• glassen

    smör med havssalt?

    Jag har ett paket smör med havssalt och tänkte baka något med det, men hittar inga recept. Finns det någon här som bakat någon god kaka med det smöret?

  • Svar på tråden smör med havssalt?
  • Frontline

    Hmm inte nån kaka men i med lite vitlök och sen på med en god köttbit på grillen och jävlar i min låda så gott det bli tillsammans..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • glassen

    Jo, det låter gott. Men jag som tänkte baka nått. Blir inte grillat på några månader och nu blir det diet ett tag, men skulle ändå baka till gäster....får väl ge smöret till grannen.

  • Aniiee

    Smör med havssalt passar faktiskt utmärkt att göra chokladkakor på. Brownies, cloudcake och annat maffigt blir bara gott med lite sälta. Bäst blir det om man tar hälften smör med havssalt och hälften vanligt eller saltfritt. 


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • glassen

    Tack för tipsen. Jag älskar chokladkakor. Kanske även funkar i kladdkaka? Är så gott och lätt att baka och bjuda på.

  • Aniiee
    glassen skrev 2015-01-05 22:40:26 följande:

    Tack för tipsen. Jag älskar chokladkakor. Kanske även funkar i kladdkaka? Är så gott och lätt att baka och bjuda på.


    Absolut funkar det i kladdkaka!
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
Svar på tråden smör med havssalt?