• Sestrid

    Hjälp mig Leksandsboende!

    Hej!
    Jag är sedan snart 4 år, särbo med en Leksing. Själv bor jag i Borlänge. Vi har pratat om att vi båda vill flytta ihop men vi kan inte komma överens om i vilken stad/kommun. Min särbo tycker att Borlänge är alldeles för stort och jag själv tycker att Leksand är alldeles för litet.

    Jag är 44 år och har inga småbarn längre (en vuxen son och en tonårskille som valt att bo med sin pappa). Jag har mitt jobb i Borlänge också så det kommer att bli svårt att hitta ett socialt nätverk för mig i Leksand. Min särbo arbetar varannan helg, någon kväll i veckan och många röda dagar/år. Jag är inget jättefan av Ishockey heller (visst, jag kan se en match då och då) och är ingen hembygdstjej (ingen kritik). Jag är livrädd för att känna mig ensam och det är den stora orsaken att jag tvekar att flytta upp. För mig är relationer med andra människor mycket viktiga. Jag älskar att fika och pladdra med kompisar. Jag försöker att träna regelbundet och gillar att pyssla. Parmiddagar är också en favorit. 

    Finns det några Leksingar här som kan tipsa om hur jag kan skapa mig ett socialt nätverk i Leksand? Finns kanske några pysseljuntor man kan gå med i? Finns nån rolig kör? Finns det naturliga mötesplatser? Vad gör ni andra på fritiden i Leksand?

    Jag vill hitta positiva saker som lockar mig att våga ta steget och flytta upp till Leksand men har ännu inte hittat dem. Hjälp mig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-30 12:11
    Finns det ingen Leksandsbo här?

  • Svar på tråden Hjälp mig Leksandsboende!
Svar på tråden Hjälp mig Leksandsboende!