Inlägg från: Anonym (Det händer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det händer)

Min fru vill, men inget händer

Friskare skrev 2014-12-26 20:58:36 följande:
    Nu är det nog så att de allra flesta män som utber sig om mer sex på FL vill ha ömsesidig sex, inte "kvinnan lägger upp sig-sex", så jag ser inte vitsen med att föra fram detta alternativ i en sån här tråd. Det är ju kvinnans vilja till sex som efterfrågas.
    Tveksamt, TS anser att män som får avugningar då och då är lyckostar. Om man inte får något sex kan säkert halvdant sex vara bra som alternativ. Det är nog så det ofta ser ut.

Oavsett om du inser vitsen eller inte så är det nu skrivet, så att hålla på att tjata om just det är rätt poänglöst.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-26 21:20:08 följande:
    Du menar att dom fungerar för mannen på kvinnans bekostnad, så att mannen slipper anstränga sig för att väcka kvinnans lust.
    ja, jag kan förstå att för en mansgris ter sig det som en bra lösning.
    inte en chans att jag skulle ställt upp på det för det om något dödar lust att ställa upp mot sin vilja.
    Det skulle du nog, i de kulturer som det där krävs hade du inte mycket val från början och då skulle du anpassat dig utan att du visste att du gjorde det.

I en modern kultur kan du ju säga nej om du vill, men då hamnar du i soptunnan och om det är helt klart från dag ett så lär du inte påbörja en sån relation så då är problemet löst. Alla vinner.
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 21:31:53 följande:
    Varför är det bara mannen som ska anstränga sig för kvinnans lust? Var finns hennes ansvar för det gemensamma sexlivet?
    Du är tjatig med det där. En kvinna kan faktiskt inte tvinga sig till att bli kåt, du är ute cyklar med det.

Du har två val.

Manipulera hennes sexualitet så att hon blir kåt. Detta kan hon nästan aldrig göra själv.

Nöj dig med hennes aktiviteter.

Man kan inte tvinga fram känslor man inte har.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (Li) skrev 2014-12-26 22:00:18 följande:
    Jag är inte julledig, jag har mer att göra än i vanliga fall på arbetsfronten just nu.

Det är inte så att det gör mig kåt, det är så att jag slipper bli okåt av att ta hand om en vuxen bebis som det annars känns som. Inte diskningen i sig heller, utan att tvätta, diska, plocka bort hela dagarna osv åt en vuxen människa. Jo, det är därför och det vet jag. Varför vägrar du att tro på det?
    Jag vägrar inte tro på det. 
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-27 00:01:09 följande:

Jag blir så trött på detta tjat om hur kvinnlig resp manlig sexualitet ser ut. Jag är kvinna , min lust är inte komplicerad eller dold.

Inte heller är jag någon sexgalning.

Jag har onanerat , hånglat , haft sex i ungefär samma jämna takt hela mitt liv från tidig tonår till medelålders. Ibland mer, som nykär eller på semester , ibland mer sällan som dödstrött småbarnsmamma.

Jag har inte riktigt tänkt på hur viktigt sex var eftersom det alltid funkade, vi var synkade i variationen.

När min mans lust minskade pga stress och medföljande potensproblem så blev jag förvånad över hur frustrerad och sexfixerad jag blev. Jag trodde inte att det kunde påverka mej så starkt, att en detalj som saknades blev så stor.

Det blev bättre men jag blev nog avvisad bortåt gånger under ett par tre år. Det krävdes emvishet och lite bekräftelse från andra män för att stå ut med det men det gick.

Om jag ska ge dej ett tips ts så är det att acceptera att du är en initiativtagare och att du är bättre på det än din fru.

Jag vet, man vill bli förförd ibland, luta sej tillbaka och bli igångsatt , rentav åka lite snålskjuts på den andras kåthet. Men om man inte tar initiativ så glesar sexet ut och sexlivet och det sensuella och erotiska dör.

