• skiz

    När fick ni barn efter fosterdöd?

    Förlorade min dotter i augusti, var då i v.42. Finns ingen förklaring till varför våran lilla flicka inte orkade.
    Är gravid nu i v.10 (9+0). Alltså vart jag gravid ca 2 månader efter.

    Vilken v. var du i blubb4m när det hemska inträffade för er?

  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2015-12-09 19:14:54 följande:

    Grattis till graviditeten skiz.
    Förlorade nyligen vår lilla tjej i vecka 41, Vill inget mer än att bli gravid igen, även om tanken skrämmer mig och jag saknar vår lilla tjej så enormt mycket. Men så klart vill vi ha ett levande barn, vår tjej kommer alltid vara vårt första älskade barn. Hon saknas oss, hjärtat läns inte helt.

    Men hoppas att vi ska kunna bli gravida inom en snar framtid och att allt ska gå bra nästa gång. 


    Tack! Är överlycklig men väldigt försiktig om jag säger så... man vågar inte hoppas allt för tidigt att det ska gå smärtfritt denna gång heller.

    Beklagar sorgen, har ni fått något svar på vad som hände er lilla tjej?
    Hur längesen är det? För oss är det nästan exakt 4 månader.

    Förstår känslan av längtan att bli gravid och få ett småsyskon till eran dotter, har samma känsla här, men trodde aldrig att det skulle gå så här fort.
  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2015-12-14 00:00:41 följande:
    Inga svar än, det har bara gått 2,5 vecka men det känns som att det redan gått månader på något vis. Som att det va så längesedan vi fick hålla henne i våra armar. Är inställd på att inte få något svar, vet inte om jag vill veta varför om de hittar något? Är rädd att det kommer göra saken värre beroende på vad det är. Fick ni något svar på varför?

    Kramar!
    Förstår den känslan, vi var väldigt osäkra på om vi ville veta eller inte. Men vi kom fram till rätt fort att det är bästa att få ngt svar än att vara helt i ovisshet - framförallt för kommande graviditeter. Om det finns ngt som kan förebyggas så vill vi veta det.
    Våran tjej var 100% frisk, så vi är den tredjedelen där de inte kan ge några svar alls på varför det hände. Om vi hade blivit igångsatta två dagar innan vi fick beskedet hade hon levt idag, vi var nämligen inne två dagar innan och verkligen bad om igångsättning men vart nekade pga policys och riktlinjer. Trots att jag inte mådde bra och hade visat +2 i urinet hos min BM... Men försöker inte att tänka den tanken...

    Försök verkligen ta extra hand om varandra nu i början, och försök hitta förståelse gentemot varandra att man sörjer olika... utan min make hade jag aldrig överlevt!

    Kram!

     
  • skiz
    blubb4m skrev 2015-12-14 14:35:41 följande:
    I v.33 :( psd i magen, så ingen anledning för oss heller.. Hon föddes stilla 30/9 och inte gravid ännu. Har problem med mensen. Hur går det för dig me bebisen nu? Kram
    Beklagar verkligen...

    Vad jobbigt med mensen, jag börjar inse att jag haft "tur" både med avslag, mens och ÄL. Inte för att det finns någon tur alls i såna här situationer som vi vart med om....
    Men försök att inte stressa upp dig, har ändå "bara" gått 2 mån, min läkare sa till mig att man kan räkna med att mens och ÄL mm är igång ordentligt 3-6 månader efter FL... menar inte att det ska vara någon tröst för dig men tror att det bästa är att försöka koppla av - fast det är helt omöjligt...

    Är iallafall fortfarande gravid, v.11 (10+2). Var på UL i torsdags och allt såg ut som det ska, inväntar nu kub som ska göras i jul- eller nyårsveckan.

    Kram
  • skiz
    blubb4m skrev 2015-12-14 19:33:48 följande:

    Åh va roligt för er, håller tummarna! Ja vi försöker, tar inga äl tester eller så, men känner att man berövas ett år då vi började försöka augusti 2014, trodde vi skulle ha en bebis nu.. :( men men tycker som dig att det bästa är att slappna av och låta det bli när det blir. Längtar så! Får ev hormon behandling 22/12 pga mensen så då kanske det ska gå lättare. :)


    Tack! Jag tror ju inte att det ska vara någon fara i början nu, är ju redan i v. 11 och allt har sett bra ut på alla UL men man vågar ju inte hoppas allt för mkt - men ska på KUB på tisdag nästa vecka så efter det kan man kanske andas ut lite mer!

    Kände i början att jag hade berövats på nästan 1 år, men den känslan bytes fort ut till minnen av min dotter och massa kärleksfyllda känslor till min dotter - var den enda tiden jag fick med henne och kommer därför bevara det året som hennes och all kärlek som alltid funnits där och kommer alltid finns där för enbart henne! Ville inte koppla ihop det året med något negativt, men förstår som sagt din känsla hade den själv en tid...

    Det lilla jag hört om hormon behandling verkar det funka för många, så kan kanske vara skönt om du får det så du får lite struktur på mensen och så! :)
  • skiz
    blubb4m skrev 2015-12-15 23:58:16 följande:

    Okej, ja de är fint. Tänker på det som en positiv tid, då hon var i min mage. Men skulle vilja ha något att se fram emot. Hoppas på de med behandlingen :) lycka till på kub! :)


    Tack! :)
Svar på tråden När fick ni barn efter fosterdöd?