• Äldre 15 Jan 10:49
    5099 visningar
    28 svar
    -1
    28
    5099

    Man som vill prova klänning?

    Jag är en man som länge/alltid varit intresserad av kvinnokläder och velat klä mig kvinnligt. Jag tog för några dagar sedan mod till mig och berättade detta för min flickvän. Hon tog det ganska bra efter ett tag och efter en hel del frågor. Frågor som om jag var homosexuell eller ville vara kvinna besvarades med  bestämt nej.
    Jag fick erkänna att jag provat några av hennes kläder i smyg och det gillade hon inte.
    Hon sa att jag får väl köpa egna kläder om det nu är det jag vill. Jag undrade om det skulle vara ok att i så fall vara tillsammans med henne i klänning eller så och hon svarade ungefär - att vi får väl se hur du ser ut.
    Nu är jag fundersam på om jag ska våga fullfölja - köpa en kvinnlig outfit och bjuda min flickvän på middag..?
    Någon som kan råda kring denna situation?

  • Svar på tråden Man som vill prova klänning?
  • Äldre 15 Jan 19:41
    #11
    Jag har inga ambitioner att bli tagen för att vara kvinna och har inte tänkt sminka mig om det inte kommer på förslag. Jag gillar kvinnliga kläder och en tillräckligt stor utmaning är att se bra ut - det är ju vad jag hoppas - i kvinnliga kläder.
    Gärna stilrent som du skriver men vad innebär det?
  • Äldre 15 Jan 23:04
    #12

    du behöver inte börja med klänning, kanske börja med en kvinnlig tröja? Sen gå vidsre därifrån.

    Vet egentligen inte vad jag pratar om, var bara en tanke som slog mig

  • Mamori
    Äldre 16 Jan 07:41
    #13
    Bee78 skrev 2015-01-15 19:41:40 följande:
    Jag har inga ambitioner att bli tagen för att vara kvinna och har inte tänkt sminka mig om det inte kommer på förslag. Jag gillar kvinnliga kläder och en tillräckligt stor utmaning är att se bra ut - det är ju vad jag hoppas - i kvinnliga kläder.
    Gärna stilrent som du skriver men vad innebär det?
    Har du en smal eller muskulös kroppsbyggnad? Ifall du är den smala långa varianten så är det snyggt med en ganska stram och smal lång klänning, tänk typ katolsk präst-rock eller matrix-klänningarna. Är du mer muskulös av dig så är det snyggare med kanske ett linne och en kjol i tjockt material, gärna med slits där fram och någon form av tjockare byxor under. Då tänker jag en kjol som inte är fotsida eller för kort utan kanske till mitten av vaderna ungefär.

    Ex på smala varianten (nu behöver du inte ha lika gothig variant men du fattar stilen):



    Och exempel på varianten som passar någon med bredare/mer muskulös kroppsbyggnad:


  • Äldre 16 Jan 07:42
    #14
    Lillalilla1987 skrev 2015-01-15 23:04:14 följande:

    du behöver inte börja med klänning, kanske börja med en kvinnlig tröja? Sen gå vidsre därifrån.

    Vet egentligen inte vad jag pratar om, var bara en tanke som slog mig


    Jo iofs. men det jag längtar efter är att ha klänning eller kjol så det är nog det eller inget tror jag.
  • Äldre 16 Jan 07:45
    #15
    Mamori skrev 2015-01-16 07:41:03 följande:
    Har du en smal eller muskulös kroppsbyggnad? Ifall du är den smala långa varianten så är det snyggt med en ganska stram och smal lång klänning, tänk typ katolsk präst-rock eller matrix-klänningarna. Är du mer muskulös av dig så är det snyggare med kanske ett linne och en kjol i tjockt material, gärna med slits där fram och någon form av tjockare byxor under. Då tänker jag en kjol som inte är fotsida eller för kort utan kanske till mitten av vaderna ungefär.

    Ex på smala varianten (nu behöver du inte ha lika gothig variant men du fattar stilen):

    Och exempel på varianten som passar någon med bredare/mer muskulös kroppsbyggnad:
    Jag är lång och smal. Tack för tips och jag kan absolut tänka mig en lång klänning men jag kommer att gå på damavdelningen och leta...
  • Mamori
    Äldre 16 Jan 07:52
    #16
    Bee78 skrev 2015-01-16 07:45:46 följande:
    Jag är lång och smal. Tack för tips och jag kan absolut tänka mig en lång klänning men jag kommer att gå på damavdelningen och leta...
    Det lär inte finnas några klänningar på mansavdelningen så det gör du nog klokt i Drömmer Hoppas att du hittar någon som matchar i storlek, det kan ju vara svårt med tanke på din annorlunda kroppsform. Annars är ett hett tips att beställa en klänning från någon sida på internet där de syr upp den efter dina mått. Så brukar jag få göra trots att jag är kvinna eftersom jag har ganska ovanliga mått jag också (för smal midja och axlar, för breda höfter). Det typiska som män som klär sig i mer kvinnliga kläder gör fel är just att ha fel storlek på klänningen så att det ser mismatchat ut.