Så ge inte upp och sluta inte ta initiativ. För egentligen är det mycket roligare att vara den med lust och en som ser till att det blir sex , än att vara en sån som bara glömmer att sex finns.

Om jag inte skulle få sex alls eller alldeles för sällan så skulle jag vara otrogen, det insåg jag när det var som värst, men jag har accepterat att det är min roll att hålla igång vårt sexliv , jag tar den rollen och därför får jag skön sex nästan varje vecka. (Med min egen man som jag inte har tröttnat på sexuellt på)

Du börjar med att säga att mäns och kvinnors sexualitet inte är så annorlunda, sen beskriver du din egen sexualitet som ser precis ut som en kvinnas, och du råkar vara kvinna. Jag ser inget annat än att du understryker vad som redan sagts.

Att sex skulle vara en detalj är säkert en kvinnlig uppfattning som kommer av att vara omgiven av sexualitet.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-27 10:25:40 följande:
    "Mannen är logisk och kreativt lösningsorienterad, det är bara ren fakta." Hämtad varifrån? Jag tycker att du börjar kännas smått osannolik i din konservativa syn på manligt-kvinnligt. Eller är du ute efter att skapa debatt, helt enkelt?

Min erfarenhet, fram arbetslivet, förhållanden och vänskaper, är att folk är ungefär lika ologiska och dåliga på kreativt lösningsarbete, oavsett kön. Det är en man som har startat den här tråden, exempelvis. Vad vill han? Det är oklart. Kanske bara klaga lite, som folk i allmänhet, män som kvinnor, gör när de inte vet hur de ska lösa sina problem. 

Men visst finns det skillnader mellan män och kvinnor, eller snarare: Det finns stora skillnader i hur vi förväntas vara. Det finns roller som vi enligt alla normer bör foga in oss i. Och det där ställer till problem i förhållanden, och särskilt när man bildar familj, det var en del av det jag ville säga från början i den här tråden. Jag tycker det som Flaggan skrev i inlägg #40 var väldigt fint, för så kan det ju också vara: ett förhållande där man har lyckats behålla det lekfulla och inte minst detta att faktiskt se varandra som sexuella varelser även mitt i vardagslivet. Tänk att få höra att man är sexig varje dag! Jag tror inte jag fick höra att jag var sexig en enda gång i mitt förra förhållande ...
    Ren fakta, det är bara att se omkring sig själv. I princip allt nytt som uppfinns eller har uppfunnits har haft män som kreatörer, från musik till teknologi. Ok om det var 60% av uppfinningar och ideer som kom från män och 40% från kvinnor, då kunde det vara slump, men nu är det en så öronbedövande tydlig majoritet från män att det är solkart att män har en fördel.

När det gäller kvinnors sätt att argumentera så blir de snabbt känslosamma och går mot sig själva eller mot personen de diskuterar med utan att separera ut att det är det de gör. Män vet oftare vad som är vad i en diskussion. För män kan med logik hålla isär delar i en diskussion och inte blanda ihop dem. 

Du som kvinna förväntar dig komplimanger. Du ser det som en rätt. Män får sällan komplimanger och bryr sig också mindre. Nån kvinna i tråden beskrev hur hon smörjde in sig med hudkräm och väntade på mannens reaktion. Det är en typisk kvinnlig reaktion. En man som är naken i vardagsrummet förväntar sig inte att bli föremål för extrem kåthet endast och precis av det skälet.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-27 10:58:55 följande:

Apropå roller igen då, och det som Anna och Malin skriver: 

I en normal svensk familj förväntas mannen och kvinnan vara jämställda. Båda ska ut i arbetslivet, jobba heltid och ta gemensamt ansvar för hem och barn. 

