Celines Essence skrev 2014-12-29 08:12:49 följande:
Tack för ditt inlägg
Särskilt bra skrivet i sista stycket!
Jag har mycket kontakt med ett par där mannen är den som i regel står för initiativen. De har de pratat igenom upplägget och de trivs väldigt bra med den uppdelningen. De har ett rikt och experimentellt sexliv och båda njuter väldigt mycket och ofta. Så jag vet att det kan funka. Deras relation är för övrigt väldigt kärleksfull.
Jag tycker att en man kan vara extremt manlig även om han är jämställd och sköter hemsysslor. Jag tycker inte det på något sätt sänker hans attraktionskraft. Jag har själv en hög och naturlig sexdrift. Jag har ett långt äktenskap bakom mig. Vi hade ofta sex, i närmare 20 år, även fast sexlivet var ganska monotont. Jag lämnade relationen för det var många olika saker som jag inte trivdes med.
Efter att jag lämnat honom har jag insett hur mycket prestationsångest, stress och blockeringar jag blivit fri från. Jag och min älskade Anton pratar SÅ mycket om sex. Allt från detaljer, till känslor och tankar. För mig betyder det oerhört mycket för att kunna utvecklas och våga /vilja prova nya saker. Nu kan jag verkligen vara mig själv fullt ut och kan slappna av och släppa loss. Jag vet att han älskar mig lika mycket om det är något jag inte vill göra, eller om det blir "fel" på något sätt. Så har jag aldrig känt förr. Inte ens under nyförälskelsetiden. För mig handlar det mycket om att jag aldrig känt mig tillräckligt trygg sexuellt.
Enligt min uppfattning, när jag tex har pratat med folk här på fl, är de få som verkligen vågar prata på riktigt med sin partner. Tjat och krav räknas inte som kommunikation.
Eftersom du öppnar upp och pratar om dig så vlir det ju rimligt att fråga om dig också.
Hur länge har du och Anton varit tillsammans?
Hur många gemensamma barn har ni?
Hur gamla är ni?
Det hade ju varit mer relevant att jämföra med ditt tidigare förhållande och under småbarnsåren om du nu ska tillföra något till de problem som diskuetrades i TS.
Jag skrev ett inlägg på hur kvinnor beter ungefär sexuellt (det som Andrew refererade till), jag konstaterar att du är en kvinna uppfyller den typiska kvinnan jag beskrev där, så din historia motsäger inte vad jag sa om kvinnor, tvärtom.
Det är roligt hur kvinnor skyndar till och säger att jag har fel, men sen med sina levnadsval understryker hur rätt jag har.
Dessutom innehåller stycket du gillar helt extra detta.
"Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band"
Verkligen? Det är vad du tycker? Kvinnor som kommer ur förhållanden ogillar sex? Och de upplever sex "patetiskt och förnedrande"? Det här är nåt du verkliegn anser är extra skrivet?
Vi har nog olika smak. Och du vet nog inte vad du tycker.