• Anonym (Ledsen)

    Min man gillar en kvinnofientlig organisation på Facebook

    Hej! Är så himla ledsen och arg nu... Har nyss upptäckt att min man följer och gillar en organisation som är mycket kvinnofientlig på Facebook. Den handlar om allt möjligt men deras åsikter om kvinnan är skamliga :( "ledaren" har tydligt uttalat att män och kvinnor inte kan vara jämställda och att kvinnans främsta uppgift i livet är att skaffa barn. Han har även sagt att kvinnor aldrig blir lika framgångsrika som män i arbetslivet samt att kvinnor ej bör skratta högt offentligt då det anses ofint av just kvinnor.

    Jag vet mycket väl vad detta är för organisation och min man vet hur mycket jag avskyr den. Han själv har dock inte sagt sin åsikt så mycket. Har frågat honom vad han tycker om denne mans uttalanden tidigare och då säger han att det är förjävligt.

    Känner mig så himla besviken!!!! Jag vill inte att min man ska ha denna åsikt. När jag frågar honom varför han följer sidan så svarar han inte hur mycket jag än frågar. "Nu går jag och lägger mig" säger han och la sig.

    Vad ska jag göra? Hur ska jag förklara för honom att detta inte är okej?

  • Svar på tråden Min man gillar en kvinnofientlig organisation på Facebook
  • Anonym (m)

    så han kan inte ens säga att han följer den, han bara undviker att prata om saken? 

  • Petrol

    Du verkar hysterisk kvinna! Ta några djupa andetag för tusan!

    Han följer en facebookgrupp, han försöker inte starta en revolution.
    Han har till på köpet praktiskt taget sagt att han inte stödjer åsikterna.

  • Anonym (Ledsen)

    Jo fast man bör inte gilla sidor med sånna åsikter om kvinnor.

  • Petrol
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-25 23:52:36 följande:

    Jo fast man bör inte gilla sidor med sånna åsikter om kvinnor.


    Att det står gilla på knappen betyder inget. Att han klickar på den förändrar honom inte, hur svårt är det att begripa liksom?

    Man kan inte blunda för att det finns människor med märkliga ideer, det är rent av nyttigt att veta om att de finns, och kan för den delen vara intressant att veta hur de resonerar kan jag tycka.
  • Anonym (Rutan)

    sålänge han är snäll med dej, och behandlar dej med respekt ser jag inte vad det spelar för roll vad han följer på fb?? Det är ju liksom bara fb...

  • LindaJohanna

    Han har inte gillat den av misstag? Jag har flera gånger råkat komma åt gillaknappen när jag varit inne på någon sida via mobilappen.

    Har du frågat honom varför han gillar de?

  • Anonym (Ojdå)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-25 23:41:34 följande:

    Hej! Är så himla ledsen och arg nu... Har nyss upptäckt att min man följer och gillar en organisation som är mycket kvinnofientlig på Facebook. Den handlar om allt möjligt men deras åsikter om kvinnan är skamliga :( "ledaren" har tydligt uttalat att män och kvinnor inte kan vara jämställda och att kvinnans främsta uppgift i livet är att skaffa barn. Han har även sagt att kvinnor aldrig blir lika framgångsrika som män i arbetslivet samt att kvinnor ej bör skratta högt offentligt då det anses ofint av just kvinnor.

    Jag vet mycket väl vad detta är för organisation och min man vet hur mycket jag avskyr den. Han själv har dock inte sagt sin åsikt så mycket. Har frågat honom vad han tycker om denne mans uttalanden tidigare och då säger han att det är förjävligt.

    Känner mig så himla besviken!!!! Jag vill inte att min man ska ha denna åsikt. När jag frågar honom varför han följer sidan så svarar han inte hur mycket jag än frågar. "Nu går jag och lägger mig" säger han och la sig.

    Vad ska jag göra? Hur ska jag förklara för honom att detta inte är okej?


    Jag skulle inte kunna fortsätta leva med denne man. Jag skulle se honom i ett helt annat ljus.
  • Anonym (patetiskt)

    Du kan ju fråga om han gillat av misstag ts och om inte så kan du ju säga jaha men då avslutar vi det här förhållandet då eftersom du anser kvinnor är ondskans verktyg.och se vad han svarar då.

    Män som i grupp sitter och hatar kvinnor.. det känns som en klubb för dumpade bittra män som skyller sina egna fel och brister på andra istället för att ta ansvar för sina egna liv.

  • Anonym (patetiskt)
    Petrol skrev 2015-01-25 23:48:20 följande:

    Du verkar hysterisk kvinna! Ta några djupa andetag för tusan!

    Han följer en facebookgrupp, han försöker inte starta en revolution.
    Han har till på köpet praktiskt taget sagt att han inte stödjer åsikterna.


    men gud vad löjligt.. vad det här allt du kunde häva ur dig för att provocera och trycka ned andra?

    Och vilken idiot är med i en grupp för att sen säga att man inte stödjer åsikterna? Då går man väl ur gruppen, nej det låter bara som en feg människa som vet med sig att dess åsikter inte är helt normala.
  • Anonym (patetiskt)
    Anonym (Rutan) skrev 2015-01-25 23:58:34 följande:

    sålänge han är snäll med dej, och behandlar dej med respekt ser jag inte vad det spelar för roll vad han följer på fb?? Det är ju liksom bara fb...


    Hur tänkte du där? Det är ok så länge det är på internet? tror du internet är en låtsasvärld eller?

    Du hade alltså varit helt ok med dig om din partner var med i en våldtäktsgrupp på FB så länge han är snäll mot dig? Det är såna som du som tittar bort som bidrar till det klimat som finns i världen, både på och utanför internet.


Svar på tråden Min man gillar en kvinnofientlig organisation på Facebook