    Detta är tex jättefult pga helt fel storlek och snitt på klänningen:


  • Mamori
    Äldre 16 Jan 07:55
    #17

    Då är detta mycket snyggare pga bra passform:

  • Äldre 16 Jan 08:40
    #18


    Tittar efter klänningar på nätet. Tyckte bl.a desa var snygga.
    Någon modelll som kan passa en lång smal kille?
  • Paulin­a P P
    Äldre 16 Jan 09:28
    #19
    Bee78 skrev 2015-01-15 10:49:07 följande:

    Jag är en man som länge/alltid varit intresserad av kvinnokläder och velat klä mig kvinnligt. Jag tog för några dagar sedan mod till mig och berättade detta för min flickvän. Hon tog det ganska bra efter ett tag och efter en hel del frågor. Frågor som om jag var homosexuell eller ville vara kvinna besvarades med  bestämt nej.
    Jag fick erkänna att jag provat några av hennes kläder i smyg och det gillade hon inte.
    Hon sa att jag får väl köpa egna kläder om det nu är det jag vill. Jag undrade om det skulle vara ok att i så fall vara tillsammans med henne i klänning eller så och hon svarade ungefär - att vi får väl se hur du ser ut.
    Nu är jag fundersam på om jag ska våga fullfölja - köpa en kvinnlig outfit och bjuda min flickvän på middag..?
    Någon som kan råda kring denna situation?


    Jag vet inte hur jag skulle reagera som flickvän. Det beror ju på hur förhållandet varit dittills och vad man attraheras av hos varandra. Som vän hade jag gärna gått ut med dig på middag när vi båda har kvinnokläder på oss och jag hade tyckt att det skulle vara kul att gå och shoppa kläder med dig.
  • Äldre 16 Jan 09:39
    #20
    Paulina P P skrev 2015-01-16 09:28:25 följande:
    Jag vet inte hur jag skulle reagera som flickvän. Det beror ju på hur förhållandet varit dittills och vad man attraheras av hos varandra. Som vän hade jag gärna gått ut med dig på middag när vi båda har kvinnokläder på oss och jag hade tyckt att det skulle vara kul att gå och shoppa kläder med dig.
    Ja, det är väl mycket begärt att min flickvän ska uppskatta att se mig i kvinnokläder men förhoppningsvis kan hon acceptera det. Jag får prova nu och höra hur hon tyckte det var. Jag tänker vara ganska seriös med att hitta snygga kläder så att det inte uppfattas som en kul grej bara. Jag har ju en förhoppning att det kan bli mer än en gång..
  • Mamori
    Äldre 16 Jan 11:34
    #21
    Bee78 skrev 2015-01-16 08:40:04 följande:
    Tittar efter klänningar på nätet. Tyckte bl.a desa var snygga.
    Någon modelll som kan passa en lång smal kille?
    Den översta är lite dålig eftersom midjan är välmarkerad och män brukar inte ha den typen av punktmidja som kvinnor har, kan bli lite konstigt.

    Den mittersta är dålig av samma anledning plus att modellen är till för att understryka brösten vilka du inte har, blir också fel.

    Den tredje (röda) är helt okej.
  • Äldre 16 Jan 11:59
    #22
    Mamori skrev 2015-01-16 11:34:03 följande:
    Den översta är lite dålig eftersom midjan är välmarkerad och män brukar inte ha den typen av punktmidja som kvinnor har, kan bli lite konstigt.

    Den mittersta är dålig av samma anledning plus att modellen är till för att understryka brösten vilka du inte har, blir också fel.

    Den tredje (röda) är helt okej.
    Ok - tack.
    Så en rak klänning utan midja. Är är det bättre om den sitter lite löst eller tight tro?
  • Äldre 16 Jan 14:22
    #23


    Jag börjar bli sugen på att beställa en klänning.

    Har hittat några fler förslag som jag gärna tar emot kommentarer om..
    Jag tycker de är fina allihop men frågan är vad som passar bäst på mig.
  • Äldre 16 Jan 18:01
    #24

    Jag tycker när du nu är helt ny i att klä dig kvinnligt att klänning nummer två är helt rätt. Döljer ev kraftiga armar? men är ändå väldigt kvinnlig och fin.
    Till klänning 1 och 3 skulle du eventuellt behövt en kofta eller så.

  • Äldre 16 Jan 18:36
    #25
    Lynx36 skrev 2015-01-16 18:01:25 följande:

    Jag tycker när du nu är helt ny i att klä dig kvinnligt att klänning nummer två är helt rätt. Döljer ev kraftiga armar? men är ändå väldigt kvinnlig och fin.
    Till klänning 1 och 3 skulle du eventuellt behövt en kofta eller så.


    Tack -  jag tror jag börjar ringa in en stil på klänning.
  • Äldre 16 Jan 18:40
    #26

    Min flickvän frågade hur det gick med "tjejkvällen", Jag svarade att det är på gång och sa nästa helg så nu är det till att hitta en klänning snabbt på nätet eller gå till en butik, vilket känns lite läskigt!!

  • Sat 23 Nov 2019 09:15
    #27

    Hejsan! Trevligt att se att det finns fler Män som vill klä sig kvinnligt.
    Jag sitter i samma båt som dig fast jag har ingen flickvän som du har.

    Jag är och så intresserad av kvinnliga kläder och klär mig kvinnligt i bland.
    Jag har ännu inte provat det här med klänning men jag är mer för Kjolar
    alltså skinnkjolar och någon passande topp till den. Och jag gillar även kvinnliga underkläder så som trosor och strumpbyxor och stayups och BHar. Och så gillar jag det här med högklackade skor och så.

      

  • Sat 20 Jun 2020 16:33
    #28

    Ni behöver inte leta längre! Det finns klänningar till män på Ebay i herrstorlekar för den som vill pröva något nytt. Dom erbjuds i olika klatschiga fräger och luftiga material.

    i.ebayimg.com/00/s/MTUwMFgxMDAw/z/08AAAOSwy8Re4YcL/$_10.JPG

    Lycka till!

Svar på tråden Man som vill prova klänning?