• raingirl83a

    eskilstuna

    Hej!

    Är ganska nyinflyttad i denna vackra stad.

    Har bott här i ca ett år med min sambo och min 8 åriga dotter.

    Jag skulle vilja träffa nya människor. Det är ganska trist att bara sitta hemma på fritiden.

    någon som vill ta en fika eller har förslag på vart man kan träffa människor? Krogen är uteslutet!!

  • Svar på tråden eskilstuna
  • Surrih

    Hej! Bor också i etuna, har dock bott här ett par år men har inte mer än familjen att umgås

    Med, har inte lärt känna så många. Jag och sambon har en bebis på 6 månader, och varsin dotter på 6 och 7 år från tidigare förhållanden. :)

  • raingirl83a

    Vad kul. Ja, det är inte så lätt att hitta folk. Annars brukar man komma in via skolan, men alla känner varandra redan där

    vilket område bor ni i?

  • raingirl83a

    Min kära sambo (smarthuvud) rättade mig och sa att vi bor faktiskt i gredby! Har inte lärt mig områdena ännu.

  • Surrih

    Haha det är inte så långt ifrån då :) vi ska iof flytta till våren ut till landet, dock ska barnen gå kvar i skolan här. Vad pysslar ni

    Med på fritiden?:)

  • raingirl83a

    Aha, ja det är alltid bra med grönområden när man har barn

    Efter jobb så kommer man hem och städar, tvättar och lagar mat. Det är väl allt.

    Ibland tar vi lite promenader och så. Dotter och jag kommer ju från landet och är vana vid att vara ute. När man bor såhär, så gör man inte samma saker som innan. vad gör ni på er fritid?

  • Surrih

    Jag är mamma ledig, och sambon har a-kassa just nu så vi gör faktiskt inte så mycket haha! Blir väl nån promenad, eller hälsar på min bror med familj som också bor här nere. Har bekymmer med mina armar så håller på utreder dom och det tar sin lilla tid. Annars är

    Man ju typ mest hemma och pysslar, haha.

  • raingirl83a

    Ja, det är inte lätt att inte ha jobb. Hoppas det löser sig.

    mamma ledig? Det måste vara underbart. Själv jobbar jag som personlig assistent och min sambo jobbar på kommunen.

    Vi kanske kan ta en fika på stan någon dag?

  • Surrih

    Ja vi har en ganska lättsam bebis så det är ganska mysigt. :) ja absolut, vi bor super nära stan med så :)

  • raingirl83a

    Jag jobbar hela veckan utom fredag. Skulle fredag passa?

  • Surrih

    Hm då ska vi till landet och har dottern hemma med halsont nu. Men kanske söndagen annars? För då kommer vi hem igen.:)

  • raingirl83a

    Aj då. Hoppas hon blir bättre snart. Jag jobbar på söndag.

Svar på tråden eskilstuna