• Letitia

Varför gör ni det så jävla omständigt?

Jag ser inte på vilket sätt detta är ditt problem? Varje familj måste få hantera bebistiden som dom själva vill, och det föreligger faktiskt ingen skyldighet att varken besöka andra eller ta emot besök. Jag hade blivit GALEN om min svärmor - eller min egen mamma för den delen - hade försökt tilltvinga sig besök innan jag själv var redo!

Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Letitia
    Hearts76 skrev 2015-01-31 01:22:30 följande:

En människa som mår bra och känner sig nöjd och lycklig i sitt eget liv har inget behov av att lägga ner timmar på en hel uppsats om hur andra sköter sin småbarnstid. Det är jag övertygad om. Jag mår bra och är lycklig i min relation, för mig är det ofattbart att folk har tid och lust att irritera sig över hur andra lever sitt liv.

Anonym (Exakt) skrev 2015-01-31 01:25:59 följande:

Håller med! Ts mår till 99,9% säkert inte så bra som hon vill framstå. Mår man bra så har man inget behov av att skylta med hur snäll unge man har, hur smal man blev direkt osv. Riktig facebook-fasad-varning över hela inlägget.

Och jag håller också med! Många varningstecken hos den mamman...
  • Letitia

För övrigt är det ett mycket större problem att nyblivna mammor flänger runt för mycket med sina bebisar idag, än tvärtom. Det är inte bra för någon av dem.

• Letitia
    Anonym (så att de) skrev 2015-01-31 08:06:52 följande:
    Jaha? Nähä? Jaså? Ja vem vet. Finns alla nyanser, men jag vet att för att se nyanserna och inte tänka svart/vitt så måste man bli äldre och mer erfaren. Man tror kanske att man blir klokare med åren men det är snarare så att man inser allt mer med åren att det inte finns så många absoluta sanningar. Kanske inga om man är tillräckligt djup?

Nu stödjer jag mig på forskning, då. Det finns bland annat studier som visar att det alltför tidiga omkringflängandet med bebisen, ökar risken för plötslig oväntad spädbarnsdöd.
Svar på tråden Varför gör ni det så jävla omständigt?