• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 21:31:44 följande:

Ja, det är riktigt lågt, men också ett tecken på att argumenten är slut. 

Du förvirrar hans världsbild, då måste det vara fel på dig, för sin egen världsbild och kanske framförallt hans syn på kvinnor som mindre vetande, känslostyrda stackare som inte kan hantera sin sexualitet, den kan han ju omöjligt släppa.

Det vore alltför otäckt. 

Jag skulle inte ta så hårt på det där, faktum är att jag skulle inte ta så hårt på något som kommer från det hållet. 

Åh.Jag tar absolut inte åt mig. Jag ser hans attacker på mig endast som ett tecken på att han är desperat
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (green cargo)

Nej det är ju tur att man utvecklas.

Och inte måste man vara perfekt för att vara klok. Du verkar vara reflekterande nu och det är bara svårt att förstå att du fann dej så länge i ett förhållande med så dålig tillit men jag antar att det går att vänja sej.

Tänk efter vad du själv vill nu då , så att inte din nuvarande "är dominant mot dej " och du bara anpassar dej igen.

Menar inte att kritisera, har bara sett sånt på nära håll.

• Celines Essence
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 20:18:04 följande:

Bra att du får ta paus i sexet om du vill Celine men jag blir förvirrad. Du brukar låta klok och vettig men nu beskriver du rena självklarheter som om det vore speciellt.

Det var ditt gamla förhållande som var dåligt och jag blir förvånad att en kvinna som jag uppfattat som smart , stått ur i 20 år utan att kunna ta en paus i sexet och känt dej ful när du rört dej. Jag vill absolut inte förringa ditt nuvarande förhållande , härligt att det är bra men du verkar inte förstå att du hade väldig otur med exet eller så var du mer osäker då.

För det låter helt förfärligt förtryckt att inte våga be om paus.

Jag tror för övrigt det är vanligt att kvinnor känner sig fula tyvärr... Sedan var det ju så att jag oftast fick orgasm när jag och min förra man hade sex. Tänk vad många som inte ens HAR sex. På något sätt har jag ändå fått utlopp för mig lust, även om det var väldigt monotont och stressigt.

Vad gäller Anton har både han och jag har utvecklats sexuellt på många olika sätt. Han har också gett mig bättre självförtroende generellt.
  • Celines Essence
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 21:43:19 följande:

Nej det är ju tur att man utvecklas.

Och inte måste man vara perfekt för att vara klok. Du verkar vara reflekterande nu och det är bara svårt att förstå att du fann dej så länge i ett förhållande med så dålig tillit men jag antar att det går att vänja sej.

Tänk efter vad du själv vill nu då , så att inte din nuvarande "är dominant mot dej " och du bara anpassar dej igen.

Menar inte att kritisera, har bara sett sånt på nära håll.

Nej nej. Anton är INTE dominant mot mig. Jag säger ifrån mot honom om det behövs . Vi är extremt raka mot varandra. Han är väldigt lyhört och omtänksam. Jag misstänker att man kanske inte alltid ser det här i trådarna, men jag känner honom väldigt väl

Jag skulle antagligen inte kunna skriva som jag gör, vika ut mig, kommentera andra män osv om jag inte var trygg med Anton

Men jag tror att du vill väl så jag tackar ändå för din omsorg

Jag och min förre man träffades när jag var väldigt ung...så jag visste ju inget annat. Ja, visst hade jag några tonårskärlekar innan, men det går ju inte att jämföra, och som sagt, under småbarnsåren kändes det ganska logiskt att sexet blev lite knapert.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:28:42 följande:
    Och hur fortsätter den meningen sen? För den tog väl inte slut där?

Tolkat så ska man ju ha sex sen hela tiden och alltid. Då dör man ju av vätskeförlust så det är inget bra.

Så här står de.

"Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid."

När Lagerbäck säger "vi ska hela in i kaklet" så menade han inte att han skulle riva en simbassäng på en fotbollsplan, men att en stark vilja i en viss riktning kunde vinna en match.

Man får tolka bra illvilligt för att inte inse det.
    1. Celine påstod att du hade skrivit att män bör knulla medvetslösa kvinnor.

2. Du påstod att det har du inte alls skrivit.

3. Jag bevisade att du visst hade skrivit så.

4. Jag citerade ditt eget inlägg som bevis.

Vad är problemet !!!

Om vi bortser från att du är mer än lovligt trög alltså.....

Jag "het"....jo tack, jag vet. Damerna hänger mig i hasorna, men jag är redan upptagen..
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (green cargo)

Ok , du skrev det där om dominant i inlägget 280. Men visst, det finns många nivåer och skillnad på lekfull switch eller att bli pushad.(har en väninna som pushades alldeles för långt för hennes egna preferenser eller snarare hade för svårt att säga nej, och for illa.)

Det där med utseende kan jag tyvärr hålla med om. Jag har varit missnöjd i onödan i sorgligt många år , men som tur är så är jag för glömsk för att minnas det vid sex....

• Anonym (Snälla!)

När man skrivit 100 kommentarer på FL borde man automatiskt stängas av ett halvår!

• Rosemary
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 20:18:04 följande:

Bra att du får ta paus i sexet om du vill Celine men jag blir förvirrad. Du brukar låta klok och vettig men nu beskriver du rena självklarheter som om det vore speciellt.

Det var ditt gamla förhållande som var dåligt och jag blir förvånad att en kvinna som jag uppfattat som smart , stått ur i 20 år utan att kunna ta en paus i sexet och känt dej ful när du rört dej. Jag vill absolut inte förringa ditt nuvarande förhållande , härligt att det är bra men du verkar inte förstå att du hade väldig otur med exet eller så var du mer osäker då.

För det låter helt förfärligt förtryckt att inte våga be om paus.

Det Celine beskriver är inte alls självklarheter för alla. För mig har det inte varit det. Jag tror att det är väldigt vanligt att kvinnor står ut med halvdåligt sex i förhållanden, dels för att många av oss redan från späd ålder har fått lära oss att vi ska anpassa oss och vara till lags, dels för att vi är rädda att förlora mannen vi lever med. Kanske också för att vi själva har gått på sådana där idiotiska myter som sprids av somliga i den här tråden: att kvinnans sexualitet är ett mysterium, något obegripligt, något skumt som vi ens själva ska försöka begripa oss på. 

Att prata mycket om sex innan man ens går och lägger sig med varandra är ingenting folk brukar göra, i varje fall inte folk jag känner. Det verkar vara en rätt utbredd uppfattning bland både män och kvinnor att man på något vis skulle kunna förstöra sexlivet genom att prata om det. Mitt ex tyckte så, och jag känner många andra som är av samma uppfattning. Att pausa är inte heller självklart. Många män blir nervösa av det, de vill köra på och vet inte vad de ska göra om knullet plötsligt avbryts, eller också tappar de sugen och blir sura. Att lyssna noga och ställa frågor är verkligen inte heller något som alla gör. Det är bara att se sig omkring i vardagen, på jobbet, bland folk i allmänhet. Hur många är bra på att verkligen hålla tyst själva och lyssna på andra, ens utanför sängen?

• pappa67

verkar som tjejerna blir bekväma och skiter i sexet efter ett tag...så jävla tråkigt....

• pappa67

verkar som tjejerna blir bekväma och skiter i sexet efter ett tag...så jävla tråkigt....

Svar på tråden Min fru vill, men inget händer