• Cystan
    Äldre 21 Jan 19:38
    3170 visningar
    4 svar
    4
    3170

    Hur ställer jag in att min SONY använder SD-kortet automatiskt?

    Hej,

    Har en Sony xperia e3, har ett SD-kort. Men när jag laddar ner så läggs det på internminnet, vilket gör att jag får gå in manuellt och lägga över de appar jag laddar ner. Och jag har inte tillräckligt internminne för de flesta apparna.

    Finns det någon inställning som gör att apparna kommer direkt på SD-kortet?

    HJÄÄLP!

  • Svar på tråden Hur ställer jag in att min SONY använder SD-kortet automatiskt?
  • Äldre 21 Jan 19:45
    #1

    Hej
    Inte helt lätt, om du vill kan du ev roota telefonen och på så sätt sedan ladda ner mods så du kan ändra vart du vill spara apparna, har du tur kan du flytta några utav apparna som ligger på internminnet utan att blåsa telefonen, kolla i Play på move to sd finns några appar att välja på.

    Lycka till.


    As a child I could walk on the ceiling
  • Cystan
    Äldre 21 Jan 19:53
    #2
    irriducbili skrev 2015-01-21 19:45:24 följande:

    Hej
    Inte helt lätt, om du vill kan du ev roota telefonen och på så sätt sedan ladda ner mods så du kan ändra vart du vill spara apparna, har du tur kan du flytta några utav apparna som ligger på internminnet utan att blåsa telefonen, kolla i Play på move to sd finns några appar att välja på.

    Lycka till.


    Märkte att det inte var helt lätt, :(
    Ja, men de apparna där gör ju inte det automatiskt.. Men ska kika mer på det... tror det ska finnas ett bättre sätt där det sker automatiskt..

    Tack!
  • Äldre 21 Jan 20:05
    #3

    Lyckas inte länka men hitta en diskussion på sweclockers där de säger att detta inte går längre, inte sen Android 4.4. Så som ovan säger, antingen leva med det eller roota telefonen.

  • Cystan
    Äldre 21 Jan 20:12
    #4
    Totoro79 skrev 2015-01-21 20:05:46 följande:

    Lyckas inte länka men hitta en diskussion på sweclockers där de säger att detta inte går längre, inte sen Android 4.4. Så som ovan säger, antingen leva med det eller roota telefonen.


    Ajdå.. Då vet jag. Tack! :)
Svar på tråden Hur ställer jag in att min SONY använder SD-kortet automatiskt?