• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 20:41:47 följande:
    Jag är läskunnig, men är inte kanske inte så bra på att knäcka koder. Kan du utveckla det så att det blir begripligt även för en man?
    Sexet riskerar bli tråkigt eftersom kvinnan inte behöver delta med lust bortom en viss nivå, det är svårt att kräva känslor av någon annan, det enda man kan kräva på det sättet är aktivitet.
  • Friskare
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:47:10 följande:
    Sexet riskerar bli tråkigt eftersom kvinnan inte behöver delta med lust bortom en viss nivå, det är svårt att kräva känslor av någon annan, det enda man kan kräva på det sättet är aktivitet.
    Så varför för du fram det alternativet?
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 20:48:39 följande:
    Så varför för du fram det alternativet?
    Därför det är en lösning på problemet som en del män säger sig ha. Nämligen att de får för lite sex.

Dessutom är det den överlägset vanligaste lösningen på det här problemet, både om man ser geografiskt och historiskt. Jag skulle säga att klassiska religiösa parförhållanden där par ingår giftermål unga fungerar ungefär så när de alls fungerar sexuellt. I alla fall i majoriteten av fallen. 
  • Friskare
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:53:35 följande:
    Därför det är en lösning på problemet som en del män säger sig ha. Nämligen att de får för lite sex.

Dessutom är det den överlägset vanligaste lösningen på det här problemet, både om man ser geografiskt och historiskt. Jag skulle säga att klassiska religiösa parförhållanden där par ingår giftermål unga fungerar ungefär så när de alls fungerar sexuellt. I alla fall i majoriteten av fallen. 
    Nu är det nog så att de allra flesta män som utber sig om mer sex på FL vill ha ömsesidig sex, inte "kvinnan lägger upp sig-sex", så jag ser inte vitsen med att föra fram detta alternativ i en sån här tråd. Det är ju kvinnans vilja till sex som efterfrågas.
  • Anonym (Hon)

Jag tror inte du har något för att ta upp det igen TS, hon vill helt enkelt inte. Du får helt enkelt acceptera att det är så här eller lämna henne. Jag är i samma situation och jag accepterar oftast att det är så här det är men ibland blir det extremt jobbigt och jag får panik av tanken på att jag kommer ha det så här resten av livet.

För mig var det dock många år sedan jag slutade ta initiativ, det är helt enkelt för förnedrande att bli avvisad så jag tar det jag får helt enkelt. Jag har slutat prata och älta det också, att prata om det gör ingen skillnad. Det jag saknar är passionen och åtrån i vardagen som inte finns där, ett par händer som glider ner i mina byxor när jag står och lagar mat eller en blick av åtrå när jag klär av mig. Som någon skrev i en annan tråd: jag kan stå naken framför honom och smörja in mig, han tittar inte ens upp från det han håller på med.

Jag är kvinna.

• Anonym (erfaren kvinna.)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:53:35 följande:

Du menar att dom fungerar för mannen på kvinnans bekostnad, så att mannen slipper anstränga sig för att väcka kvinnans lust.
    ja, jag kan förstå att för en mansgris ter sig det som en bra lösning.
    inte en chans att jag skulle ställt upp på det för det om något dödar lust att ställa upp mot sin vilja.
  • Friskare
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-26 21:20:08 följande:
    Du menar att dom fungerar för mannen på kvinnans bekostnad, så att mannen slipper anstränga sig för att väcka kvinnans lust.
    ja, jag kan förstå att för en mansgris ter sig det som en bra lösning.
    inte en chans att jag skulle ställt upp på det för det om något dödar lust att ställa upp mot sin vilja.
    Varför är det bara mannen som ska anstränga sig för kvinnans lust? Var finns hennes ansvar för det gemensamma sexlivet?
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 20:58:36 följande:
    Nu är det nog så att de allra flesta män som utber sig om mer sex på FL vill ha ömsesidig sex, inte "kvinnan lägger upp sig-sex", så jag ser inte vitsen med att föra fram detta alternativ i en sån här tråd. Det är ju kvinnans vilja till sex som efterfrågas.
    Tveksamt, TS anser att män som får avugningar då och då är lyckostar. Om man inte får något sex kan säkert halvdant sex vara bra som alternativ. Det är nog så det ofta ser ut.

Oavsett om du inser vitsen eller inte så är det nu skrivet, så att hålla på att tjata om just det är rätt poänglöst.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:37:27 följande:
    Eller också är du kåt för att du är jullledig och inte jobbar, eller nåt annat, vem vet.

Men om du nånsin sökt sexuella relationer eller fantiserat om sex så skulle jag bli förvånad om just diskning varit en stor del av detta sex.
    Jag är inte julledig, jag har mer att göra än i vanliga fall på arbetsfronten just nu.

Det är inte så att det gör mig kåt, det är så att jag slipper bli okåt av att ta hand om en vuxen bebis som det annars känns som. Inte diskningen i sig heller, utan att tvätta, diska, plocka bort hela dagarna osv åt en vuxen människa. Jo, det är därför och det vet jag. Varför vägrar du att tro på det?
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer