• Forumvärd

    Fredagen den 13:e! Är det en otursdag?

    Fredagen den 13:e en dag som det skrivits böcker och gjorts filmer om. En dag som enligt folktron är en dag du måste vara försiktig eftersom mörka otursbringande krafter har dagen i sitt grepp.

    Scary eller hur?

    Men hur är det egentligen? Har du mer otur en dag som denna? Är du försiktigare?

    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fredagen den 13:e! Är det en otursdag?
  • Mascaraklumpar

    På sätt och vis kanske. Rent intellektuellt vet jag förstås att det är trams, men tyvärr består ju hjärnan av så många fler strukturer än frontalloberna, och det finns sannolikt delar av mig som tagit till sig myten (annars skulle jag nog inte ens ha märkt vilket datum det var imorse när jag kollade mobilen, men nu var det det allra första jag reagerade på). Jag tror att om man går runt och förväntar sig att något dåligt kommer hända så är risken större att det faktiskt gör det, så därmed blir ju hela grejen självuppfyllande om man på något plan tror på det.

  • Anonym (Tjej)

    Jag brukar inte tro på det men idag har det faktiskt varit ovanligt mycket otur Drömmer Först försov både jag och sambon oss på morgonen och vaknade två timmar för sent. Då hade en taxi som ska plocka upp sonen till särskolan kommit och åkt och lärarna varit lite oroliga. Båda våra mobiltelefoner hade stängt av sig (!) så ingen hade kunnat ringa (vi hade vanlig väckarklocka som vi måste inte vaknat av).

    Sedan gör min sambo en blunder på jobbet som innebär att han först tror att data för miljoner har försvunnit men som tur var fanns det en extra backup och bara två veckors arbete för honom och en arbetskamrat är borta. Denna arbetskamrat börjar semester idag så sambon måste dubbelarbeta för att fixa båda deras arbete i helgen istället nu, om det ens går. Kunden borde fått arbetet idag...

    Jag skulle göra en tenta och det gick mycket sämre än vad det borde gjort med tanke på pluggandet.

    Vi ska ut ikväll och jag börjar nästan bli lite orolig för vad som kommer hända... eller så kanske oturen är slut nu Solig

  • Anonym (J)

    Ja. För mig var det inte en rolig dag. Min sambo lämnade mig. Med hus och allt. Han berättade idag o har redan gett sig av.

  • Anonym (Brakskit)

    Idag så! Dagen började med att jag fick lägga om min sminkbas TRE (!!!) gånger innan jag blev någorlunda nöjd, 2 åringen har jävlats heeela dagen & kladdat med ALLT om hon har ätit. Vägrat tvätta sig.. Hon total vägrade att sova middag, ville absolut inte gå in när vi väl tagit oss ut.. Just ja och så är jag höggravid också och det gör ju inte saken bättre med foglossningar, ryggvärk, ischias & humörsvängningar.. Amen!

  • Anonym (J)
    Anonym (Brakskit) skrev 2015-02-13 19:17:38 följande:

    Idag så! Dagen började med att jag fick lägga om min sminkbas TRE (!!!) gånger innan jag blev någorlunda nöjd, 2 åringen har jävlats heeela dagen & kladdat med ALLT om hon har ätit. Vägrat tvätta sig.. Hon total vägrade att sova middag, ville absolut inte gå in när vi väl tagit oss ut.. Just ja och så är jag höggravid också och det gör ju inte saken bättre med foglossningar, ryggvärk, ischias & humörsvängningar.. Amen!


    Ok. Visst din dag sög
  • Anonym (Brakskit)
    Anonym (J) skrev 2015-02-13 18:52:25 följande:

    Ja. För mig var det inte en rolig dag. Min sambo lämnade mig. Med hus och allt. Han berättade idag o har redan gett sig av.


    Jämfört med din dag så var min INGENTING.. Beklagar verkligen
  • Anonym (!!!!)
    Forumvärd skrev 2015-02-13 09:45:43 följande:

    Fredagen den 13:e en dag som det skrivits böcker och gjorts filmer om. En dag som enligt folktron är en dag du måste vara försiktig eftersom mörka otursbringande krafter har dagen i sitt grepp.

    Scary eller hur?

    Men hur är det egentligen? Har du mer otur en dag som denna? Är du försiktigare?

    Rösta och diskutera gärna i tråden smile1.gif


    Va på begravning då...
Svar på tråden Fredagen den 13:e! Är det en otursdag?