Inlägg från: Anonym (Det händer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det händer)

Min fru vill, men inget händer

Celines Essence skrev 2014-12-29 15:34:43 följande:
    I inlägg 52 och 63 skriver du om att knulla medvetslösa kvinnor. Jag kan strax citera dem om du så önskar.

Jag anser att det är viktigt att prata om sex hela tiden. Både när det är bra och dåligt och det är en generell åsikt. Jag refererar ej till mig själv i det inlägg jag skrev till dig.
    Det verkade då inte fungera för dig i relationen innan, nu verkar det fungera tidigt i en ny relation utan barn och med helt andra förutsättningar.

Lite som att nån utan sockersjuka berättar för nån med diabetes att hon minsann klarar sig bra utan sprutor med insulin. Jaha, va bra då.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-29 16:24:21 följande:
    Här kommer citeringen till "det händer" ang uttalandet om medvetslösa kvinnor
    Celines Essence skrev 2014-12-29 16:28:32 följande:
    Här kommer citeringen på det inlägg "det händer" skrev för att förklara sitt inlägg om att knulla kvinnor när de inte vill och tom är medvetslösa
    Om du kan läsa så ser du det att ingenstans står att det är bra ide att knulla med kvinnor som är medvetslösa. 

Det är en ide om att inte släppa sex som viktigt i relationen även när det känns trögt, för om man släpper det för länge så glömmer man bort att ens se varandra som sexuella varelser. Det faller ofta på mannen att göra detta, och det är därför ett vettigt tips till männen i tråden som undrade.

Din egotips grundade helt i ditt egen livssituation lär ju inte hjälpa dem.

• Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 09:55:12 följande:

Ämnet är för övrigt ganska känsligt att hantera eftersom det finns oftast en part som känner sig anklagad. Kvinnorna känner sig som om det hör till att dom "vill vilja" och männen blir stämplade som kvinnohatare eller gnällspikar om dom tar upp det.

Egentligen tror jag att män är lite bittra över att kvinnorna har överhanden i situationen. Kvinnorna utpressar såklart inte med sex men eftersom ingen man har automatisk rätt till sex och kvinnan har ju inte lust om allt inte är bra och om man inte får sin vilja igenom är ju inte allt bra etc. Så om nån gång "fullständig" jämlikhet råder mellan könen så har kvinnan fortfarande "happy wife, happy life" att ta sig till.

Om en man skulle kontrollera en kvinnas socialliv så att han skulle bestämma över vem hon pratar med så skulle det bli ett himla liv men om en kvinna kontrollerar sin mans sexliv så anses det nåt helt naturligt. Jag är biolog till utbildning men jag skulle få gissa så skulle jag tro att sexdriften är djupare inrotad än behovet till kommunikation.

Happy wife, happy life bygger på att kvinnan just är gift och  bor hos dig och det bygger på en ännu starkare antaganden från hennes sida.

Nämligen att hon har kontrollen att bestämma när när hon är unhappy och happy och det sen leder till samma stämning i relationen.

Du är tofflig om du låter det hända. Om så fort hennes emotioner sväger till positiva så känner du dig lättad över att hon är lite glad igen, då vet hon ju att hon har total kontroll över dig och känsloläget i relationen.   

Unhappy wife leder till unhappy man, leder till djävligt olycklig kvinna direkt där och då. Om du visar det kommer relationen antingen att bryta ihop (bra, då slipper du ett våp) eller att du får kontroll över känsloläget i relationen (bra för det är en roll kvinnor inte bör ha).

Marley citat om hur man gör är perfekt.

...and show her when she makes you angry... Visa det.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 13:35:56 följande:
    Happy wife, happy life bygger på att kvinnan just är gift och  bor hos dig och det bygger på en ännu starkare antaganden från hennes sida.

Nämligen att hon har kontrollen att bestämma när när hon är unhappy och happy och det sen leder till samma stämning i relationen.

Du är tofflig om du låter det hända. Om så fort hennes emotioner sväger till positiva så känner du dig lättad över att hon är lite glad igen, då vet hon ju att hon har total kontroll över dig och känsloläget i relationen.   

Unhappy wife leder till unhappy man, leder till djävligt olycklig kvinna direkt där och då. Om du visar det kommer relationen antingen att bryta ihop (bra, då slipper du ett våp) eller att du får kontroll över känsloläget i relationen (bra för det är en roll kvinnor inte bör ha).

Marley citat om hur man gör är perfekt.

...and show her when she makes you angry... Visa det.
    Här är det. Man kan använde det där som ett recept för en värld av lycka när det är med rätt kvinna. Det handlar om att inte hålla tillbaka, för när man känner rätt saker med rätt kvinna behöver man aldrig det.

"Smile when she makes you happy, let her know when she makes you mad, and miss her when she's not there.? 
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:07:07 följande:
    Jag känner inte igen mig. När jag pratat med män som inte tänder på sina fruar, eller män som har fruar som inte vill ha sex, är det väldigt få min som verkligen vill göra något åt situationen. Förutom att vara otrogen då. Varken skilsmässa eller samtal verkar aktuellt.

När jag berättade att jag ville skiljas hade vi inte haft sex på ett år. Ändå ville min man att vi skulle leva som gifta. Han lade till att jag inte skulle oroa mig över att han skulle försöka ha sex med mig. Min väninna var med om exakt samma. Mannen ville leva kvar i äktenskapet även om det inte innehöll sex.

Lusten var det dock inget fel på. Jag fortsatte att onanera i stället. Det var väldigt trevligt. Skönt att slippa stressen att skynda fram orgasmen. (så behöver jag dock inte känna med min nya man)
    Hmm, och när man förhör människor under tortyr så säger de mer saker än annars, i Spanien lyckades man få en hel massa människor att erkänna att de var häxor.

Det finns nog de som vill göra något åt sitt sexliv, men om du hotar med skilsmässa så har du ju knappast gjort det till ett lågmält samtal på lika villkor.

Under ligt vad lite empati och förståelse du har för andra människor, du låter lite som en psykopat egentlgen. Har du testat dig för det?
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:38:11 följande:
    Ja då förstår jag En del här i tråden får det att låta som att kvinnor tröttnar på män som är jämställda i hemmet, men det handlar ju om hur de fungerar sexuellt.
    Nej, det var inte alls vad det handlade om. Du missförstod hela diskussionen.

Det handlade om motsatsen. Nämligen att kvinnor som inte har lust kan använda det för att få andra saker som de vill ha, och en del kvinnor gör tillslut det för att det är praktiskt. Men som pekades ut flera gånger så finns det ingen koppling mellan hushållsarbete och en kåt partner direkt.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 11:58:46 följande:

Så för att sammanfatta: mannen ska vara manlig (förutom när han visar sina känsliga sidor), vara bestämd (förutom att han är lätt att kompromissa med), han ska ta för sig (så länge kvinnan vill), dela jobben jämlikt (förutom dom "manliga" sysslorna som är automatiskt hans)?

Är det inte enklare att konstatera att kvinnor inte vet explicit vad dom tänder/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt?

En majoritet av männen skulle vara helnöjd med sin kvinna om hon a) vill ha sex och är intresserad av det b) håller sin kropp i "normalt" skick och c) är såpass klar i knoppen att man kan ha en vettig diskussion med henne och hon inte skämmer ut en inför ena kompisar

Ja exakt. Men det där hänger samman med just kvinnors oförmåga att förstå hur de fungerar sexuellt. När de inte förstår så föröker de tolka sig själva och då låter det precis sådär ologiskt.

Män ska "ta för sig" men vara "lyhörda" som ett exempel, du nämner många.

Grejen är att med rätt man, som hon känner saker för så kommer hon att tolka det positivt. När han förhandlar med henne så är han lyhörd, och när han är bestämd så är han manlig.

Med en annan man som hon inte gillar, eller samma man som hon nu tappat känslorna för, så kommer samma situationer att tolkas diametralt annorlunda. När han inte förhandlar så "ser han inte henne" och när han förhandlar så är han så avtändande mesig.

Eftersom kvinnan inte förstår det här inom sig själv så kommer hon alltid att ge de här motsägelsefulla signalerna som är omöjliga att förlja för dig som man eftersom du har en logiskt uppbyggd hjärna och inte känslomässig så du försöker tolka vad hon säger och lyssna, men det är poänglöst.

Ditt jobb som man är att ignorera vad kvinnan säger och se till vad hon gör istället, och sen göra vad du vet fungerar med kvinnor generellt. 
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:06:47 följande:
    Den här tråden handlar om (vissa) kvinnors bristande sexlust och vad den kan bero på. Många kvinnor här (och en del män, som exempelvis Andrew) har försökt förklara detta från olika håll och synvinklar, ofta tydligt och konkret, men vissa män vägrar ju fatta. Varför lyssnar ni inte? Varför ställer ni inte följdfrågor och försöker lära er någonting? Varför inte bara ta till sig av de synpunkter som framkommer, öppet och förutsättningslöst, fundera på allt det kloka, bra och vettiga som sägs, i stället för att envisas med sådant där som att "kvinnor inte vet explicit vad dom tänker/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt"?
    Därför det är precis så, jag skulle inte säga det om jag inte var helt övertygad själv.

Kvinnor vet inte hur de fungerar sexuellt, och när de beskriver hur de fungerar så innehåller det just de här svävande sakerna som inte har något med deras underliggande attraktion att göra.

Att kvinnor motiverar saker de redan gjort sexuellt efteråt är ren fakta. Först handlar kvinnor, och det är helt emotionellt drivet, sen hittar de på en vettig förklaring efteråt som är till för att övertyga omgivningen men lika mycket de själva.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:10:20 följande:
    Har du någon gång pratat med henne om hur hon helst skulle vilja ha ert sexliv? Har du låtit henne beskriva hur hennes "drömsexliv" ser ut tex? Har du frågat henne vad hon vill att du ska göra för att hon ska vilja ha sex? Använder ni leksaker? Har ni pratat om det?

Vet du vad hon njuter allra mest av?
    Gjorde du det med din exman? Vad kom ni fram till?
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:13:02 följande:
    Du fäster dig kanske för mycket vid exemplen. Pointen är att det inte är jobbigt - det är omöjligt. Om målen skulle vara fasta så skulle det vara jobbigt - men man skulle göra det och saken skulle per definition vara fixad och resultatet skulle vara en kvinna som vill ha sex. Men målen är flytande - idag ska du vara sådan här och i morgon sådär. Vilket igen får mig att återgå till teorin att en kvinna antingen vill ha sex eller inte (beroende på om det behövs) och resten är bortförklaringar (för sig själv och sin partner).

Jag kan inte tänka mig ett enklare sätt att driva min fru till vansinne än att säga att "gå du med barnen till pulkabacken - jag lagar mat och packar inför resan". Hon skulle studsa runt väggarna av kontrollbehov. Jag har sagt att jag kan sköta den här och den där sysslan men nej - sånt ska göras precis när och hur hon vill. Och sen kommer orsaken att "jag är så upptagen med att få vardagen att fungera för att sex ska nappa".
    Klart att det är så.

I Daily Mail var det en historia om en gift man i Boston, som att tröttnat på att få nej från sin fru så han hade gjort en excelfil med datum och de olika skäl som hon gav honom för att det var omöjligt att ha sex just den kvällen. Det var typ några månader och det var en djävla massa olika orsaker den här kvinnan lyckades hitta på för att inte ha sex.

Poängen är att en kvinna som vill ha sex med en viss man kommer att ha det. När det är viktigt för henne, eller hon känner lust. När hon inte vill, så kommer alla de här orden istället, och den fittiga attityden runt hur vardagen är.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer