man som jag älskar(Anton) ökar alla känslor. Då njuter jag av all närhet och beröring och kan ta sex till en ny nivå. Då kan jag utveckla njutningen långt över det som enkel onani ger. Samtidigt njuter jag att ge honom njutning.

För att nå hit behöver jag känna mig trygg att få ta den tid det behövs. Jag och Anton pratade mycket om sex innan vi väl hade det. Han lyssnade noga och ställde frågor. Någon av de första gångerna vi hade sex bad jag om att pausa mitt i sexet. Då kramades vi bara ett tag och pratade. Efter en stund var känslorna tillbaka. Så kan man inte göra om man inte är helt trygg. Inför honom känner jag mig älskad oavsett vad som händer. Han är intresserad av vad jag känner och tänker och hur min kropp fungerar och det gör att jag vågar öppna mig helt. Ibland är han dominant mot mig, men även jag kan ta initiativ och leda utan att behöva känna mig dum. Jag rör mig utan att oroa mig att se ful ut. Tvärtom känner jag mig sexig. Det gjorde jag inte med min förre man.

Så. Hur menar du att jag fungerar du som vet bäst?
    Det låter väldigt fint, det du beskriver mellan dig och Anton. Så vill jag också ha det nästa gång Och här finns ju också många konkreta råd som handlar om trygghet, kommunikation, lyssnande, frågande, om man bara vill se och ta till sig dem. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 16:05:37 följande:
    Ja, fast igen.

Ligger du med alla män som kommunicerar med dig?

Grejen är att attraktion är något annat, mer underliggande än du själv förstår. Det är det som gör det så svårgripbart, speceiltl frö dig som kvinna. Så när du försöker fånga det med ord, så går du fel. Du säger saker som du tror är rätt men som egentligen missar målet.

Många kvinnor har sitt absolut bästa sex med KKs där det endast och bara handlar som sex. Och många kvinnor känner sina män utan och innan men är inte speciellt tända på dem.
    Det här är svårt för dig va?
    Att man kommunicerar med den man ligger med, betyder inte att man ligger med alla man kommunicerar med, jeez.

För dom flesta är inte sånt här svårgripbart, för dom flesta funkar det här, det är DU som har problem med det här, projicera inte det på kvinnorna.
    Du vill så förtvivlat gärna förminska kvinnor för att göra det greppbart för dig själv.

Du som tror du vet kvinnors sexualitet, beskriv min, 
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 16:08:25 följande:

Nej, det är inte dugg konkret, det är det mest trötta råd man kan ge, en total stapelvara.

Varför använder du inte ditt riktiga nick "kk"?
  • Rosemary
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 16:58:45 följande:
    Hehe, jag tar och ignorerar honom tills vidare, det är liksom ingen idé att slösa energi på den där sortens debattörer.   
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer