• Phin

    Ses som ett sexobjekt.

    Jag har alltid fått höra att jag är vacker och sexig, jag ser killars blickar och det är inte sällan de sk "smygraggar" på mig. Detta gäller de flesta män jag träffar, även de som är mina vänner. Problemet är att jag ser inte vad det ser, jag har inget vidare självförtroende och skulle aldrig någonsin klassa mig själv som sexig. Jag har förstått den sista tiden att de flesta killar jag möter ser mig som en liten sexig leksak som de kan behandla hur de vill, alltså det finns inga killar som tar hänsyn till att även jag har känslor. Jag är nu jävligt less på detta, och less på blickar. Jag klär mig inte utmanade utan försöker se så alldaglig ut som möjligt. Jag vill finna mitt eget värde och ge det till någon som förtjänar mig. Är uppvuxen med att skönhet är allt och har otroligt svårt att släppa det. Någon annan som haft/har liknande problem? Jag känner mig inte sedd som en människa, snarare någon leksak..

  • Svar på tråden Ses som ett sexobjekt.
  • Anonym (M)

    Otroligt konstigt det där, att jag som man skulle tycka det vore en drömsituation att bli betraktad som ett sexigt objekt. Såvida jag också blev lyssnad på. Men det blir du väl?

  • Mentat

    Om det verkligen finns någon substans i "...de flesta killar jag möter ser mig som en liten sexig leksak som de kan behandla hur de vill," och det inte bara är du som drar för långtgående växlar på att män givetvis tittar på en vacker kvinna så rör du dig i fel kretsar.

    Ta själv kontakt med någon kille som inte beter sig på det sätt som irriterar dig!

  • Anonym (Tröttsamt)

    Visst blir man less. Less på att alltid behöva "bevisa" sin intelligens och egenvärde. Killar jag varit tillsammans med har ofta behandlat mig som en trofe som ska visas upp. Har ibland känt mig som en häst eller dyl "titta vilka ögon, och vilket hår, och tänder!! Eh? Ibland ids jag inte köra någon djuplodande debatt om ex politik, teknik osv för att bevisa att jag är mer än mitt yttre.

    Och kvinnor tar mitt intresse för att diskutera ex renoveringstekniska frågor med deras män som att jag flirtar med dem?? Otroligt tröttsamt.

    Du får förlika dig med att du antagligen ser bra ut (med tanke på andras reaktioner på dig), men du behöver inte acceptera att bli behandlad som sexleksak. Skratta inte åt plumpa kommentarer utan bemöt dem med ett höjt ögonbryn istället.

  • Phin

    Ja men precis. Jag mår inte dåligt över att folk tycker jag ser bra ut, det som tär på mig är att ingen tar mig seriöst. Jag berättar att jag studerar på universitet och jag har hört många gånger "men vad gulligt!".. Jag har väldigt svårt att tro att man skulle säga att det är sött att exempelvis en kille studerar juridik. Jag skulle alla gånger byta ut komplimangerna för mitt utseende till att jag är en intressant och begåvad person. Men det verkar vara antingen eller.

  • Smecker

    Du kanske behöver se över ditt umgänge.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Paino

    Känner igen mig LITE, men inte att jag ses som ett sexobjekt, snarare tvärtom. Växt upp med en släkt som är utseendefixerad och man har fått höra kommentarer genom åren som gjort en osäker. När man var som mest känslig i tonåren med allt vad det innebär. Det i kombination med att jag aldrig haft en tjej... tja, man är inte speciellt framgångsrik om man säger så.

Svar på tråden Ses som ett sexobjekt.