Inlägg från: Anonym (Det händer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det händer)

Min fru vill, men inget händer

Anonym (green cargo) skrev 2014-12-28 18:20:25 följande:

@Det händer ; mycket dravel ska man läsa. När mannen är för familjär så vill kvinnan inte ligga?

Hm jag är väldigt familjär med min karl efter 25 år ihop men han är fortfarande sexig och jag vill ha sex med honom hellre än med någon annan.

Du kanske blivit lämnad av din fru / sambo, jag beklagar i så fall men det betyder inte att alla kvinnor eller män fungerar på det skruvade vis du beskriver. Jag har då ingen singelvän som " knullar okända män i strid ström " . Det finns säkert många tjejer som gillar det men då finns ju också en strid ström av män som vill knulla en okänd kvinna så det kan ju inte vara specifikt för kvinnor det heller.

Just därför kommer du inte hitta ordet alla nånstans i det jag skrev.

Att du inte känner singelkvinnor som har sex betyder inte att de inte finns. Det gör de. Du behöver fler väninnor.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-28 18:36:54 följande:
    Vilket snömos, det märks att du inte har mycket kunskap om hur kvinnor fungerar, 
    Inte många rätt där inte. 
    Kan vara det bästa jag nånsin skrivit. Helt perfekt. Jag är mycket nöjd.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-29 08:46:50 följande:

Till signaturen "det händer"

Vi har förstått att ingen kvinna velat knulla dig i längden, och vi förstår att du, på ett väldigt desperat sätt, försöker skylla detta på kvinnors sexualitet. Vi har läst här hur du dömer ut kvinnor sexualitet som destruktiv och hur kvinnans sexualitet "ställer till det" för både män och kvinnor. Det säger mycket om din inställning till sex, kärlek och kvinnor. Det säger mycket om dig.

Du föreslår att en lösning för män med sexbrist i en relation kan vara att knulla kvinnan oavsett , tom om hon vore medvetslös. Det säger rätt mycket om dig. Dessutom uttalar du dig föraktfullt om att lösa sexuella problem genom samtal...jadu...vad säger man...

Tur att inte alla män är som du!

Extremt fegt av dig att inte använda ditt riktiga nick för övrigt.

För att genom att undvika en signatur så kan man fokusera på diskussionens innehåll istället för personen bakom och då slipper man en diskussion om personen istället för om ämnet. Eller hur? Och, i ditt fall nej.

En lösning i en sexbrist situation kan vara ha sex ändå ja. Medvetslös vet jag inte var du får ifrån. Det säger en del om dig att du kommer fram till det.

Att diksutera sexuella problem är ju bra, när det fungerar. Dock gör det väldigt sällan det.

Att blanda ihop det med sitt eget liv som du gör visar hur egocentrerad du är. För just det, att diskutera sex när det fungerar är ju hur kul som helst, men det är ju en helt annan sak som inte har med det här att göra. Att diskutera när inte fungerar innebär att prata om svåra saker som människor bär nära sig. Att tycka det har med dig visar hur svårt du har att förstå saker som du inte själv just nu upplever.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-29 08:12:49 följande:
    Tack för ditt inlägg

Särskilt bra skrivet i sista stycket!

Jag har mycket kontakt med ett par där mannen är den som i regel står för initiativen. De har de pratat igenom upplägget och de trivs väldigt bra med den uppdelningen. De har ett rikt och experimentellt sexliv och båda njuter väldigt mycket och ofta. Så jag vet att det kan funka. Deras relation är för övrigt väldigt kärleksfull.

Jag tycker att en man kan vara extremt manlig även om han är jämställd och sköter hemsysslor. Jag tycker inte det på något sätt sänker hans attraktionskraft. Jag har själv en hög och naturlig sexdrift. Jag har ett långt äktenskap bakom mig. Vi hade ofta sex, i närmare 20 år, även fast sexlivet var ganska monotont. Jag lämnade relationen för det var många olika saker som jag inte trivdes med.

Efter att jag lämnat honom har jag insett hur mycket prestationsångest, stress och blockeringar jag blivit fri från. Jag och min älskade Anton pratar SÅ mycket om sex. Allt från detaljer, till känslor och tankar. För mig betyder det oerhört mycket för att kunna utvecklas och våga /vilja prova nya saker. Nu kan jag verkligen vara mig själv fullt ut och kan slappna av och släppa loss. Jag vet att han älskar mig lika mycket om det är något jag inte vill göra, eller om det blir "fel" på något sätt. Så har jag aldrig känt förr. Inte ens under nyförälskelsetiden. För mig handlar det mycket om att jag aldrig känt mig tillräckligt trygg sexuellt.

Enligt min uppfattning, när jag tex har pratat med folk här på fl, är de få som verkligen vågar prata på riktigt med sin partner. Tjat och krav räknas inte som kommunikation.
    Eftersom du öppnar upp och pratar om dig så vlir det ju rimligt att fråga om dig också.

