• sophiab

    Hur berättade Ni om graviditeten för blivande pappan? :)

    Hej!

    Med risk för att denna tråden tagits upp tidigare - jag är nyfiken på hur det gick till när just Du berättade för sambo/make att han skulle bli pappa? :)

  • Svar på tråden Hur berättade Ni om graviditeten för blivande pappan? :)
  • Mika86

    Vi har gjort ett gäng med test gemensamt, ett ha han fått via mms o ett fick han ett paket med bebiskläder

  • sweetheart80

    Jag har gjort testen tillsammans med pappan till mina barn och vi väntade på plusset tillsammans. Så ingen fin historia att bjuda på tyvärr. Men tänkte följa din tråd för jag vill göra annorlunda denna gången till min sambo.

  • Fröken K

    Vi titta precis samtidigt! Personligen tycker jag att det är roligare än att ta ett i smyg och ge som "present".

  • VanillaCoke
    sophiab skrev 2015-01-20 19:18:42 följande:

    Hej!

    Med risk för att denna tråden tagits upp tidigare - jag är nyfiken på hur det gick till när just Du berättade för sambo/make att han skulle bli pappa? :)


    Jag köpte ett digitalt sen beställde bodys från de laget han håller på i fotboll och slog in. Överst skrev jag om allt går som det ska :)
  • sophiab

    Haha åh vad härligt att höra om era berättelser!

    Jag är inte gravid än men vi ska börja försöka senare i vår -så att vi får en vår/ sommarbebis 2016 om allt går som planerat.

    Jag längtar till den dagen jag plussar för då tänkte jag överraska min sambo BIG TIME!

  • Snorkfraken91

    Jag har ingen sådan historia att berätta än, men jag har redan planerat hur jag ska göra när det är dags. Om vi nu kan få barn, det är ju inte självklart förstås. Men jag hoppas! Jag tänker ge honom en present i form av boken "Grattis, du ska bli pappa!" Skrattande

  • fruktskalet

    Tog ett test och han var i köket, slängde det på diskbänken och så stod vi bara och stirrade på varandra.

    Och om 2 dagar kommer våran bebis. :)

  • Onix

    Jag gick in på toan, gjorde testet, gick ut och sedan stod båda och väntade på svaret. När "GRAVID 1-2 veckor" dök upp på skärmen frågade han hur jag ville göra. Då svarade jag att jag inte ville göra abort. Han pekade bara på dörren och sa att där har du utgången, varsågod. Inte speciellt romantiskt.

  • VanillaCoke
    Onix skrev 2015-01-20 22:39:04 följande:

    Jag gick in på toan, gjorde testet, gick ut och sedan stod båda och väntade på svaret. När "GRAVID 1-2 veckor" dök upp på skärmen frågade han hur jag ville göra. Då svarade jag att jag inte ville göra abort. Han pekade bara på dörren och sa att där har du utgången, varsågod. Inte speciellt romantiskt.


    Va!? ???? fan vad hemskt
  • charlotta1985

    Jag hade massa ideér om hur jag skulle göra- allt från att köpa en pappabok, ändra bakgrunden på hans dator så när han slog på den skulle det stå typ "Du ska bli pappa" osv osv... när jag väl tog testet typ 4 på morgonen och det stod gravid, bara rusade jag in, tände lampan "Vi ska bli föräldrar". Haha, inte riktigt som planerat,,,

  • sweetheart80
    charlotta1985 skrev 2015-01-21 07:31:32 följande:

    Jag hade massa ideér om hur jag skulle göra- allt från att köpa en pappabok, ändra bakgrunden på hans dator så när han slog på den skulle det stå typ "Du ska bli pappa" osv osv... när jag väl tog testet typ 4 på morgonen och det stod gravid, bara rusade jag in, tände lampan "Vi ska bli föräldrar". Haha, inte riktigt som planerat,,,


    Haha. Men han blev nog överraskad iallafall haha.
  • sophiab
    Onix skrev 2015-01-20 22:39:04 följande:

    Jag gick in på toan, gjorde testet, gick ut och sedan stod båda och väntade på svaret. När "GRAVID 1-2 veckor" dök upp på skärmen frågade han hur jag ville göra. Då svarade jag att jag inte ville göra abort. Han pekade bara på dörren och sa att där har du utgången, varsågod. Inte speciellt romantiskt.


    Vilket svin han var Onix!
  • Onix

    Det var riktigt hemskt. Vi hade aldrig ens pratat om hur vi skulle göra om jag blev gravid. Hans reaktion kom som en chock.

    Idag är våran dotter några månader och det är de bästa som hänt oss. Men nu ska jag inte kapa eran tråd nått mer.

  • Bingbangbong

    Jag var ledig och min man jobbade. Tog ett ClearBlue när jag gick upp på morgonen och fick plus. Dubbelkollade med digitalt också :)

    När min man kom hem hade jag lagat mat som vanligt och han pratade på om sitt jobb. Jag lät han prata av sig om jobbet så att det skulle vara ur världen, och när han pratat klart gav jag honom de två testen och frågade vad han tyckte om att få en bäbis i juli. Han blev tyst och fick tårar i ögonen (av lycka) :)

  • Fröken Smilla

    Jag testade kl 5 på morgonen och blev helt skakis själv (vi har genomgått IVF), gick och väckte mannen som direkt sa "hejdå" för han trodde jag väckte honom för att säga hej innan jag gick till jobbet

    Sa då bara att han måste gå upp, att det är något jag ville visa honom. Riktigt sömndrucken stapplade han bort till toaletten och med ett öppet öga granskade han testet en liten stund innan han förstod var det var... Men sen blev det skakigt även för hans del

    Vi tog ett extra test dagen efter, och då vågade vi fira ordentligt!

  • karolinak

    Sambon kommer hem och jag sitter i sängen.

    Han: har du sovit?

    Jag: nej

    Han: har du vilat?

    Jag: nej, jag är gravid.

    Han: är du gravid!?

    Jag: mm

    Han: jättegravid!??

    Jag: Ehh?.. Ja?

    Han blev nog lika chockad som jag haha

  • LillyP

    Vi köpte test, jag gjorde det med toadörren öppen och väntade sittandes på badkarskanten. "Gravid 2-3 veckor" dör upp nästan direkt så jag ropade på min sambo och sa att han skulle komma och titta. Kunde inte säga vad det stod för tårarna sprutade. Lika delar glädje och chock tror jag :) Han blev också helt överlycklig!

    Gjorde ett till morgonen efter, om i fall. Då stod det "Gravid 3+" Starkare med morgonurin :)

Svar på tråden Hur berättade Ni om graviditeten för blivande pappan? :)