• Anonym (Sa89)
    Äldre 27 Jan 14:07
    3477 visningar
    15 svar
    15
    3477

    Killar, behöver er åsikt!

    Hej! Det är så att jag och min sambo fick barn för 1 år sedan. Jag är 25 år gammal och har alltid varit normalviktigt och haft en fin kropp, inte heller behövt träna direkt utan allt bara var på plats. Under graviditeten blev jag sängliggande och gick upp väldigt mycket i vikt (30kg) och har fortfarande 10 kvar att gå ner. Hela min kropp förändrades, höfterna blev bredare och alla bristningar på magen. Jag har väldigt dåligt självförtroende och vågar knappt ha sex med min sambo på grund av min kropp. Han säger att han tycker jag är snygg och bristningar eller celluliter är inget han ens tänker på men jag tror han ljuger. Så kan ni killar vara ärliga, hur mycket tänker ni egentligen på en kvinnas kropp när ni har sex, då menar jag om hon har bristningar, celluliter eller hängiga bröst?

  • Svar på tråden Killar, behöver er åsikt!
  • Anonym (manne­n)
    Äldre 27 Jan 14:21
    #1

    absolut ingenting. tycker nästan det är bättre med lite bristningar och häng pattar, det blir mera verkligt. ska inte va nått jävla skönhetsideal. våga älska din kropp som den är, en kvinna som utstrålar självsäkerhet är såååå mycket sexigare..  

  • Anonym (kille­26)
    Äldre 27 Jan 14:24
    #2

    Jag personligen tänker väldigt mycket på tjejens kropp när jag har sex med henne, och även när vi inte har sex oxå.

    MEN... jävligt stort MEN nu..
    det betyder inte att jag tänker att du måste se ut på ett speciellt sätt, jag kan uppskatta alla kroppar på olika sett, men lika mycket.
    det jag uppskattar mest och som är mest sexigt är när personen trivs med sin kropp och utstrålar det.

  • Anonym (Man40­)
    Äldre 27 Jan 14:34
    #3

    Eftersom vi män är ganska visuella av oss så tänker jag en hel del på kvinnokroppen, men precis som kille26 skriver så behöver det definitivt inte betyda att den måste se ut på ett visst sätt. Det handlar mer om att man är gillar närvaron av kroppen och att man uppskattar vad den gör. 

    Min erfarenhet (efter att ha pratat med män i många år) är att det är lusten, och bejakandet av denna, som på riktigt tänder de flesta män. För din del blir det ju kanske en negativ "tårta på tårta". Du trivs inte med din kropp och då kanske det är svårt att bejaka lusten när det kommer till sex? Det är nog här någonstans du bör börja fundera kring vad du kan göra åt situationen. Antingen jobba för att bli mer bekväm i din kropp, jobba för att få en kropp du känner dig mer bekväm i, eller en kombination. 

  • Äldre 27 Jan 15:48
    #4

    Oavsett vad din kille tycker om din kropp (jag är säker på att han älskar dig och är attraherad av dig trots dina extrakilon) så kan du ju fundera på vad som stör honom mest - Att du har celluliter eller att du inte vågar ha sex med honom?

    Min personliga åsikt? Min fru är alltid lika sexig och vacker, trots graviditet och viktuppgång. Det ytliga spelar mindre roll när det finns kärlek i relationen.

  • Äldre 27 Jan 15:49
    #5

    Skulle ALDRIG funka för mig, sorry.

  • Anonym (Idiot­)
    Äldre 27 Jan 17:10
    #6
    Gnuggarn skrev 2015-01-27 15:49:57 följande:

    Skulle ALDRIG funka för mig, sorry.


    En del skulle skrika "ONÖDIG KOMMENTAR" efter det där. Jag kan tycka att utan en förklaring till varför bristningar/celluliter/extrakilon stör är det det. Så jag ger dig en chans, varför stör det?
  • Äldre 28 Jan 02:03
    #7

    Han älskar dig för den du är. Kroppens utseende i alla detaljer är inte det viktigaste.

  • Pillar­e
    Äldre 28 Jan 02:05
    #8
    Johan70 skrev 2015-01-28 02:03:46 följande:

    Han älskar dig för den du är. Kroppens utseende i alla detaljer är inte det viktigaste.


  • Äldre 28 Jan 07:51
    #9

    Extra kilon är avtändande i min ögon, skulle inte funka. Jag vill inte, jag vägrar.

  • Äldre 28 Jan 08:01
    #10
    Gnuggarn skrev 2015-01-28 07:51:29 följande:

    Extra kilon är avtändande i min ögon, skulle inte funka. Jag vill inte, jag vägrar.


    Tur att det inte är du som är berörd av den här tråden då, men varför måste du påpeka din åsikt. Tror du att någon är intresserad av ditt ego?
  • Anonym (M)
    Äldre 28 Jan 08:08
    #11

    Bristningar och celluliter skulle jag inte bry mig om alls. Däremot har jag lite svårt för fetma.

  • Äldre 28 Jan 09:01
    #12
    Johan70 skrev 2015-01-28 08:01:52 följande:
    Tur att det inte är du som är berörd av den här tråden då, men varför måste du påpeka din åsikt. Tror du att någon är intresserad av ditt ego?
    Det var och är en fråga, jag svarade! Jobbigt med sanningen, men så e de!
  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 28 Feb 18:42
    #13

    Extra kilon och bröst med häng är vackert väldigt vackert!


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Äldre 28 Feb 19:28
    #14

    Lite bristningar o så samma sak med ärr gör personen mer personlig. Fan va tråkigt om alla ska va likadana

  • Äldre 28 Feb 19:57
    #15

    En sak kan jag lova dig, väldigt många killar gillar breda höfter. Och framför allt ska du vara medveten om att du är sexig, det fäller vilken karl som helst. Utseendet är klart mindre viktigt i verkliga livet än attityden, utstrålningen.

Svar på tråden Killar, behöver er åsikt!