• Ess

Skjutsa sambons barn?

Jag hade skrattat tjejen och hennes mamma rätt upp i ansiktet, om dom på allvar krävt att jag skulle köra henne. Sen hade jag bett dem dra åt helvete............

• Ess
    nymedlem skrev 2015-02-09 18:10:31 följande:
    Med det beteendet får man hoppas att mannen kastat ut dig!
    Hade han haft samma förväntningar som de två idioterna, så hade det varit han som åkt över tröskeln fortare än kvickt. Vem fn vill ha en sån mes man, med en dotter som tror att hon styr världen, och ett idiot ex?
    Inte jag i alla fall.

Om du frågar ts riktigt snällt så kanske du får ta över dem och kan leka taxi veckans alla dagar.
  • Ess
    nymedlem skrev 2015-02-09 18:58:19 följande:
    Man kan välja sina ord om man är en normal vettig och vuxen människa! Man ber inte NÅGON dra åt h-vete och i synnerhetbinte sambons barn som man bor med!
    Jag kan lugnt påstå att om hans barn och ex burit sig så illa åt som de ts beskriver, så hade "dra åt helvete" varit den snällaste meningen som kommit ur min mun.
  • Ess
    Bobelin skrev 2015-02-09 19:49:24 följande:

Det jag ville säga är att naturligtvis behöver du inte ställa upp. Ställ krav på tjejen! Och hur kan ni inte ha råd med moppe när du uppenbarligen har råd med bilkörning som blir mycket dyrare?

Ts kanske står för bensinräkningen och alla övriga bilkostnader.
    Hade han köpt en moped till dottern så hade det blivit han själv som fått den räkningen.
  • Ess
    No Logo skrev 2015-02-11 19:21:17 följande:

Alla ni som är så kategoriska; 15-åringar har minsann ben att gå med, när jag var tonåring fick jag gå 8 km i snöstorm till skolan etc - tar ni med i beräkningen att detta är en (förvisso lat, bortskämd och spontan som många tonåringar) tjej som valt att inte bo alls hos pappan under ett år? Som, stödd av mamma, mormor mfl, mäter kärlek i hur mycket föräldrarna ställer upp? Som dessutom har en pappa som tycker det är ok att bosätta sig med en hop barn långt undan kommunala färdmedel utan att ha körkort. Om man då plötsligt sätter hårt mot hårt och bestämmer sig för att NU är det dags att börja med lite uppfostran och sluta curla - då är det risk för att hon inte vill bo hos pappan mer utan flyttar till en mer service-minded förälder. Är man mån om att inte tappa kontakten med dottern, igen, så kan man ju gå lite försiktigare fram. Försöka se hennes synvinkel också, och kompromissa lite. Tex att erbjuda skjuts på bestämda tider, med viss planering tex, och i övrigt se till att det finns cykel, busskort etc.

Eftersom det är ts som får ta allt besväret med dottern, så undrar jag om hon kommer att sörja speciellt mycket om hon väljer att bara va hos mamman.

Jag tycker pappan är en riktig looser, ställer krav på ts men skulle själv aldrig ställa upp tillbaks.
    Hade jag varit ts så hade min bil stått still, om jag inte själv skulle någonstans. Den bilen hade endast använts av mig själv och mina barn. Mannen och dottern kan cykla, eller skita i det. Jag hade inte brytt mig för fem öre om vilket dom gjort.
  • Ess
    No Logo skrev 2015-02-13 08:27:22 följande:

Ess, jag vill vad som är bäst för min make - vore vi i TS situation tror jag inte det bästa för honom vore att dottern flyttade hem till mamman igen. Jag har annan syn på hur man ställer upp för varandra i en familj och skulle inte kunna använda min bil bara till mina barn + tycka det var lika bra att dottern flyttade (och följaktligen inte heller tolerera att min man inte ställde upp för mig).

Du skriver "STÄLLA UPP FÖR VARANDRA", det är ju en sak som absolut inte existerar hos ts, det är helt enkelriktat. För ts hade arbetsbördan minskat med 200% om dottern slutar komma.
    Bara fräckheten att komma och kräva att ts ska göra ditten o datten, nä fy fan....
    Själv hade jag blivit så vansinnigt arg, så (som jag skrev i ett tidigare inlägg) det snällaste jag sagt hade varit "dra åt helvete". Sen hade jag slängt ut mannen fortast möjligt.
  • Ess
    Anonym (Funderare) skrev 2015-02-15 02:33:58 följande:

Det har skett ett missförstånd här. Dottern och mamman är väldigt ledsna över mitt idiotiska impulsivitet att skriva en tråd här. Jag tycker det är så tråkigt med kränkande svar, det var aldrig det jag ville utan veta hur det hur det var men det var som sagt ett missförstånd. Jag har bett dom om ursäkt. Så sluta prata om dom, de är oskyldiga! Prata om mig istället som var en idiot. Det är jag som är trådstartaren. Ville få bort tråden men familjeliv verkar tycka det är en rolig tråd där folk kränker varann tyvärr.

Varför skriver du då inte som ts, om det verkligen är du??

Jag köper inte att du är ts. Snarare mamman som råkat hitta tråden och känner igen sig och sitt otroliga beteende.
    Om det är så, så skärp till dig och ta ansvar för den bortskämda unge du skapat.
  • Ess
    Anonym (Samma) skrev 2015-02-15 12:38:53 följande:

En fråga mamman känner sig kränkt?

Vad exakt är det som får henne att känna så?

Tråden har urartat sig... Varför ts tycker du att den gjort det?

Om du nu är ts så tycker jag att det är märkligt att du skriver denna trådstart när ni verkar komma så bra överens att ni kan samtala om denna tråd tsm.

Jag har heller inte varit med om att FL vägrar att ta bort en tråd om det är trådstartaren själv som begär det.

Anonym (Funderare) är inte ts. Ts kallar sig (Funderar). 
    (Funderare) är bara ett troll som vill få någon att tro att hen är ts.
  • Ess
    Brumma skrev 2015-02-15 14:05:15 följande:
    Tror det är just trådstarten. Tidigare så kom dets ihåg annars också men det verkar ha blivit ändrat med den nya sajten (Alltså inte bara i appen).
    Hade inte det ts kallat sig kommits ihåg, så hade alla trådar varit en enda röra av folk som kallade sig ts.
  • Ess
    Uffe Lund skrev 2015-02-15 14:28:32 följande:

Sätt på dottern istället

Nu är ts iofs en kvinna, men dottern hade nog i så fall ganska snabbt slutat be om skjuts. Sedan efter polisanmälan så hade ts fått besöksförbud gentemot dottern, och problemet hade varit löst.
  • Ess
    Anonym (l) skrev 2015-02-15 17:43:44 följande:
    Köper inte heller att det är ts. Det är nog mamman eller något troll. Men det är väl sak samma ändå. Desuttom är det lite konstigt att göra en tumme ner också, samt att det inte står trådstartaren.
    Vad lack man blir.
    Mest troligt ett troll. Hade det varit mamman så hade hon nog hävt ur sig rätt rejält över ts.

Man kan se det, så att vilket kul liv en person måste ha som går in mitt i natten och låtsas va ts.
Svar på tråden Skjutsa sambons barn?