Gravid och blödarsjuk?
Hej på er!
Jag är nu gravid i v 5+1 enligt mina egna beräkningar. Det är min första graviditet. Jag har ett medfött fel på mitt blod som är extremt ovanligt. Symptomen påminner om von willebrands men felet på mitt blod är lite annorlunda. Det innebär att jag har en ökad blödningsbenägenhet och mitt blod har svårare att koagulera. Detta är inget som ska innebära någon risk för mig eller barnet men det är viktigt att veta så rätt medicinering kan sättas in.
Min sjukdom innebär ständiga blödningar från tandkött, näsa och andra slemhinnor. Mellanblödningar/spottings är vardag för mig. Nu när jag är gravid blöder jag också lite en del dagar. Jag vet att jag inte är som andra och att blödningen inte behöver betyda något i mitt fall men blir ändå orolig när man läser om blödning på olika forum och det nästan alltid pekar åt missfall.
Jag hittar ingen information för oss gravida med olika typer av blödarsjuka och känner mig helt ensam i detta.
Finns det någon mer som mig här???
man lär sig liksom att det mesta löser sig trots allt.
Men gräver man ner sig lite i trådarna så ser man snart att när det kommer till kritan så är dom flesta oroliga över missfall, men det slutade bra trots allt.