• Äldre 7 Feb 13:40
    1235 visningar
    10 svar
    10
    1235

    tredje barnet

    Hej!
    Finns det någon mer som väntar sitt tredje barn och fyllt 40 år precis som jag? Jag undrar om Ni vill följas åt?

  • Svar på tråden tredje barnet
  • Äldre 9 Feb 23:49
    #1

    Jag är 42 och väntar mitt tredje barn. Men jag hoppas att det bara är några dagars väntan kvar, för jag hade bf för en vecka sedan. Möjligen kan jag bli igångsatt på torsdag.

    Har du nyligen plussat?

  • Äldre 10 Feb 07:56
    #2

    Hej! Grattis, lycka till. Jag förstår att väntan är jobbig. Gick Du över tiden de tidigare tillfällena också? Jag är i vecka 16 så har ett tag kvar. Börja nog känna mig lite piggare, så det är "by the book". Hur stora är dina andra barn? Mina är 5 1/2 och 2 1/2 år. 

  • Äldre 11 Feb 11:37
    #3

    Hej

    Jag väntar min 3:dje och är 40, har en på 3 & 5 hemma

  • Äldre 5 Mar 10:57
    #4

    Hej! Jag är 38 men hoppas att det är ok om jag är med här? Jag plussade igår efter mycket magsmärtor men ingen mens, detta har lagt sig lite nu. Har en 6 åring och en 9 åring sen innan så detta blir ju nästan som en sladdis. Hur känner ni er jämfört med tidigare graviditeter? Och när ska man kontakta mödravården?

  • Äldre 8 Mar 17:23
    #5

    Hej! Hur mår ni och när väntas 3-e barnet. Jag mår rätt ok nu och bebisen är beräknad till första dagarna i augusti.

  • Äldre 8 Mar 20:02
    #6

    Mår bra äntligen, efter en svår lunginflammation där jag blev inlagd med dropp och allt, fick en lungis till efter det så har levt i en bubbla i snart 2 månader. Men graviditetsmässigt så är det jättebra.

    Det började dock med två störtblödningar nånstans mellan vecka 8 - 14 med daglig blödning mellan dessa. Jag trodde jag fick MF. Kändes lite svajigt med halvt hoppfulla prognoser.

    Men nu är jag i v 30. Så bf är i maj. Känns så spännande

    Tänk att det kan vara så spännande varje gång trots att man upplevt det förut så är det som en ny härlig värld öppnar sig igen. Klart man vet att det blir mycket sömnlösa nätter sen, men det är det värt och inget är väl så fint som att gå i väntans tider....

    Sprattlar era pluttar mycket? Är det skillnad mellan era graviditeter där?

    Har ni pojkar / flickor där hemma? ......och Vet ni vad det blir för kön nu?

  • Äldre 8 Mar 21:46
    #7

    Jag väntar inte, men vill gärna ha ett tredje. Jag fyller 38 i vår och mina barn är 6 och 3. Min man tycker att vi är för gamla (han är 41) och det kändes fint att hitta den här tråden. Hoppas jag kan få min man att ändra sig.

    Lycka till allihop.

  • Äldre 9 Mar 09:58
    #8

    Emmispemmis: du är väl inte för gammal jag är också född 77. Dessutom blir det ju inte så stor åldersskillnad mellan era barn om det minsta är 3. Våran yngsta är 6 så där blir det större skillnad. Sedan är det väl alltid lite mer jobb med 3 barn än 2 men det blir det ju oavsett om man är 38 eller 31 och tror ärligt talat att jag klarar av det bättre nu än när jag var 30, nu har man mer livserfarenhet osv. Min kompis var 44 när hon fick sitt andra och allt har gått bra, både graviditet, förlossning och efteråt. Hoppas att du lyckas att övertala honom om du själv gärna vill ha en till!

  • Äldre 11 Mar 08:24
    #9

    Vi har 2 pojkar som kommer vara 6 och 3 år när lillasyster kommer till världen. Vi är båda över 40 år. Mannen har och är ibland skeptisk till det hela men även stundtals väldigt förväntansfull och glad. Jag tror att tveksamheten ibland även kan handla lite om prestationsångest. Hur ska man räcka till? 
    Många är idag över 40 år och det handlar inte så mycket om ålder utan mer om hur man lever etc....lycka till om det blir ett barn till emmispemmis!
    Och vad jobbigt att vara så sjuk med lunginflammation samtidigt som du är gravid. Hoppas du får behålla hälsan resten av graviditeten. 
    Ja, visst är det lika spännande varje gång! Framför allt tycker jag tiden går så fort....tidigare har jag räknat veckorna, ibland även dagarna. Nu får jag mer fundera på "oj, är jag i veckan....nu". Det händer så mkt annat samtidigt med de 2 barn vi redan har. 

  • Äldre 11 Mar 22:25
    #10

    Jag väntar nr tre i september. Och i september fyller jag 40. Har två tjejer sedan tidigare, dom är födda -04 och -06 (samma pappa till alla tre).

Svar på tråden tredje barnet