• Anonym (tyst)

min pojkvän knallar mig när jag sover.

Har vaknat upp flera gånger olika nätter av att min pojkvän ligger över på mig och har sex med mig, vet inte hur jag ska reagera mår illa och känner mig smutsig men jag har inte vågat säga något för att stoppa honom vet inte vad jag ska göra.

Konfrontera han för första gången idag då sa han förlåt och att han skämdes.

Dom andra nätterna har jag inte sagt något till honom om det, då har han bara varit arg på mig för massa små saker när jag sedan vaknar upp sen senare.

Vissa av nätterna har jag somnat med kläder på och sedan vaknat med dom av...

• Svar på tråden min pojkvän knallar mig när jag sover.
  • Anonym (knallare)
    Anonym (Viktoria) skrev 2015-02-19 14:11:31 följande:
    Att hon inte sa något är irrelevant.

Våldtäkten började när han valde att ha sex med sin sovande flickvän.

Att hon inte sa nånting är avgörande för med det godkände hon akten, och nästa och nästa och nästa igen.

Det fanns ingen våldtäkt med i bilden, tröttsamt att behöva läsa samma skit om och om igen.

Som du ser här jag säger ifrån i alla fall men ni ger er inte, skulle hennes kille bete sig som så skulle jag ge er rätt, nu försöker ni bara vinna på envishet och fattar inte att alla lever inte efter samma mall ni önskar.

• Anonym (morr!)

Du fattar fortfarande inte. Ha hur kul ni vill. Knyt fast och piska och greja. Men innan ni kommer dit så finns det ett samförstånd. Det betyder inte att ni diskuterat i förväg och avtal med bibeln som vittne. Och vad ni gör i erat sovrum är er emellan.

Problemet här är att han trodde att hon sov.

Fatta.. han trodde att hon inte viste vad han gjorde med hennes kropp.

Sen att hon var ett flatägg som inte sa ifrån utan låtsades sova spelar ingen roll.

Hans uppsåt var att stoppa snoppen i hennes snippa utan att hon skulle märka det.

• Anonym (Viktoria)
    Anonym (knallare) skrev 2015-02-19 14:14:49 följande:

Att hon inte sa nånting är avgörande för med det godkände hon akten, och nästa och nästa och nästa igen.

Det fanns ingen våldtäkt med i bilden, tröttsamt att behöva läsa samma skit om och om igen.

Som du ser här jag säger ifrån i alla fall men ni ger er inte, skulle hennes kille bete sig som så skulle jag ge er rätt, nu försöker ni bara vinna på envishet och fattar inte att alla lever inte efter samma mall ni önskar.

Tror inte vi kommer nå längre faktiskt. Förstår man inte ens vad som står i lagen så är det ju inte så mycket att göra.

Hoppas bara att de kvinnor du kommer i kontakt med har pepparspray.
  • Anonym (morr!)

Att hon inte sa något utan låtsades sova gör det hela inte rätt.

• Anonym (morr!)

Problemet är att han tror att hon sov. Han tror att hon är i ett värnlöst tillstånd.

Fattar inte hur du kan försvara en sån sak?.

Sen hur det fungerar hemma hos dej eller mej är irrelevant.

Det måste finnas en grundtrygghet. Kroppen blir inte fritt tillgänglig bara för att man lever ihop.

• Anonym (knallare)
    Anonym (morr!) skrev 2015-02-19 14:18:48 följande:

Du fattar fortfarande inte. Ha hur kul ni vill. Knyt fast och piska och greja. Men innan ni kommer dit så finns det ett samförstånd. Det betyder inte att ni diskuterat i förväg och avtal med bibeln som vittne. Och vad ni gör i erat sovrum är er emellan.

Problemet här är att han trodde att hon sov.

Fatta.. han trodde att hon inte viste vad han gjorde med hennes kropp.

Sen att hon var ett flatägg som inte sa ifrån utan låtsades sova spelar ingen roll.

Hans uppsåt var att stoppa snoppen i hennes snippa utan att hon skulle märka det.

Nja, vi experimenterade oss fram, så nej, vi brukade inte snacka om saker ióch ting i förväg utan kollade var fantasin ledde oss, vissa saker tyckte vi om andra saker har vi gjort oss och till och med lyckats sätta ärr på kroppen men skitsamma.

Du kommer aldrig kunna tänka ens en mm utanför din snäva box verkar det som.

en sak du kommer aldrig att förstå att du har ingen aning om vad han tänkte och inte tänkte på, jag pekar den uppenbara bristen där det small för dom, du försöker bara slingra dig och insisterar att han fullt medveten var ute eftr att våldta henne utan att veta ett smack mer än dom få rader som står i ts.
    resten är dina fantasifulla förklaringar.

Jag erbjuder nått lite mer jordnära.

Sen att hon verkade helt handfallen och inte tog hand om sig själv är faktiskt det som är avgörande för fortfarande HUR kunde han veta att hon "led" genom det om hon inte sa nått,?
    Justja, det kunde han inte.

Hans uppsåt var givetvis sex, hon samtyckte och han fortsatte med det, det är hela situationen.

• Anonym (morr!)

Hon samtyckte inte. Han trodde hon sov.

• Anonym (morr!)

Och mitt sexliv vet du inget.

