• Anonym (Ander­s)
    Äldre 28 Dec 15:23
    3708 visningar
    24 svar
    24
    3708

    Varför är kvinnor så passiva?!

    Tjena! Alla vet att kvinnor oftast inte tar något initiativ till flirtande, de behöver helt enkelt inte det eftersom antagligen flera män redan flirtar med dem och de kan välja och vraka, inget konstigt med det.

    Men efter att ha testat en dejtingsite så slår det mig hur passiva kvinnor verkligen är. Ni kvinnor förväntar er att männen ska ta alla initiativ och driva diskussionen framåt även när ni själva tagit kontakten? Det är som att ni tänker "nu har jag gjort mitt och skrivit "hej", nu får han lösa resten"?

    Standard konversationen när kvinnor hör av sig:
    hon: Hej :)
    jag: Hej! :)
    hon: Allt bra?
    jag: Jodå det är bara bra! Själv då? :)
    hon: Det är bra med mig :)

    Så slutar det där, om inte jag börjar ställa frågor och driva konversationen, vilket jag oftast inte gör eftersom jag inte är intresserad av passiva grönsaker. Då är det ändå HON som är intresserad av mig och således hon som borde ragga upp mig?! Av 100 kvinnor som tagit kontakten så är det inte ens 5 som är roliga att skriva med..

    Min fråga är då:
    Är kvinnor helt oförmögna att driva ett samtal eller vill kvinnor helt enkelt att killen ska ta alla initiativ medan hon är passiv?

  • Svar på tråden Varför är kvinnor så passiva?!
  • Anonym (Amori­na)
    Äldre 28 Dec 15:52
    #1

    Eftersom vi kvinnor som tar egna initiativ redan är upptagna med män vi själva har valt så vet jag inte riktigt vad jag ska säga till dig, förutom att du har fel.

    Men "alla" kvinnor är inte som du skriver. Min man brukar berätta för folk att jag klubbade ner honom och släpade hem honom i håret..

    Det händer även att jag hittar partners åt andra, eftersom jag är den jag är- väldigt extrovert och älskar att låta människor mötas och se vad som händer.

    Känner du ingen organisatör som brukar ordna att folk från olika bekantskapskretsar möts?

  • Äldre 28 Dec 15:53
    #2

    eftersom alla kvinnor är så passiva lär du knappst få nåt svar på den frågan. hey mister.


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Ander­s) Trådstartaren
    Äldre 28 Dec 16:13
    #3
    Anonym (Amorina) skrev 2014-12-28 15:52:01 följande:

    Eftersom vi kvinnor som tar egna initiativ redan är upptagna med män vi själva har valt så vet jag inte riktigt vad jag ska säga till dig, förutom att du har fel.

    Men "alla" kvinnor är inte som du skriver. Min man brukar berätta för folk att jag klubbade ner honom och släpade hem honom i håret..

    Det händer även att jag hittar partners åt andra, eftersom jag är den jag är- väldigt extrovert och älskar att låta människor mötas och se vad som händer.

    Känner du ingen organisatör som brukar ordna att folk från olika bekantskapskretsar möts?


    Nu skrev jag inte "alla" kvinnor. Visst är några få % av alla kvinnor framåt. För övrigt  var inte detta menat som en "hur ska jag få en tjej"-tråd, det har jag inte problem med hehe!

    Tycker bara det är intressant att så många tjejer bara passivt väntar på att rätt kille ska ragga upp dem. Hade killar varit lika passiva som tjejer så hade mänskligheten dött ut.
  • Anonym (Amori­na)
    Äldre 28 Dec 16:30
    #4
    Anonym (Anders) skrev 2014-12-28 16:13:08 följande:
    Nu skrev jag inte "alla" kvinnor. Visst är några få % av alla kvinnor framåt. För övrigt  var inte detta menat som en "hur ska jag få en tjej"-tråd, det har jag inte problem med hehe!

    Tycker bara det är intressant att så många tjejer bara passivt väntar på att rätt kille ska ragga upp dem. Hade killar varit lika passiva som tjejer så hade mänskligheten dött ut.
    Haha, kan väl delvis hålla med om det. Men å andra sidan kan det vara svårt att bli av med felriktat intresse också.

    Jag vet inte hur många gånger killar har trott att de skulle gifta sig med mig och bilda familj när jag bara försökte snacka med dem för att underhålla mig själv en kväll och kanske hitta en vän som delar ett intresse.

    Jag delar mycket och tycker inte jag har så mycket att dölja eller att så många ämnen är pinsamma så jag får ofta höra väldigt mycket mer av både kvinnor och män än de brukar berätta. Människor är det intressantaste som finns!
  • Äldre 28 Dec 17:01
    #5

    Det är mycket lättare för kvinnor att vara passiva.jobbigt att ta initiativ .har verkligen förstått att det är så.trist men faktum, finns några undantag.men som tjejen tidigare skrev dom blir upptagna rätt snabbt.men i grunden du har helt rätt TS.

  • Anonym (haha)
    Äldre 28 Dec 17:11
    #6

    Jag har hållt till en hel del på dejtingsajter i mina dagar och precis sådär tycker jag att KILLAR betedde sig då (har stadigt förhållande nu sen några år tillbaka). Det var alltid jag (är kvinna) som fick vara drivande.

  • Äldre 28 Dec 18:06
    #7

    Som jag ser det, en kvinna som är passiv på dejtingsajter är antingen inte intresserad av mig, eller inte tillräckligt intresserad av att träffa någon för att anstränga sig. Var och en av de sakerna, var för sig eller tillsammans, var tillräckliga för att jag inte skulle varit intresserad, men det som framför allt hade gjort mig ointresserad hade varit bristen på driv och initiativförmåga.

    Ett inte helt ovanligt fenomen var kvinnor som skrev "Hej". Jomen, öh, "Hej?"

    Det finns tillräckligt många framåt och drivna kvinnor där ute, man går inte miste om något särskilt om man avstår de passiva. Förutsatt att man har en intressant personlighet och en profil som matchar.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (kvinn­a 33)
    Äldre 29 Dec 12:25
    #8

    Du beskriver precist min upplevelse på dejtingsidor.
    Extremt få är männen som faktiskt orkar anstränga sig för kontakt.

  • Anonym (Mia)
    Äldre 29 Dec 12:39
    #9

    Tror du ser det från ett ensidigt perspektiv TS, eftersom du just letar efter kvinnor och inte män på dejtingsajter. Min upplevelse var att många män på dejtingsajter är precis så där passiva. De kunde inte upprätthålla en intressant konversation och de män som samtalet blev ett samspel med var ganska få. Synd eftersom en en kvick, rolig konversation är något av det sexigaste jag vet.

  • Äldre 30 Dec 18:02
    #10
    livserfaren skrev 2014-12-28 17:01:44 följande:

    Det är mycket lättare för kvinnor att vara passiva.jobbigt att ta initiativ .har verkligen förstått att det är så.trist men faktum, finns några undantag.men som tjejen tidigare skrev dom blir upptagna rätt snabbt.men i grunden du har helt rätt TS.


    Glömde skriva att tjejer är jävligt nyfikna ändå har sett så många exempel på det, alltså passiva men riktigt nyfikna, så är det.
Svar på tråden Varför är kvinnor så passiva?!