• Pinot noir

Birro sparkad!

ölburk2 skrev 2015-01-30 12:29:07 följande:
    Det kan jag inte svara på, ingen aning faktiskt, nåt har iaf irriterat Expressen tillräckligt mycket för att ge han sparken.., vi vet ju heller inte vad som förekommit tidigare, det här kanske bara var "droppen som fick bägaren å rinna över".
    Som jag förstått det så fick han sparken från Expressen i december och efter den här lunchen avslutade en fotbollssida deras samarbete. 
  • Pinot noir

Okej vi tar det en gång till. Birro fick sparken från expressen i december tror jag. Så han har inget med den tidningen att göra alls. Det var en fotbollssida på nätet som avslutade samarbetet med honom efter expressens bilder. 

• Pinot noir
    Anonym (Rätt) skrev 2015-01-31 08:34:43 följande:

Men nu är det mer än en enda lunch det handlar om. Det är en serie av händelser där Birro rör och uttalar sig i tveksamma sammanhang, när han förväntas representera en OPOLITISK organisation.

Vad utöver lunchen är det som det handlar om?

Hans uttalanden om att han ville bli Kds partiledare, den rasistiska podden, hans kritik mot islam hann han med långt innan han började samarbetet med solo calcio. Enligt medier kom han och solo calcio överens om ett samarbete en knapp vecka innan lunchen med sd. 
  • Pinot noir
    ölburk2 skrev 2015-01-31 12:59:20 följande:
    Å vad vet vi om det, vi vet eg ingenting mer än vad en sparkad Birro påstår.
    Vänta å se vad som händer, är det ett brott begått så lär det med all sannolikhet bli en fortsättning.
    Solo Calico företaget som sparkade honom skriver på sin facebooksida att de avbröt samarbetet efter lunchen. Så vi har samma info från båda parter.
    Hypnotica skrev 2015-01-31 13:00:29 följande:

Ni får det att låta som att han var anställd. Det tror jag inte ett dugg på.

Det var han inte, han är ju frilans. Däremot så kan vi vara ganska säkra på att det fanns ett avtal om samarbete mellan Birro och SC. Hur det avtalet såg ut kommer vi aldrig få reda på. 
  • Pinot noir
    catlover2013 skrev 2015-01-31 14:48:51 följande:

Omg... vilken dåre.... Ni såg alla tweets han gjorde härom natten?! Kolla hans twitter! Såg att de ska skiljas också... eller var litet tag sen... men man förstår ju nästan varför...

Enligt rykten stängde han av sin twitter för ett tag sen och att det är ett troll som använder hans konto. Sant eller falskt kan jag inte avgöra då jag inte är bekant med twitter. 
    Däremot använde han sin Facebook lite under torsdagen och fredagen och skrev lite där. 
    Att han ska skiljas är väl ingen högoddsare, han verkar jobbig att leva med. 
  • Pinot noir
    Gert skrev 2015-01-31 15:29:27 följande:
    Skilsmässor är ingen högoddsare för någon relation. 54.000 äktenskap tog slut 2013. 

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Nastan-54-000-aktenskap-tog-slut-2013/
    Spelar ju inte så stor roll om det är 99% eller 1% av alla äktenskap som spricker för oavsett hade jag haft svårt att vara gift med Birro. Helt fördomsfullt baserat på hur han framställs och framställer sig själv i medierna. Men det här är egentligen lite OffTopic. 

Det intressanta i hela soppan är var går gränserna för vad man får och inte får göra när man är frilans. 
Svar på tråden Birro sparkad!