• Anonym (man)

    stalker!hur blir man av med en sån?

    Hej! Jag undrar hur man blir av med någon som man ej vill ha kontakt med men som vägrar acceptera hen stalkar mej och !ger och skickar smsdet?

  • Svar på tråden stalker!hur blir man av med en sån?
  • zebz
    Anonym (man) skrev 2015-01-16 23:43:12 följande:

    Hej! Jag undrar hur man blir av med någon som man ej vill ha kontakt med men som vägrar acceptera hen stalkar mej och !ger och skickar smsdet?


    Dom flesta brukar tröttna. En kompis hade en flickvän som blevt heeeeelt crazy när dom gjorde slut. Hängde efter i månader, smsade, ringde på.... rubbet. Men men ett ihärdigt väntande så fattade hon till slut vinken. 
  • Anonym (Sjukt)

    Eftersom det rör sig om sjuka människor så ska man vara extremt tydligt och konsekvent att man inte är intresserad. Jag råkade ut för en sån galning och hon gav sig inte förrns jag hotade med polisen.

  • Anonym (man)

    Jag har försökt men hon vägrar förstå

  • Anonym (Lilly)

    Berätta om er relation så att jag förstår mer, har ni varit ihop? om inte hur många gånger har ni träffats och vad har ni gjort? Hur har du varit från början fram till nu?

  • Anonym (Redart)

    En gång var en tjej kär i mig. Hon stalkade mig i flera år. Till slut insåg jag att hon trodde jag var kär i henne också, så jag gjorde det enda rätta: jag gjorde slut. En klassisk "det är inte du, det är jag, jag är inte redo för en seriös relation, du är för fin för mig, du förtjänar mer" osv, så har jag sluppit fanskapet.

  • Tezziz81

    Det bästa sättet att få ett slut på det, är att du inte svarar på sms eller i telefonen. Mata inte monstert.

  • Anonym (Kakmonster)
    Tezziz81 skrev 2015-01-17 21:36:39 följande:

    Det bästa sättet att få ett slut på det, är att du inte svarar på sms eller i telefonen. Mata inte monstert.


    Jag har ett kakmonster hemma och matar jämt det med kakor, du menar jag gör fel alltså?
  • Angel D

    Jag hade en riktigt enveten stalker. mitt tips. Dokumentera ALLT. Var tydlig med att du inte vill ha kontakt överhuvud taget. Se till att ha et vittne på att du sagt det. Eller spara sms/e-mail.


    Svara inte på telefonsamtal/sms/e-mail såvida du inte ber personen att sluta kontakta dig.


    Var vänlig men bestämd om hen kontaktar dig irl. Skriv sedan ned vad som hänt.


    Gör en polisanmälan och visa allt du dokumenterat.


    Sedan den nya stalkerlagen kommit i kraft så är det lättare att få någon dömd.


    Tyvärr fans den inte när jag var utsatt. Mannen i fråga var övertygad om att jag var hans flickvän och följde efter mig överallt, strök förbi utanför mina fönster, (bodde på första våningen)tafsade och försökte kyssas när jag träffade på honom i affärer och ringde konstant. Polisen kunde inget göra eftersom ord stod mot ord och det är inte olagligt att gå och handla samtidigt som någon annan, inte heller att "ringa fel" eller ta en promenad förbi ett lägenhetshus.


    Det hjälpte inte ens när jag fick en pojkvän.


    Var tvungen att flytta, skaffa hemligt nr och byta namn.


    Är fortfarande livrädd att råka på honom igen.

  • Anonym (Kakmonster)

    Stalker? Bjud på en Walker, Johnny stalker gärna med is då blir han lullig och går hem.

  • Anonym (krypet)

    är det obehagligt för tjejer om en kille ghostar dig i månader, sen dyker upp och vill ses, du säger nej, men han fortsätter fråga, i månader?

  • BlåFisk

    Jag skulle tro att det skiljer en del mellan de som behöver terapi och de som bara bestämts sig.
    Men om, du kan visa att du avböjt kontakt på ett tydligt sätt och det fortsätter kan du väl ringa polisen på 11414 och göra en anmälan. I grund och botten är väl det så att alla som gör något som de vet inte uppskattas måste få något som svider tillräckligt, annars fortsätter de.

Svar på tråden stalker!hur blir man av med en sån?