• Anonym (Lina)

    Varit otrogen - smittat min kille med klamydia?

    Hej.

    Jag vet redan att jag är ett svin så det behöver jag inte höra.

    Jag har kille sen fyra år tillbaka och av diverse olika anledningar var jag otrogen mot honom.

    Jag hade sex med en kille med kondom och jag sög av honom oskyddat och svalde. Efter den gången har jag haft sex med min kille två gånger, utan kondom och även har jag sugit av honom oskyddat.

    Nu har jag fått veta att jag fått klamydia, av den där killen.

    Ångesten kryper i mig.

    Kan min kille ha fått klamydia av att jag har sugit av killen och sen haft sex med honom? Men det känns ju rätt långsökt. Är det någon som varit med om nåt liknande?

  • Svar på tråden Varit otrogen - smittat min kille med klamydia?
  • Kerubmamman

    Ja, du kan ha smittat honom eftersom du har klamydia. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (k)

    Om du haft kondom när du haft sex med han du va otrogen med så känns det ju inte som att smittan kommer från honom? 
    Menar hur ska du kunnat få klamydia om du haft kondom?

  • Anonym (Utbildad i klamydia som smittspårare)

    Ja. Klamydia smittas både via "vanligt" sex, analsex och oralsex. Ett par bör behandlas samtidigt och avstå sex 14dagar

  • Anonym (Lina)

    Okej, jag kanske skrev lite luddigt. Men såhär ungefär då:

    Vi säger att killen jag hade sex med heter Henrik.

    Tillfälle 1: Hade sex med Henrik, med kondom. Oralsex oskyddat. (Blev alltså säkert inte smittad vid detta tillfälle eftersom det verkar svårt med bara oralsex)

    Tillfälle 2: Hade sex med min kille och oralsex, utan kondom.

    Tillfälle 3: Hade sex och oralsex med Henrik utan kondom. (blev förmodligen smittad här)

    Nu efteråt har jag haft sex med min kille med kondom men oskyddat oralsex.

  • Anonym (k)

    Okej då förstår jag. Ja då finns det ju en liten chans att din kille är smittad om du nu har klamydia i svajet också. 

    Men chansen är ju inte lika stor men den finns ju helt klart. 
    Du är väl enligt lag tvungen att uppge din kille som sexpartner nu också så han kan gå och testa sig.

  • Tom Araya
    Anonym (k) skrev 2015-01-22 19:56:26 följande:

    Okej då förstår jag. Ja då finns det ju en liten chans att din kille är smittad om du nu har klamydia i svajet också. 

    Men chansen är ju inte lika stor men den finns ju helt klart. 
    Du är väl enligt lag tvungen att uppge din kille som sexpartner nu också så han kan gå och testa sig.


    Ja, precis så. Observera den sista meningen....du behöver inte ens fundera...
  • Anonym (Hmm)

    Jaaa, vad säger man ..fråga inte i detta forum om du vill ha svar  ...
    OM det nu är som du säger .. tuff skit- hårt papper .. han lär ju gå bananas när han fattar hur det hänger ihop.
    Har haft tur i mitt liv, sneknullat en massa gånger men klarat mig.
    Gör inte det längre ..haft tur.
    Lycka till!!

Svar på tråden Varit otrogen - smittat min kille med klamydia?