• PK3

Funderar på en 4:a?

Hej!
    2012 fick vi vår trea, nu är jag sugen på en fyra men är rädd för vad omgivningen skall tycka. Får alltid höra att det är väll bra med barn nu?

Min äldsta son har diagnosen autism och förmodligen ADHD(skall göra en utredning för det) har har extra hjälp i skolan.

Alla barnen är dock väldigt bäbiskär och de två yngre tjejerna springer så fort de får syn på en bäbis för att fråga om de får krama den. Även vår son tycker om bäbisar men han är ju kort sagt lite mer speciell.

Ofta är det lite kaotiskt hemma hos oss men vi älskar föräldraskapet

någon mer som funderar?

• Svar på tråden Funderar på en 4:a?
  • PK3

vi har redan en sju-sittsig bil så det är inget problem. 
    jag tänker ju precis som du att det kommer att bli mindre tid för de andra barnen, givetvis men samtidigt tror jag att mina tjejer skulle tycka det va kul och vilja "hjälpa till" mycket. nu fyller ju yngsta tre år och kan det mesta själv så som att klä sig och är snart blöjfri.

vi bor i ett bostadsrätts radhus så nog finns det yta men alla kommer inte få eget rum, dock delar mina tjejer rum idag så de ändå vill sova med varandra, har de alltid gjort!
    gjorde en abort 2013 då jag blev gravid trotts att jag åt minipiller så då satte jag in en spiral, det va helt enkelt inte tid just då! vi har haft en rätt tuff period kring vår son med mycket stress men vi mår bättre nu.

Min man jobbar som sjöman och är borta 6 veckor men är då hemma 6 veckor sedan. 
    Min mans åsikt i det hela är att tar du ut spiralen så kommer jag ändå inte kunna hålla mig borta från dig. tror att han skulle nog gå med på ett till barn för att jag vill isf.

jag är ju borta mycket från jobbet då det blir vabb, läkartider, bup, habben, skolmöten ja you name it!! när min man är borta jobbar jag 75%.

jag är väldigt kluven!!

• PK3

viseversa: nä precis, barn är ju det finaste man kan få så jag kan inte förstå varför folk är så negativa! givetvis måste man kunna ge sina barn all uppmärksamhet de behöver men samtidigt så kan dom faktiskt också dra nytta av varandra, när jag växtre upp va vi tre och min syster är det bästa jag har. Sedan tänker jag mig att mellanbarnet inte blir ensamt mellanbarn:)!!

Samtidigt så märker jag att folk kan tycka att det blir jobbigt när vi kommer och hälsar på för att sova över och är så många och det är ju full fart på mina barn. Men som du sa vi har ju redan händerna fulla how bad can it be?

• PK3

Sofie85: kul att höra att vi är i lite liknande situation!
    Vi har det också kaos hemma mellan varven och finns vissa i omgivningen som säger att det är så dåligt för honom att få fler syskon och att vi inte borde ha skaffat töserna men omvänt kan man ju också se det som att utan dem hade han aldrig varit så långt fram i den sociala utvecklingen som han är.

Han är normalbegåvad och vi tror att han även kommer att få en ADHD diagnos men de säger att han är för ung än.
    Jag tänker också ofta på omgivningen, det har varit mycket på senaste och många runt om oss tycker att vi måste ha det så jobbigt och det är klart att det är mellan varven men jag älskar att ha en stor familj, har alltid sagt att jag ska ha många barn. Men som sagt man måste ha tid för alla, vi har en resurs via kommunen åt sonen men det är ju för att vi ska få ett break från autismen här hemma och det hade vi även haft om vi bara hade haft ett barn. VI har nämligen ytters sällan barnvakt och han behöver en "extra kompis".

• PK3

Flisan79, Tboden:: vilken stor skillnad det kan vara bara vi vårt lilla land, vi tycker att vi bor rätt trångt och vi bor i en bostadsrätt på 5 rum + kök. Andra som min man jobbar med från GBG eller STHLM tycker att vi bor väldigt stort. Åldern för första gångs mammor skiljer sig även den rätt mycket, när jag va nere i sthlm på kurs så såg jag väldigt många "äldre" mammor och få yngre.

Oj tatuerare!! det hade jag en dröm om att bli när jag var yngre. har du gått som lärling?
    Har du något som du gjort som man kan spana på?

• PK3

Flisan79: guuud så mycket fint du hade på sidan!! blir grymt inspirerad!!

Höll på mycket att teckna förr men tyvärr har jag tappat det mesta då jag inte håller på längre och har dålig inspiration så när jag väl sätter mig vet jag inte vad jag ska göra. Gick konst och formgivning på gymnasiet så något borde jag väll kunna.....kanske är dags att inköpa lite skisspennor och ett block!?

har väldigt länge velat göra en tatuering som symbolik för min familj, typ tro hopp och kärlek eftersom min man är sjöman men jag vill även göra något för barnen, synd bara att det är så dyrt, annars hade jag lätt haft fler än jag har.

Fråga till dig har en drake sedan tidigare med konturer och skuggning och vill göra göra om den till något med färg, kanske en kinesisk drake, skulle det va möjligt?

• PK3

Flisan79: jag ska maila över en bild till dig vid tillfälle. Jag förstår att man måste ta en del givetvis, det tar ju en hel del tid också till varje person!!

Jisses ni har verkligen börjat försöka, här hemma så har maken inte sagt något tidigare när jag sagt att jag va sugen men för någon dag sedan sa han Nääs vi orkar inte med en till, det går inte:(. Jösses!! Vad gör man ny?? Jag längtar verkligen

• PK3

ja jag kan också känna ibland att det är ganska bekvämt nu när nästan alla är blöjfri dom pratar och har kommit över den värsta sjukdoms perioden samt att dom kan klä sig själv osv. men samtidigt är det ju så mysigt!! och barnen skulle älska att få en syster eller bror dom är lika baby galen som jag är haha.

sedan är jag ju ensam i perioder om 6 veckor så jag måste ha dagis och nattis och nu en i skolan och närmsta släkt bor 25 mil härifrån.

samtidigt har jag kommit in i en period då jag verkligen vill men man måste ju se till det praktiska också :S

Svar på tråden Funderar på en 4:a?