Hur länge har du och Anton varit tillsammans?

Hur många gemensamma barn har ni?

Hur gamla är ni?

Det hade ju varit mer relevant att jämföra med ditt tidigare förhållande och under småbarnsåren om du nu ska tillföra något till de problem som diskuetrades i TS.

Jag skrev ett inlägg på hur kvinnor beter ungefär sexuellt (det som Andrew refererade till), jag konstaterar att du är en kvinna uppfyller den typiska kvinnan jag beskrev där, så din historia motsäger inte vad jag sa om kvinnor, tvärtom. 

Det är roligt hur kvinnor skyndar till och säger att jag har fel, men sen med sina levnadsval understryker hur rätt jag har.

Dessutom innehåller stycket du gillar helt extra detta.

"Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band"

Verkligen? Det är vad du tycker? Kvinnor som kommer ur förhållanden ogillar sex? Och de upplever sex "patetiskt och förnedrande"? Det här är nåt du verkliegn anser är extra skrivet?

Vi har nog olika smak. Och du vet nog inte vad du tycker. 
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-29 08:49:48 följande:
    Jag beklagar. 
    Jag fick precis en kvinna att beskriva sin sexualitet och hon är lika sur som du, men hennes historia understryker vad jag säger. Jag är nöjd med att ha rätt, vill man ha medhåll får man säga vad kvinnor vill höra, men det är inget sätt för en man fördriva sin tid.
  • Anonym (Det händer)
    Centurione skrev 2014-12-29 09:26:16 följande:
    Fast det är ju bara en viss grupp singelkvinnor du träffar - de som går ut och träffar män för tillfälligt sex på det sättet du beskriver! Alla de andra, de som sitter hemma eller umgås med släkt och vänner på annat sätt, som inte leder till sexuella kontakter med främmande män - träffar ju inte du.
    Där säger du något som faktiskt är sant. Man hamnar i en viss grupp och sen tror man att den gruppen är norm. Många gör det misstaget, och det du säger är väldigt viktigt.

Majoriteten av singelkvinnor verkar vilja ha bra, kul och spännande sex med en variatation av män dock. 

Sen finns det nog en grupp som är mer tveksamma men som halvt tvingas in i det där och då väljer att bara slappna av och följa strömmen.

Sen finns det de som inte deltar alls som du säger.

Dock är det svårt att inte alls delta, i alla fall som västerländsk kvinna. Om man skulle tokvägra och kräva att mannen avstår sex med henne fram till giftermål så har hon i princip prisat sig ur marknaden, och kommer at få det knepigt att hitta en man hon gillar.

Men som sagt allt de där grupperna finns, och man springer ju oftast bara på den grupp man själv rör sig i.
  • Anonym (Det händer)
    Alcyone skrev 2014-12-29 09:55:06 följande:

Men är det inte lite så att kvinnan väljer olika män i olika faser i livet. Mannen de vill ha barn med måste ju funka i det syftet. Sen kommer nya faser med självförverkligande som högsta prio och då passar andra män bättre.
    I vissa fall kan man utvecklas tillsammans i andra fall inte och då passar det bättre att bryta upp. En del vågar dock inte bryta upp och stannar hellre i det trygga avsomnade förhållandet av olika anledningar.
    En viss typ av (t ex andlig) utveckling kräver dessutom att man i perioder lever som singel och lär sig att vara helt nöjd med det. Man lär sig om sig själv utan att hela tiden ha en partner som spegling.
    Man måste vara ärlig mot sig själv. Inte låta normer och andras tyckanden styra ens liv. Ibland innebär detta tuffa beslut. Utveckling är inte alltid smärtfri.

Jo, så är det. Speciellt är det så att en kvinnas episodiska sexualitet kan beskrivas på samma sätt. 

Det är vettigt att knulla fyra gånger om dagen på alla platser man kan hitta när man ska dra in en ny man i ett förhållande och få honom att knyta an.

Det är mindre vettigt att spendera sådär mycket tid och kraft på sex när man är nyförlöst.

Kvinnor har inte satt sig ned och tänkt ut det där rent kognitivt, men de fungerar så rent instinktivt. Om man pekar ut det för dem dock så blir de gnälliga, kinkiga och tycker världen är grå, dom små liven.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-29 12:24:57 följande:

En kvinna som har tappat sin sexlust är en kvinna som inte längre anser sig behöva ha sex. Detta kan bero på tex.

* Kvinnan blir gravid -> mindre chans att mannen byter partner (lönen kommer in på kontot även utan sex)

* Kvinnan blir inte gravid -> intresset avtar eftersom mannen kanske är steril och utan barn finns det mindre chans att hålla kvar honom (dags att byta)

* Kvinnan tror hon är gravid (pga hur P-piller fungerar)

* Kvinnan tror att mannen har svårt att hitta en ny partner (hänger kvar även utan sex)

Om kvinnan sen inte vill acceptera att någon av punkterna ovan stämmer in så finns det ju massor med andra saker som man kan skylla på (stress på jobb, stress hemma, mannen är X, mannen är inte X) etc.

