• Äldre 29 Jul 13:10
    8206 visningar
    15 svar
    15
    8206

    Har mamman gjort något olagligt?

    Jag har lite av samma fråga. Jag har varit ihop med en tjej sedan 5 1/2 år och vi fick en dotter förra sommaren. Vårat förhållande har varit upp och ner pga. att hon har en oerhört kraftfull ADHD diagnos som kan ha väldigt utåtagerande tendenser. Sjukdomen blev dock något dämpad efter att hon fick medicin, och detta var ca efter ett år efter att vi träffats. Hon blir gravid på vintern 2013 och allt kändes som en nystart, och under hela graviditeten hade vi inget alls gräl alls. Förlossningen var dramatisk men slutade vackert och jättefint, och vi kom varandra nära dagarna efteråt på sjukhuset. På Familjerätten när vi skrev på faderskap så frågade jag henne om jag var pappan, och hon log och sa att klart var jag det. Vi hade ett jättefint dop med våra båda släkter med och hon läste en fin dikt tillägnad vår dotter och oss. Nu i april så skulle vi göra iordning vårt badrum och under renoveringen så skulle hon bo hos sin syster. Helt plötsligt så slutade hon höra av sig, och socialtjänst och jurister blev inkallade och i maj kom bomben. Hon hade skickat iväg ett dna test till USA där det står att jag inte är pappan men att det heller inte är juridiskt. Jag väntar nu på svar själv på ett dna test jag gjort hos Familjerätten. När jag läser så är jag tydligen inte ensam om sådana här sjuka händelser, men är helt förtvivlad och vet inte vad jag gör om det visar sig att jag inte är pappan.  

  • Äldre 29 Jul 13:13
    #14

    Vill tillägga att jag inte har sett barnet sedan början på april.

Svar på tråden Har mamman gjort något olagligt?