I praktiken blir det oftast så att kvinnan ändå tar mest ansvar för hemmet och barnen, plus att hon jobbar heltid, plus att hon får en man som känner sig vilsen och utanför. Han står bredvid gemenskapen och kräver sin del av uppmärksamheten, kvinnan går på knäna och tappar sexlusten och den stackars jämställda mannen får höra sådant som att "det är omanligt att diska, visa lite stake, kasta dig över din kvinnan och ta henne med storm". Det är väl inte undra på att det blir konstigt i en sådan familj? 

Och lösningen är förstås inte att gå tillbaka till 1800-talet, lösningen är att fundera över de här rollerna och mönstren och försöka hitta på något bättre, något som fungerar, något där båda parter kan få komma till sin rätt. 

Först och främst. Tänk igenom din problemformulering. 

Är gifta kvinnor dyngkåta i Rihad alltså? Är de här heteroproblemen speciellt ovanliga i ens Tyskland eller England som både liknar och är olika svensk kultur?

Om du skrapar på ytan så ser du säkert att problemet går djupare.

Dessutom hade du ingen lösning alls nånstans, ens till ditt eget formulerade problem, annat än att prata om det. Som om logiska diskussioner om sex gjorde kvinnor kåta...
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-27 11:48:24 följande:
    Som sagt, jag tror du är ute efter att provocera lite grann, och det kan ju alltid vara kul, men jag orkar inte börja veva de gamla vanliga historiska, sociologiska, feministiska argumenten och förklaringarna till att världen ser ut som den gör.

Vi kanske kan nöja oss med att konstatera att man ser olika saker när man ser sig omkring, helt enkelt. 
    Klart du inte orkar det, och jag orkar inte lyssna. De är jobbiga för att de är fel, och de har alltid varit lika fel. Det är därför de behöver vara så snåriga långa och komplicerade och jobbiga, för de förklara förklara bort något som alla redan vet, och då behöver man ta i.

Du ser inte annorlunda på något, du vill göra det, för det skulle vara bra, men du gör inte det.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-27 15:12:10 följande:

Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 11:21:22 följande:[]Du börjar med att säga att mäns och kvinnors sexualitet inte är så annorlunda, sen beskriver du din egen sexualitet som ser precis ut som en kvinnas, och du råkar vara kvinna. Jag ser inget annat än att du understryker vad som redan sagts.

Att sex skulle vara en detalj är säkert en kvinnlig uppfattning som kommer av att vara omgiven av sexualitet.[/quote]

Alla män jag pratat om detta med har också tyckt att sex är en del av livet som blir större när den inte fungerar. Typ hälsan tiger still.

När sexet funkar bra så ger det energi , när det inte funkar så tar det energi att sakna det.

Men visst , känns det bättre att trycka in alla människor i kön och andra små prydliga fack så gör det. Det kanske blir för komplicerat annars.

Obegripligt inlägg.

Ja, exakt så brukar män säga. Jag har aldrig hört en man beskriva sex som en detalj.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-27 18:32:56 följande:
    Du är ett riktigt härligt exempel på en ologisk man. Om jag säger att ett förhållande fungerar på ett visst sätt enligt svensk normalmall, och att det sättet är dåligt, så följer inte automatiskt att ett förhållande enligt valfri utländsk mall funkar bra. Argumentationsanalys, känner du till sådant? Du är inte så bra på att läsa innantill heller, men det kanske också är något du kan öva upp. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 12:24:25 följande:
    Du ser inte annorlunda på något, du vill göra det, för det skulle vara bra, men du gör inte det.
    Tomte
    De argument du angav är inte relevanta i de andra kulturerna jag nämnde, i en totalt irrelevanta, i de två andra i mindre relevanta.

Alltså är logisk att anta att andra orsaker ligger bakom problemen.

Om nån (antagligen kvinna då) hävdar att gravitationen verkar mot jordens mitt på vintern i Sverige för att det är mörkt, så kan det vara rimligt att peka ut att den verkar på samma sätt på sommaren. Logik är svårt när man har äggstockar verkar det som.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer