• lisalycklig

    När kom era tvillingar?

    Hej på er!

    Jag är gravid med tvillingar, vecka 35 (34+0). Såklart funderar jag mer o mer på kommande förlossning. Jag är nyfiken på hur det har varit för andra tvillinggravida. Vad jag undrar är:

    - när kom era tvillingar?

    - vad vägde de?

    - hur mådde de när de kom ut?

    - hur länge stannade ni på BB?

    - hur mådde du (mamman)?

    -vaginalt eller kejsarsnitt?

    Tack alla ni som orkar svara!!

  • Svar på tråden När kom era tvillingar?
  • lilla sol

    Mina tjejer kom i v.37+1. De vägde 2 565 g och 2 675 g. De mådde fint när de föddes (vaginalt) så läkarna lämnade rummet direkt efter att tvilling två var ute. Vi låg på bb två nätter. Även jag mådde fint efteråt. Jag hade en del eftervärkar (det var mina andra förlossning) men inget särskilt besvärande.

  • Pedalen

    Killarna kom vaginalt efter igångsättning i v 37+3. Vägde 2490 resp 3000 gram. Mådde bra direkt efter förlossningen, läkaren kom inte ens in, stod bara stand by i korridoren ifall att. Stannade tre nätter på BB. Hade också en del eftervärkar första dygnet men inga andra komplikationer.

  • LFF
     när kom era tvillingar?

    V40+2

    - vad vägde de?

    T1:3295g, 51cm
    T2: 3475g, 52cm

    - hur mådde de när de kom ut?

    Tipptopp. Fick 10or rakt igenom på testen.

    - hur länge stannade ni på BB?

    Nästan en vecka.

    - hur mådde du (mamman)?

    Första dygnet låg jag på iva. Sen mådde jag bra.

    -vaginalt eller kejsarsnitt?

    Snitt efter igångsättning som startade på v40+0. 
  • Ceija

    Planerat snitt v38+4 då tvilling 1 låg i säte och tvilling 2 i tvärläge. 1:an vägde 2 600 g och 2:an 2 900g. Vi var kvar på BB i sex dagar främst pga att amningen kom igång dåligt och med det även lite dålig viktuppgång. Båda mådde bra bra när de plockades ut och jag hade inga problem efter snittet. 10 dagar efter snitte var det inge problem att hänga med på 4 km skogspromenad

  • twinboymom

    när kom era tvillingar?

    V 33+5, akutsnitt pga vattenavgång och tillväxthämning pga tts.

    - vad vägde de?

    1645g och. 2195g

    - hur mådde de när de kom ut?

    Behövde lite andningshjälp i någon timme, men sen bra! Sondmatning i 4v, värmesäng i 2veckor.

    - hur länge stannade ni på BB?

    Jag stannade 4 dagar på BB, sen 2,5v på Neo, sen 3v hemsjukvård.

    - hur mådde du (mamman)?

    Mådde bra, men sjukt ont efter snittet i 1v, ganska ont 2 veckor till, lite ont 4e veckan, sen var det rätt lugnt.

    -vaginalt eller kejsarsnitt?

    Snitt

Svar på tråden När kom era tvillingar?