Skjutsa sambons barn?
Jag hade skrattat tjejen och hennes mamma rätt upp i ansiktet, om dom på allvar krävt att jag skulle köra henne. Sen hade jag bett dem dra åt helvete............
Jag hade skrattat tjejen och hennes mamma rätt upp i ansiktet, om dom på allvar krävt att jag skulle köra henne. Sen hade jag bett dem dra åt helvete............
Det jag ville säga är att naturligtvis behöver du inte ställa upp. Ställ krav på tjejen! Och hur kan ni inte ha råd med moppe när du uppenbarligen har råd med bilkörning som blir mycket dyrare?
Alla ni som är så kategoriska; 15-åringar har minsann ben att gå med, när jag var tonåring fick jag gå 8 km i snöstorm till skolan etc - tar ni med i beräkningen att detta är en (förvisso lat, bortskämd och spontan som många tonåringar) tjej som valt att inte bo alls hos pappan under ett år? Som, stödd av mamma, mormor mfl, mäter kärlek i hur mycket föräldrarna ställer upp? Som dessutom har en pappa som tycker det är ok att bosätta sig med en hop barn långt undan kommunala färdmedel utan att ha körkort. Om man då plötsligt sätter hårt mot hårt och bestämmer sig för att NU är det dags att börja med lite uppfostran och sluta curla - då är det risk för att hon inte vill bo hos pappan mer utan flyttar till en mer service-minded förälder. Är man mån om att inte tappa kontakten med dottern, igen, så kan man ju gå lite försiktigare fram. Försöka se hennes synvinkel också, och kompromissa lite. Tex att erbjuda skjuts på bestämda tider, med viss planering tex, och i övrigt se till att det finns cykel, busskort etc.
Ess, jag vill vad som är bäst för min make - vore vi i TS situation tror jag inte det bästa för honom vore att dottern flyttade hem till mamman igen. Jag har annan syn på hur man ställer upp för varandra i en familj och skulle inte kunna använda min bil bara till mina barn + tycka det var lika bra att dottern flyttade (och följaktligen inte heller tolerera att min man inte ställde upp för mig).
Det har skett ett missförstånd här. Dottern och mamman är väldigt ledsna över mitt idiotiska impulsivitet att skriva en tråd här. Jag tycker det är så tråkigt med kränkande svar, det var aldrig det jag ville utan veta hur det hur det var men det var som sagt ett missförstånd. Jag har bett dom om ursäkt. Så sluta prata om dom, de är oskyldiga! Prata om mig istället som var en idiot. Det är jag som är trådstartaren. Ville få bort tråden men familjeliv verkar tycka det är en rolig tråd där folk kränker varann tyvärr. ![]()
En fråga mamman känner sig kränkt?
Vad exakt är det som får henne att känna så?
Tråden har urartat sig... Varför ts tycker du att den gjort det?
Om du nu är ts så tycker jag att det är märkligt att du skriver denna trådstart när ni verkar komma så bra överens att ni kan samtala om denna tråd tsm.
Jag har heller inte varit med om att FL vägrar att ta bort en tråd om det är trådstartaren själv som begär det.
Sätt på dottern istället