• Äldre 23 Jan 10:36
    926 visningar
    5 svar
    5
    926

    Jag har pcos... finns de nån annan som har?!

    Har idag fått reda på att jag har pcos.. och just nu är de mycket funderingar och känslor. Jag är jätte ledsen över att jag har de eftersom jag så gärna vill ha barn. Men känns töntigt att jag är så ledsen över de här. För de betyder ju inte att jag inte kan få barn men att de kommer o bli svårt. Finns de nån här inne som också har pcos o kan dela med sig av de lite?

  • Svar på tråden Jag har pcos... finns de nån annan som har?!
  • Äldre 23 Jan 11:06
    #1

    Jag har pcos och är nu gravid med mitt fjärde barn (dessutom helt oplanerat!)

    Hade däremot några missfall innan första barnet blev till. Men alla barn har kommit till spontant utan medicinsk hjälp! :)

    Har däremot fetma, acne, behåring, mensen och ägglossningen krånglar periodvis osv

  • Äldre 23 Jan 11:13
    #2

    Jag fick diagnosen efter mitt förstfödde barn. När vi beslutat oss för syskon, var jag beredd på att det kunde ta tid men det blev positivt efter 4mån försök. Inga mf eller andra besvär. Efter ssta graviditeten sökte jag till vården då jag börjat få acne och mer behåring. Under ett år testa jag mängder av mediciner men inget hjälpte. Nu äter jag lchf kost och ser äntligen resultat, min läkare rekomendera det för hormonbalansen och acnen. Muna åkommorcär borta och jag mår bättre än någonsin :)

  • Äldre 23 Jan 11:41
    #3

    Okej. Då hoppas jag att jag sån tur som ni då!! Skönt o se att de finns dem som lyckats o inte så mycket besvär då jag bara har läst massa negativt om de här.

  • Äldre 23 Jan 20:23
    #4

    Det trista är väl just att det inre finns något botemedel/medicin, att gå runt med svår acne och skäggväxt är inte kul. Har testat metformin, diane, tetralysal mm och inget har hjälpt. Sista steget var att göra en totalförändring och börja med att utesluta socker och minska kolhydrater, nu börjar jag äntligen se resultat men bara tanjen på att leva såhär för alltid känns tungt.

  • Äldre 23 Jan 20:49
    #5

    Ja de känns tungt... att veta att vägen till barn kommer vara en lång o jobbig resa är jätte jobbigt o bara ens tänka på men man kan ju hoppas att man har tur och att de går relativt fort iaf. Och sen veta att de kan bli komplikationer med graviditeten är också jobbigt och samt veta att man har en kronisk sjukdom känns bara helt... ja usch! Just nu viljag bara försvinna ett tag o försöka smälta allt. Som tur är lider inte jag av acne och mycket kroppsbehäring

Svar på tråden Jag har pcos... finns de nån annan som har?!