Biologiskt är det ju inte speciellt lyckat att dö i barnabörd efter onödigt sex om hon har försäkrat tillgång till mannens resurser genom att skaffa några barn med honom...

Ja, mycket av det där är sant.

Notera dock att det inte har med p-piller eller faktiska omständigheter att göra. Kvinnan reagerar instinktivt på förhållandena, hon kan inte modifiera för att hon äter p-piller eller några av de andra sakerna som leder till att hon vill ha/vill inte ha sex.

Män fungerar likadant, men vi har mer orubbliga sexuella triggers.

En man får svårt att gå igång när han tittar på en 70 årig kvinna med en massa rynkor och slapp hud där allt hänger. Och han kommer ha extremt svårt att trigga sig själv sexuellt.

Om kvinnan är 23 och superhet är det inte svårt alls.

Du ser, vi är inte annorlunda i den biten, men grejen är att du som man (i en specifik kvinnas ögon) kan gå från motsvarigheten mellan en kvinna som är 23 årig modell till 70 åring med hängbröst och lila hår, på mindre än 15 minuter, eftersom kvinnans sexualitet är episodisk och har triggers baserade på social kontext.

Alldeles speciellt kan du göra den resan inom ett förhållande under loppet av fem år, även om mannen själv rent objektivt inte ändrats, så har kvinnans syn på honom ändrats, och nu vill hon inte ha sex med honom mer. Precis som du inte är speciellt lockad av en 70 årig tant. Processen är inte irreversibel för män, men den är nästan det, om man ska ändra något är risken att man sliter itu förhållandet, för det kommer att krävas en helt annan maktförskjutning i förhållandet.
  • Anonym (Det händer)
    Andrew skrev 2014-12-29 12:53:52 följande:
    Det jag menar med mitt inlägg är att kvinnor (och även män) hoppar inte i säng direkt efter en separation / skilsmässa ( och nu utgår jag från att vi inte pratar förhållanden på gymnasienivå). Anledningen är att en skilsmässa är en kris och det är förbannat lätt att känna sig vilsen och personen fungerar inte normalt. De flesta går igenom flera olika kriser som chock och förnekelse. Känslor som ilska, förtvivlan och kaos är normala. Det är mer regel än undantag att det tar år att reparera och landa. Kanske finns det kvinnor/män som söker sex för att bli bekräftade men det är trasiga själar vi pratar om. Det handlar inte om att de inte gillar sex utan att de är inte redo, konsekvenserna av skilsmässan/separationen är inte klar. Många känner t.om. att de är otrogna eller att det är fel även om det har gått lång tid efter de har separerat. 

Men precis som du skriver - är man i en grupp där det är vanligt att singelkvinnor är fria och tar för sig så är det ju lätt att uppfatta att "detta är det normala". Men den erfarenheten jag bär på så vet jag många kvinnor som stängde av sig helt och såg inte åt någon man på lång tid. 
    Du behöver komma ut mer. 

Kvinnor knullar extremt mycket efter de bryter upp. Den krisen du talar om är ofta inte kvinnans utan mannens.

Såhär ser det typiskt ut (ok igen, oftast, men inte alltid förstås). Kvinnan tröttnar långsamt på sin man, både socialt och sexuellt, men hon tragglar på i förhållandet eftersom det innebär andra positiva saker för henne. Men hon tänder inte på honom, eventuellt slutar hon i princip ha sex med honom, eller så har hon sex men tycker det är dötråkigt. Samtidigt attraheras hon av andra män som hon träffar/har träffat tidigare, eftersom hennes sexualitet inte alls stannat, den är bara i dvala eftersom hennes egen man nu fysiskt hindrar henne från att ha det sexet hon vill ha. Efter månader eller år, eller ibland decennier av det här, så har hon fått nog, så då bryter hon upp.

Nu upplever kvinnan en frihetstid, kanske också en mindre kris, men framför att en enorm frihet från oket som var hennes man, så nu vill hon pröva vingarna, och det här leder till en massa sex med olika män väldigt ofta. Det här ör en period i livet som kvinnor oftast har mest sex med mest antal män faktiskt.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-29 15:31:51 följande:
    Du är så jäkla driven av ditt kvinnohat, ditt sista stycke osar om det.
    Du hittar på saker för att svartmåla som du sedan försöker få människor att tro på. 
    Du gör inget vidare bra jobb med det.
    Kort sagt du har ingen aning om vad du snackar om.
    Jag förstår att du inte är ute efter att få medhåll, du är ute efter att vräka ur dig din bitterhet och ilska mot kvinnor. 
    Det är lät extra kinkigt.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer