Inlägg från: Anonym (Förklaring?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förklaring?)

Feminist, förklara detta för mig.

DickRex skrev 2015-03-23 22:08:04 följande:

1. Nähä, men då finns det ju faktiskt inte någon diskriminering mot kvinnor i Sverige, utan bara upplevd sådan. Som till exempel det där med kvinnors låga löner. Deras låga löner beror ju främst på deras egna aktiva val i gymnasiet (till låglöne- och deltidskarriärer), deras ovilja att byta arbetsgivare (den mest avgörande faktorn för god löneutveckling) eller ta på sig uppdrag de inte känner sig helt kompetenta för. Den där osynliga patriarkala handen som tvingar kvinnor ger jag inte ett röv-öre för, för ingen har visat några bevis på den.

2. ...och nu är du ute och cyklar igen. Feminister har tidigare slagits för massor av orättvisa lagar som begränsat kvinnors självklara rättigheter. Det har handlat om abort, p-piller, kvinnolöner (av den typen som reglerades i tabeller med kolumner för "män" och "kvinnor") rösträtt mm. (Ibland oroar jag mig allvarligt över dig. Är det förståndet det är fel på eller kommer du från mars? Hur kan du som kallar dig feminist ha missat alla de där grejerna?)

...och de där "osynliga sakerna" du pratar om håller jag fullständigt med dig om, för jag kan inte se dem heller. Hör bara hur feminister ser spöken mitt på ljusan dan och jagar upp varandra. Helt i onödan!

Då ja. Jag utgick från hur lagboken ser ut idag.

Representation är också en sak. Med män på de höga maktpositionerna gör detta att könet män har större makt.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-23 23:50:26 följande:

Ha ha ha! Där slog du huvudet på spiken 

Så fantastiskt urbota jätteenormt korkat! ...och helt i linje med mycket annat du skrivit. Nä, lev du kvar i din lilla värld och undvik att försöka förstå. Just det där tror jag du är som allra bäst på faktiskt

...och så fick man garva sig till sömns idag då.

Du får akta dig så att Familjeliv inte plockar bort dina inlägg. Då syns ju inte din antifeministiska propaganda.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-24 14:17:20 följande:

Äh, det gör inte så mycket, då skapar man ju bara ett nytt konto.

Merjobb.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-24 14:21:18 följande:

....men sedan skulle jag inte vilja säga att jag sprider någon antifeministiskt propaganda diret. Jag slår ju bara hål på den IQ-befriade propaganda som feminister sprider. Känner inte att det är direkt "anti" utan mera sakligt argumenterande emot dumhet.

Men du är ju emot feminismen som sådan väl? Då är det ju anti i någon mening.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-24 15:02:57 följande:

Jo, det har du faktiskt rätt i. Vad jag egentligen menade (fast inte kunde formulera) är att jag är mer "anti" till dumhet än feminism. Tyvärr drar ju feminismen på så illa mycket dumhet idag att klockorna stannar...

Det är endast en subjektiv uppfattning.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-24 17:09:52 följande:

Nej det är inte min uppfattning, utan det är bara så det är helt enkelt.  

Precis, en subjektiv uppfattning. Annars finns ju alltid det som kallas källhänvisning.
  • Anonym (Förklaring?)
    Solidaritet skrev 2015-03-24 21:09:48 följande:

Förstår du inte att du gör dig själv till åtlöje, och att du på ett lysande sätt demonstrerar precis varför feminismen är så nödvändig. Varför har du ett sådant behov av att bete dig nedlåtande mot kvinnor. 

Jag tycker att du ska söka hjälp för det där beteendet. Det är inte sunt. 

• Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-24 21:26:52 följande:

Det är svårt att bemöta dig när du kommer med lösa anklagelser utan att precisera dig. Det är fullt möjligt att jag uttryckt mig manschauvinistiskt av bara farten, men jag kan inte se var. Själva ämnet är ju på slak lina, så det är lätt att trampa snett, men... Nä, var?

Tror hen menar att du inte tycks se program som drabbar kvinnor (och ibland män), utan mera tar en roll som utsatt för att känna dig orättvist utpekad och tar gruppen män till försvar, följaktligen.
  • Anonym (Förklaring?)
    Anonym (Förklaring?) skrev 2015-03-24 22:07:25 följande:

Tror hen menar att du inte tycks se program som drabbar kvinnor (och ibland män), utan mera tar en roll som utsatt för att känna dig orättvist utpekad och tar gruppen män till försvar, följaktligen.

Problem, inte program.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-24 21:26:52 följande:

Det är svårt att bemöta dig när du kommer med lösa anklagelser utan att precisera dig. Det är fullt möjligt att jag uttryckt mig manschauvinistiskt av bara farten, men jag kan inte se var. Själva ämnet är ju på slak lina, så det är lätt att trampa snett, men... Nä, var?

Är du gift förresten?
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-25 08:45:58 följande:

Är du böj?

Vad är det för svar?!?
  • Anonym (Förklaring?)
    nordanvind skrev 2015-03-25 09:27:43 följande:

Fast min käre proffsdiskuterare. Inte heller du har visat att du har rätt. Ni diskuterar åsikter. Rätt eller fel går inte att visa då .

Helt rätt. Diskussionen är mera åt det ideologiska hållet, snarare än faktamässig.
  • Anonym (Förklaring?)
    Solidaritet skrev 2015-03-25 11:43:16 följande:

Hur många förklaringar behöver du? 

Du har hakat upp dig. 

Sök hjälp. 

• Anonym (Förklaring?)
    Solidaritet skrev 2015-03-25 12:45:03 följande:

Är du kvinna?

Haha, om han var det skulle jag få en hjärtattack.
  • Anonym (Förklaring?)
    Solidaritet skrev 2015-03-25 12:58:40 följande:

Hen verkar lite förvirrad överlag, ingenting skulle förvåna mig i det här läget. 

Haha, jag tror han föraktar kvinnor och ser sig själv som man och ingenting annat än man.
  • Anonym (Förklaring?)
    Illusion skrev 2015-03-25 13:07:27 följande:

Jag hoppas verkligen ingen går på den retoriska dynga du förmedlar samt att de kvinnor som tvivlar på att de blir utsatta och/eller ser sig som medskyldiga (eller som icke oskyldiga offer) inte tar till sig denna skymf till kunskap om kvinnors våldsutsatthet.

Ingen risk, svårt att ta vederbörande på allvar överhuvudtaget.
  • Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-25 21:20:29 följande:

Snillen spekulerar...

Följande lilla dialog utspelar sig mellan två genusmedvetna feminister. Inledande fråga ställs till mig.Jag tänker; spelar det någon roll?Jag tänker; oj, så starka fördomar om skillnader mellan könen... Jag tänker; "förvirrad" och "ingenting skulle förvåna". Vad menar "Solidaritet"? Menar han att kvinnor... Nä!

Solidaritet är en kvinna, du är en man. Där har du skillnaden i medvetenhet.
  • Anonym (Förklaring?)

DickRex: Varför bara titta på våld i hemmet eller i relationer?

Varför inte se det totala våldet? Där män är kraftigt överrepresenterade i förövarpositionen, men även utsatta själva.

• Anonym (Förklaring?)
    DickRex skrev 2015-03-25 22:43:06 följande:

Du TS, sag saknar ord för att beskriva dig, dina inlägg och frågor...

Två saker:

- Att män i första hand slår män och samtidigt står för den överväldigande delen av allt våld, är något alla vet, och en diskussion om det i denna tråd skulle dessutom vara hejdlöst OT.

- Om du läste vad jag skrev var själva syftet för mig, att nyansera den polariserade bilden där bland annat kvinnor i allmänhet utmålas som oskyldiga offer så kanske du förstår att det du föreslår inte skulle tillföra någonting.

Snälla TS, kan du inte tänka lite längre innan du besvärar dig eller mig med dina frågor? Speciellt när det är sådana som du har ställt och fått svar på tidigare.

Nyansering. OK. Och du menar att den faktiska statistiken är välkänd hos gemene man. Vem säger att din nyansering inte också är välkända fakta?

Känns som att du stirrar dig blind på vad vissa, extrema feminister har sagt och försöker skapa en polariserande effekt gentemot dessa. Onödigt, med tanke på att dessa extrema knappast är många till antalet.

Tag sanningen för vad den är och sluta och relativisera / nyansera.
  • Anonym (Förklaring?)
    Solidaritet skrev 2015-03-27 08:05:16 följande:

Det stämmer inte riktigt ... 

Du får gärna vara en man för min del, det gör ingenting.
Svar på tråden Feminist, förklara detta för mig.