• leffeboy

    Ensamstående pappa

    Det är så att jag har en dotter i små åldern som jag har boendevårdnad med.
    så hon bor hos mig hela tiden o träffar sin mamma på storhelger o lov.
    mamman bor 60 mil ifrån mig

    jag o min dotter bor själva nu så jag har hand om henne  heltid.
    Det är nu så att jag håller nu på att studera till ett drömyrke och kommer vara färdig till sommaren när jag är färdig så har jag ett jobb direkt.
    Nu under studietiden så har jag löst det med att jag kommer lite senare till skolan, för dom öppnar dagis kl 0700 o skolan börjar 0700  samt att jag har 1 timma att köra.
    Nu till problemet jobbet som jag kommer få är att jag MÅSTE vara på jobbet kl 0700.
    Sen med små barn så blir dom sjuka även där så har jag svårt att vara  hemma från jobbet.

    Hur har ni löst det med era barn?
    Det är väl ensamstående mammor o pappor som har samma problem som jag, vill ha reda på hur ni har gjort,
    Även övriga är välkomna att ge mig tips

  • Svar på tråden Ensamstående pappa
  • blomman 2
    Tines skrev 2015-01-29 20:02:58 följande:

    Glömde skriva. Vab kan du låta vem som helst göra, en kompis eller en granne om du så önskar.


    Hur går det till om man vill överlåta vabben till "någon annan"? Är det den som är med barnet vid vab som kontaktar F kassan och får 80% av inkomsten eller är det föräldrarna som får inkomstbortfallet ? Om den spm är hemma med någon annans barn inte har arbete hur går det då till?
  • Långbenopluto
    blomman 2 skrev 2015-01-30 12:34:58 följande:
    Hur går det till om man vill överlåta vabben till "någon annan"? Är det den som är med barnet vid vab som kontaktar F kassan och får 80% av inkomsten eller är det föräldrarna som får inkomstbortfallet ? Om den spm är hemma med någon annans barn inte har arbete hur går det då till?
    Det är den som är hemma som får betalt av FK. Kolla på fk.se så ser du hur det går till.
Svar på tråden Ensamstående pappa