Feminist, förklara detta för mig.
1. Nähä, men då finns det ju faktiskt inte någon diskriminering mot kvinnor i Sverige, utan bara upplevd sådan. Som till exempel det där med kvinnors låga löner. Deras låga löner beror ju främst på deras egna aktiva val i gymnasiet (till låglöne- och deltidskarriärer), deras ovilja att byta arbetsgivare (den mest avgörande faktorn för god löneutveckling) eller ta på sig uppdrag de inte känner sig helt kompetenta för. Den där osynliga patriarkala handen som tvingar kvinnor ger jag inte ett röv-öre för, för ingen har visat några bevis på den.
2. ...och nu är du ute och cyklar igen. Feminister har tidigare slagits för massor av orättvisa lagar som begränsat kvinnors självklara rättigheter. Det har handlat om abort, p-piller, kvinnolöner (av den typen som reglerades i tabeller med kolumner för "män" och "kvinnor") rösträtt mm. (Ibland oroar jag mig allvarligt över dig. Är det förståndet det är fel på eller kommer du från mars? Hur kan du som kallar dig feminist ha missat alla de där grejerna?)
...och de där "osynliga sakerna" du pratar om håller jag fullständigt med dig om, för jag kan inte se dem heller. Hör bara hur feminister ser spöken mitt på ljusan dan och jagar upp varandra. Helt i onödan!
Representation är också en sak. Med män på de höga maktpositionerna gör detta att könet män har större makt.