• Hannahelena88

    BIM+1 negativt gravtest

    Hej!

    Vi gjorde en insemination 30 januari, sambon skulle fått sin mens i fredags eller igår, har ännu inte fått mens och testat negativt ikväll med clearblue.

    Har ont i magen, svullen, allmänt trött och mår illa i omgångar och mycket flytningar.

    Har alltid regelbunden mens med 28 dagars cykel. Hur tillförlitligt är testet? Det står att det är mycket säkert på dagen då det är förväntad mens? Eller är det tidigt?

    Hanna

  • Svar på tråden BIM+1 negativt gravtest
  • Agentkia

    Jag hade negativt test på BIM +2 och är nu i vecka 16. Så det kan vara så att man är gravid men att man inte har så hög mängd hcg när man förväntas få mens att det ger utslag. Jag har låga hormoner och förra gången jag var gravid så syntes det inte heller direkt.

  • Agentkia
    Hannahelena88 skrev 2015-02-16 10:02:09 följande:

    När plussade du då?


    Eftersom jag fick negativt då så tänkte jag att jag inte var gravid och att mensen var sen för att jag varit så stressad samt var sjuk. Jag testade först 17 dagar efter BIM. Då var det ett starkt plus.
  • Agentkia

    Testade du idag? Det skadar aldrig att vänta lite. Man vet ju inte när ägget fäster och hur mkt hcg just du producerar.


    Hannahelena88 skrev 2015-02-17 08:22:28 följande:

    Fortfarande ingen mens och idag är det BIM+5

    Väntar till måndag för nytt gravtest! :(


  • Agentkia
    Hannahelena88 skrev 2015-02-17 13:45:44 följande:

    Testade i söndags då va det negativt, vågar inte testa idag! :/


    Aha nä det förstår jag ju isåfall. Förstår att du vill vara gravid. Än behöver det inte vara kört denna månad. Jag testade på BIM +2 med ett extra känsligt test och tänkte att då borde det ju verkligen stämma. Men när mensen sen 15 dagar senare ännu inte kommit fick jag ett infall att testa igen.

    Håller tummarna för dig.
  • Agentkia

    Nu kanske jag misstolkat, tänkte att det är du som väntar på mensen men såg att det kanske var sambon. Lycka till iaf. Inte meningen att skriva du om det är henne det handlade om

  • Hannahelena88

    Tänker att min sambo är skendräktig eller va de heter, eller att hon är "låghormonare" eftersom hon haft problem i yngre år med hormonerna!

  • Agentkia
    Hannahelena88 skrev 2015-02-17 15:20:18 följande:

    Tänker att min sambo är skendräktig eller va de heter, eller att hon är "låghormonare" eftersom hon haft problem i yngre år med hormonerna!


    Ja det kan ju vara båda varianterna. Endast tiden kan utvisa. Mensen kan ju utebli av andra orsaker med. Men testa igen om några dagar är bästa alternativet.
Svar på tråden BIM+1 negativt gravtest