Anonym (Också) skrev 2015-02-20 18:29:12 följande:
Några frågor:
- hade det sett annorlunda ut om barnen varit yngre?
-hade det sett annorlunda ut om barnet hade varit bättre uppfostrad?
- hade det sett annorlunda ut om det vore bättre back up ifrån Bioföräldrar?
Med detta vill jag säga att jag kan förstå för det är ju inte i alla familjer som man träffar en liten bebis som tar emot en med öppna armar och Bioföräldrar som fullkomligt älskar en och tar emot en med öppna armar.
Det ligger oftast något bakom (då tänker jag inte på bonusmamman) att man får denna kontakt med sitt bonusbarn.
Själv har jag svårt för mitt i vissa lägen då denna ibland hamnar i mr kung läge och pryar åt mamman sin.
Både ord och handling blir mammans och något så bortskämd så man blir galen.
Jag vet faktiskt inte. Den ena kanske, men inte den andra.
Dom var snälla och bra uppfostrade. MEN, dom gjorde ju ingenting själva. Dom satt och väntade på att bli serverade, dom var väldigt bortklemade och curlade. Aldrig att dom skulle ordna eller fixa något själva, det lades över på andra. Det var så konstlad stämning när dom kam, allt skulle va så hipp hurra kul och tillrättalagt.
Mannen tog hand om dem när dom kom. Jag ruttnade ganska snabbt på dem eftersom dom aldrig försökte något själva. Hade dom åtminstone hjälpt till och visat lite intresse när man hjälpte dem, men nej.
Det kändes som om man hade aliens på besök.
Den ena mognade dock till och började att sköta sig själv, så det funkade väl relativt bra. Det funkade även bra när vi var ensamma, iom att hen visade framfötterna då så fick hen ännu större frihet att kunna göra som hen ville. Hen frågade alltid först, men jag såg aldrig någon anledning till att säga nej eftersom allt flöt på bra.
Den andra har jag aldrig klickat med som person, jag har aldrig varit speciellt förtjust i hen. Vi var också ensamma, men det funkade inte speciellt bra, då hen inte växte med ansvaret utan surade ihop över att inte bli behandlad som det anstår en höghet.
På senare tid har det eskalerat riktigt, jag tål knappt se hen ens. Hens sambo ska vi inte tala om, det var verkligen "kaka hitta maka". Sambon förstärker hens negativa sidor, och ingen av dem har känsla för personliga gränser.