• Anonym (PP)

Har inte råd med veterinär

Varför kan man inte få räkningen på faktura när man går till veterinären? Hur kan dom neka min hund vård när dom jobbar för att rädda liv på djur? Bryr dom sig mer om pengar än att djur ska bli friska? Jag menar inte att dom ska jobba gratis men dom vill ju inte ens låta mig betala i slutet av månaden. Tänk om min hund dör nu? 

Säg inte att man inte ska skaffa djur om man inte har råd med det, för det vet jag redan. Min hund blev dumpad på mig för att ingen annan ville ha henne. Dock älskar jag henne mest av allt och jag gör allt för att hon ska ha det bra. 

• Svar på tråden Har inte råd med veterinär
  • Madmoiselle

Du köper en tjänst och de vill inte jobba gratis. Fakturor kostar pengar för dem och innebär en viss osäkerhet att få betalt. Sluta skylla ifrån dig! Det är du som inte har pengar. Försök låna av någon.

• Anonym (t)
    Anonym (PP) skrev 2015-01-01 19:28:55 följande:

Varför kan man inte få räkningen på faktura när man går till veterinären? Hur kan dom neka min hund vård när dom jobbar för att rädda liv på djur? Bryr dom sig mer om pengar än att djur ska bli friska? Jag menar inte att dom ska jobba gratis men dom vill ju inte ens låta mig betala i slutet av månaden. Tänk om min hund dör nu? 

Säg inte att man inte ska skaffa djur om man inte har råd med det, för det vet jag redan. Min hund blev dumpad på mig för att ingen annan ville ha henne. Dock älskar jag henne mest av allt och jag gör allt för att hon ska ha det bra. 

Beklagar verkligen till att börja med!

Tyvärr är det nog så att dom inte kan lita på att alla betalar fakturan vilket leder till omkostnader för veterinärmottagningen.

Har man inte pengar nu att betala veterinärbesöket är det inte säkert att man har det sen heller.

• Anonym (Hmmm)

Man är ju bra "dum" om man inte har en försäkring på sin hund. Ju äldre dom blir ju mer problem får dom tyvärr.

Dom flesta vet tar inte på faktura just för att folk skiter i och betala. Sånt försvårar såklart dom som sköter sig och vill ta på faktura. Tycker att du ska fixa en försäkring på studs, kolla agria, sveland eller Folksam. Trots en försäkring så får man ju alltid betala en fast självrisk likaså den rörliga självrisken som ligger 15-25% . Sen rekommenderar jag att du börjar spara så du har en budget till din hund när problem börjar att uppstå.

Beklagar att din hund inte mår bra & jag hoppas att det löser sig för dig/er såklart.

• TigerLilySwe

Vi går alltid till Distriktveterinären, de vill helst skicka faktura då de sällan hinner skriva samman allt direkt.Testa dom annars.

• riboflavin
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-01-02 09:35:44 följande:

Man är ju bra "dum" om man inte har en försäkring på sin hund. Ju äldre dom blir ju mer problem får dom tyvärr.

Dom flesta vet tar inte på faktura just för att folk skiter i och betala. Sånt försvårar såklart dom som sköter sig och vill ta på faktura. Tycker att du ska fixa en försäkring på studs, kolla agria, sveland eller Folksam. Trots en försäkring så får man ju alltid betala en fast självrisk likaså den rörliga självrisken som ligger 15-25% . Sen rekommenderar jag att du börjar spara så du har en budget till din hund när problem börjar att uppstå.

Beklagar att din hund inte mår bra & jag hoppas att det löser sig för dig/er såklart.

Tyvärr har TS helt rätt i att många försäkringsbolag ej ny/om- försäkrar äldre hundar. Vår ena tik är en omplacering som egentligen skulle avlivas så hennes förra ägare hade sagt upp hennes försäkring. Eftersom hon var över 7 år kunde hon inte återförsäkras, varken hennes gamla bolag eller något annat ville ta i henne med tång. Men numera kan man få veterinärvårdsförsäkra äldre hundar (över 8 år) åtminstone hos Agria, men det kräver ett friskintyg/vet.besiktning och villkoren är lite sämre. Men möjligheten finns, tyvärr hjälper det inte TS nu när hunden redan är sjuk. Men det kan ju vara bra att veta inför framtiden.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Har inte råd med veterinär