• Forumvärd

    Halleluja! Fettisdagen är här! Gillar du semlor?

    Idag är det fettisdagen. Den dag då det officiellt är okej att mumsa semlor på löpande band.
    Hur är det med dig?
    Gillar du semlor eller kan det lika gärna vara?
    Rösta och dela gärna med dig om dina åsikter kring semlor. Du kanske t.om har ett bra semmelrecept att dela med dig av?
    Mumsa på!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halleluja! Fettisdagen är här! Gillar du semlor?
  • Anonym (Hoppsan)
    Aikido skrev 2015-02-17 09:46:41 följande:

    Nej jag tror inte på semlor.


    Inte jag heller. Jag tror bara på franska chokladtårtor
  • Mercurialis

    Ja, jag gillar semlor och brukar äta årets första strax efter nyår. Tycker inte om grädde, så jag brukar ta bort det mesta av den.

    I början av året åt jag ett par supergoda After Eight-semlor (en konditorigjord och en hemmagjord). I stället för mandelmassa hade de smält After Eight och i grädden var det lite O'boy-pulver.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Koppkaka

    Nej semlor är skitäckligt. Kardemumma och mandelmassa, fy fan.

    Dessutom är jag så oerhört less på alla dessa "skojiga" varianter på semlan som kommit den här säsongen. Suck. ENOUGH!

  • JohCas

    Är inte mycket för bakelsen och avskyr mandelmassa, trycker hellre i mig en mockabakelse :)

  • lövet2

    Tjusningen med semlor för min del, är just att det bara blir en eller två varje år. Naturligtvis en på fettisdagen, och så kanske jag blir bjuden på en semla någon annanstans också. Den där enda semlan på fettisdagen blir magiskt god ...

Svar på tråden Halleluja! Fettisdagen är här! Gillar du semlor?