• Sunshine02

    Kan jag spackla tårtan med grädde och sen spritsa med marängsmörkräm?

    Ja kan jag spackla tårtan med grädde och sen spritsa tårtan med marängsmörkräm dan innan och låta stå över natten? Vill inte att det blir för mycket av marängsmörkrämen men vill spitsa med just det för att få bra form på spritsningen.

    Eller kommer marängsmörkrämen att gegga ihop sig med grädden och att den kanske glider av på sidorna,om ni förstår hur jag menar?

    Har försökt googla men hittar inget, så jag behöver verkligen råd från er som kan baka. :)

  • Svar på tråden Kan jag spackla tårtan med grädde och sen spritsa med marängsmörkräm?
  • Ramborg

    Jag tror det är stor risk att smörkrämen ramlar av. Varför vill du ha både grädde och smörkräm?


    42.
  • Sunshine02

    Tack för svar! Det är mer för att jag inte vill att det ska bli för mycket av smörkrämen. Men jag vill ändå använda smörkräm för att det kommer bli bäst att spritsa med. Bör jag ha bara smörkräm under att spackla med först eller finns det något annat jag kan ta istället? Kanske blir jätteknasigt..

  • BuoBä

    Ska du spritsa hela tårtan borde det räcka med ett väldigt tunt lager smörkräm, bara för att släta till lite och hindra att tårtbotten lyser igenom. Det gör nog varken till eller från i den totala mängden.

  • Sunshine02

    Okej tack. Då spritsar jag helt enkelt bara ett tunt lager. En till fråga om någon vet. Om man ska spritsa små "toppar" på hela tårtan, hur mycket marängsmörkräm kan då tänkas att gå åt? 

  • BuoBä

    Hur långt är ett snöre?

    Det går troligen åt mer än du tror, så ha ingredienser till en extra omgång hemma.

Svar på tråden Kan jag spackla tårtan med grädde och sen spritsa med marängsmörkräm?