Och det är fullständigt ointressant i den här tråden.

Jag har inga problem med att varken säga ifrån eller tacka ja. Men det är jag.

Det jag absolut ändå vill hävda är att vi måste ha en grundprincip. Och den är att partens kropp inte är fritt tillgänglig bara för att man lever tillsammans. Man går inte medvetet smyga och ha sex med någon som sover.

Sen att det sker och kan vara mysigt att vakna färdigt redo. Och att det säkerligen är vanligt att sex på morgonen börjar så. Men det här är inte sån sex. Det här är smyg sex med någon som man tror är värnlöst. Det blir inte mindre fel för att hon är skum och blir rädd och löser situationen med att låtas sova. Det första felet blir inte rätt för att hon inte visar att hon är vid medvetande och vaken och inte gillar det.

Finns inget i dina sexuella preferenser som kan få mej att ändra på den ståndpunkten.

Den som regelbundet smyger sig på flickvännen medan han tror att hon sover gör helt fel. För om vi ska öppna upp för att det är ok med ett sånt beteende. Då förlorar ju partnern bestämmanderätt över sin egen kropp.

• Anonym (En som vet!)

Ska se om jag kan skina lite ljus i diskussionen.

1. Man kan bli så chockad att man spelar sovande. Vet har gjort det.

2. De är väldigt kränkande enligt mig att någon har sex med en när man sover.

3. Det är våldtäkt.

4. TS skriver att hon inte vågat säga något pga rädsla för bråk. Bara där är något fel.

Att jag kan svara som jag gör är för jag varit i en relation där liknade saker hände. Så jag vet vad jag pratar om.

• Anonym (Hej)

Förstår inte hur vissa kan tycka att det är ok att killen hade sex med henne när hon sov. Ja, okej om man har kommit överens INNAN, men inte bara ta för sig. Nej hon samtyckte INTE!

• Anonym (Tjej 20)
    Anonym (knallare) skrev 2015-02-18 21:50:54 följande:

Men gud, hon höll tyst om sina känslor ett bra tag fram tills hon sa det till han dagen hon postade ts, killar är inga tankeläsare, om man inte säger vad man tänker och tycker så kan vi tyvärr inte stoppa ett finger i örat på er och ta del av det som pågår därinne.

Ja många uppskattar att bli väckta på en skön sätt av sin partner framför en brysk väckarklocka, eller bli smekt i sömnen, så man vaknar extremt upphetsat (det brukar sprida sig till drömmen) och verkligen med på notorna.
    Men hur skulle han veta att det inte var så?

Anonym (ööh) skrev 2015-02-18 21:43:41 följande:

Svårt att säga, visst kan det kännas obehagligt ...

Tycker du inte att det första man säger till sin partner om man inte avbryter akten då vid frukost: du, jag tyckte det var obehagligt det du gjorde inatt, jag ville inte, tyckte inte om det, snälla gör inte om det.

Problem solved, men att först vara med på notorna ett bra tag och sen gråta ut på nätet är bara sorgligt och verkligen var det inte så att vi snackar om flera våldtäkter här.

FÖR ATT DETTA ÄR __INGET___ man gör utan att FRÅGA först! Man måste veta till 100% att det är OK att ha sex med en sovande partner!! Man gör det inte för att prova och se om hon någon dag säger att hon gillar det eller ej! Fatta vad rädd man kan bli och vilka tankar som rör sig i huvudet när ens älskade gör något man inte alls vill, när man sover!

Herregud. Vissa saker frågar man om och diskuterar om INNAN man gör. Här ligger det på den vakna parten att ta ansvar! Inte den stackare som sover!

• Anonym (tyst)

Förstår varför vissa inte förstår varför jag inte sa något. Och jag kommer inte göra någon anmälan mot han.

Det har inte varit så små bråk som någon skrev.

Om han inte fått som han velat så har han blivit arg och börjat ignorera mig i dagar eller hotat med att kasta ut mig. Han har hotat med att ta sitt liv om jag lämnar honom.

Han kan bli arg om jag äter ute med en vän och ringa upp en på telefon för att skrika på en.

Jag va rädd över att han skulle säga att jag inbillar mig att allt är mitt fel.

Jag skrev inte detta för att få sympati på något sett.

Men jag ska gå vidare med mitt liv.

• Anonym (Hej)
    Anonym (tyst) skrev 2015-02-21 20:08:48 följande:

Förstår varför vissa inte förstår varför jag inte sa något. Och jag kommer inte göra någon anmälan mot han.

Det har inte varit så små bråk som någon skrev.

Om han inte fått som han velat så har han blivit arg och börjat ignorera mig i dagar eller hotat med att kasta ut mig. Han har hotat med att ta sitt liv om jag lämnar honom.

Han kan bli arg om jag äter ute med en vän och ringa upp en på telefon för att skrika på en.

Jag va rädd över att han skulle säga att jag inbillar mig att allt är mitt fel.

Jag skrev inte detta för att få sympati på något sett.

Men jag ska gå vidare med mitt liv.

Tycker du gör bra i att lämna honom och gå vidare i livet. Unna dig själv att tänka på dig nu och lev som du vill leva. All lycka till dig!
Svar på tråden min pojkvän knallar mig när jag sover.